Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@21:52:51 GMT

بارش برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۳۷۵

بارش برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای رگباری و پراکنده برف و باران پنج شنبه شب و جمعه بیشتر مناطق خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش قدس آنلاین،  محمد غیوری افزود: شب گذشته بارش باران در ۶ شهرستان خواف، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، فریمان، مشهد و تایباد گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به خواف با سه میلیمتر بارندگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز جو نیمه ابری در مناطق مختلف خراسان رضوی حاکم است که در برخی نواحی ابری و در برخی نقاط همراه با کاهش تدریجی ابر پیش بینی شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به این که روند افزایشی دما در خراسان رضوی تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۹ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که فردا به ۱۲ درجه می رسد و از روز جمعه شاهد کاهش روند دما در استان هستیم.
غیوری افزود: فریمان و قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان چناران با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است

محمد سبزه زاری به خبرنگار مهر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گرد و خاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.

وی افزود: به تدریج در بعد از ظهر به سبب وزش بادهای جنوبی از شدت گرد و خاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گرد و خاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

وی تصریح کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، به طوری که روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.

به گفته سبزه زاری، شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته گتوند با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۷ و کمینه دمای ۲۵.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6092039

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی