Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدمات حیاتی جلوه درخشان بسیج در دفاع از کشور، پیشنهاد برقراری خط ارتباطی دریافت شکایات مردمی بین سفارت ایران و عراق، تجهیز نفربرهای آبی خاکی نیروی زمینی ارتش به تسلیحات آفندی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، خدمات حیاتی  جلوه درخشان بسیج در دفاع از کشور،  پیشنهاد برقراری خط ارتباطی دریافت شکایات مردمی بین سفارت ایران و عراق، تجهیز نفربرهای آبی خاکی نیروی زمینی ارتش به تسلیحات آفندی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۵ آذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات حیاتی و فعالیت‌های علمی و معنوی، جلوه درخشان بسیج در دفاع از کشور است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا آن را در ارتباط ویدئوکنفرانس با بسیج مراکز استانها و اقشار بسیج قرائت کرد، به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، و مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است.

در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ی کشوری، در فعالیتهای پیشرو علمی و فناوریهای نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده میشود و حضور بسیج جلوه میکند. ایمان، و عزم، و احساس مسئولیت، و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانایی‌ها و گره‌گشایی‌ها است. و اینها خود نعمتها و موهبتهای خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود.

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله.

سیّد علی خامنه‌ای

 

تجهیز نفربرهای آبی خاکی نیروی زمینی ارتش به تسلیحات آفندی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به نقش نیروی زمینی در رزمایش «ذوالفقار ۹۹» اشاره و اظهار کرد: در این رزمایش نیروی زمینی تک به ساحل دشمن را در سناریوی خود داشت و توانست در این رابطه به موفقیت‌ها و اهداف مورد نظر دست یابد.

وی افزود: برای نخستین بار نفربرهای آبی خاکی نیروی زمینی را در این رزمایش آفندی و مجهز به تسلیحات کردیم که قدرت مانور و پاسخگویی در عرصه رزم زمینی را داشته باشند.

فرمانده نزاجا با اشاره به اینکه رزمایش «ذوالفقار ۹۹» در بخش‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی موفق به کسب توفیقات ارزنده‌ای شد و بازتاب خوبی در عرصه بین المللی داشت، گفت: در بخشی از این رزمایش، نفربرهای تجهیزشده نزاجا طی اجرای عملیات آبی خاکی با پیمایش مسافتی در آب به مواضع دشمن فرضی رسیده و سواحل را با قدرت آفندیِ ایجاد شده به تصرف درآوردند.

امیر حیدری با اشاره به آمادگی نیروی زمینی در مقابله با تهدیدات منطقه، خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش همواره تحولات منطقه را رصد کرده و متناسب با منازعات و تهدیدات پیش رو ظرفیت‌های دفاعی لازم را ایجاد می‌کند.

 

پیشنهاد برقراری خط ارتباطی دریافت شکایات مردمی بین سفارت ایران و عراق

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین درویشیان در نشست ویدئوکنفرانسی با قاضی علاء جواد رییس کمیسیون درستکاری عراق با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری که قبلاً بین سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی و کمیسیون درستکاری عراق به امضاء روسای قبلی این دو سازمان رسیده بود، گفت: یکی از مواردی که برای هر دو کشور بسیار حائز اهمیت است، وجود شفافیت، پاک دستی و تربیت مدیران سالم برای اداره امور اجرایی کشور است که از طریق دستگاه‌های سالم و شفاف محقق می‌شود. همه می‌دانیم که ویروس فساد در هر شرایطی تلاش می‌کند مدیران و دستگاه‌های تحت امرشان را با مشکل مواجه کند. بنابراین ما به‌عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی در کشورهای خود باید تمام توان خود را برای رسیدن به هدف شفافیت و درستکاری به کار ببریم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه پیشنهادهایی در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه گفت: دو سازمان برنامه‌ریزی‌های خوبی در گذشته داشته و سمینارهای مشترک آموزشی را در دو کشور ازجمله در شهرهای تهران، بغداد و مشهد مقدس برگزارشده است. با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا این‌گونه برنامه‌ها مجدد می‌تواند به‌صورت برخط و از طریق ویدئوکنفرانس از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دوم این است که یک خط ارتباطی مردمی میان سفارتخانه و کنسولگری‌های دو کشور برای دریافت شکایات شهروندان دو کشور از دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا این شکایات در اختیار سازمان بازرسی کل کشور ایران و همچنین کمیسیون درستکاری عراق گذاشته شود و در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه آن اعلام شود.

وی تصریح کرد: این خط ارتباط مردمی در ارتباط با کشور روسیه  با ایران در حال انجام است و همچنین در جلسه اخیر کشورهای عضو اتحادیه آمبودزمان اوراسیا این پیشنهاد مطرح و مورد موافقت همه اعضا قرار گرفت.

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد توسط سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور ایران علاوه بر سامانه دریافت شکایات مردمی، اخیراً سامانه گزارشگران فساد را راه‌اندازی کرده که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده و می‌تواند در مقابله با فساد و شفافیت دستگاه‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد. ما آمادگی داریم هر وقت کمیسیون درستکاری عراق نیاز داشته باشد، فرآیند سامانه «دریافت شکایات مردمی» و «گزارشگران فساد» و تجربیات حاصل از آن را در اختیار شما بگذاریم.

 

دولت سریعا نسبت به سامان دهی مجدد بازار کالاهای اساسی اقدام کند

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز(چهارشنبه 5آذر) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته مقام معظم رهبری با شورای هماهنگی اقتصادی ،گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی نکات مهمی را در خصوص اداره اقتصادی کشور بیان نمودند و نقشه راه هر سه قوه را در مواجهه با مشکلات اقتصادی ترسیم کردند، برای برداشتن بار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها باید راهکارهای متفاوت داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوشبینانه تحریم ها راهکار کارگشا نیست.اظهار داشت: آنچه باید برای رفع تحریم ها انجام شود و تلاشی که باید در عرصه دیپلماسی صورت گیرد شرایط خود را دارد که پیش از این هم گفته شده است، امروز راهکار اصلی ما خنثی سازی تحریم ها است که باید با همت و تلاش و شجاعت آن را به مرحله انجام برسانیم.

وی تاکید کرد: برای عبور از تحریم ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند با بی اثر کردن تحریم ها است که می توان رفع تحریم را نیز رقم زد، رهبر معظم انقلاب روز گذشته ۴ سرفصل مهم و حیاتی را برای حل مشکلات کشور در میان مدت بیان فرموند، به لطف خدا و با تلاش همه شما همکاران، مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه خود یعنی ریل گذاری و نظارت در چهار فصل مطرح شده اقداماتی مهم در دست اقدام دارد.

قالیباف اضافه کرد:سرفصل اولی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد مربوط به کسر بودجه بود، همانطور که همه متفق القول هستیم اصلاح ساختار بودجه محور اول بسته اقتصاد مردمی مجلس شورای اسلامی است و همکاران به ویژه نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه با کمک مرکز پژوهش های مجلس ماه ها است که با نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستند تا بودجه سال آینده با رعایت اصول مصوب اصلاح ساختار بودجه ارسال شود.

 

تنها رفتار دولت آمریکا در قبال مردم ایران مهم است

مرتضی دامن پاک جامی، سفیر کشورمان در پرتغال در پیامی توییتری به پاسخی که به سوالی در جمع خبرنگاران داده بود اشاره کرده و نوشت: در پاسخ به سوالی درباره این که آیا ترامپ را ترجیح می دهم یا بایدن را،  گفتم: چیزی که مهم است تغییر دولت آمریکا نیست بلکه رفتار آن نسبت به مردم ما است. 


او افزود: اگرچه ترامپ در خصومت علیه ایران بدترین رئیس‌جمهور  آمریکا بود که تحریم ها علیه ایران را بازگرداند. 


اظهارات سفیر کشورمان در پی این مطرح می شود که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا به پیروزی رسید.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار جلوه درخشان بسیج در دفاع از کشور کمیسیون درستکاری عراق سازمان بازرسی کل کشور دریافت شکایات مردمی مجلس شورای اسلامی خدمات حیاتی خط ارتباطی دستگاه ها تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان برگزار شد اظهار کرد: روایان پیشرفت روایتگر دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت و تولید است.

مسوول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تولید در سرفصل‌های مختلف بیان کرد: تولید محور محرکه اقتصاد، معیشت و رفاه اجتماعی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

اسکندری با اشاره به نقش جامعه کارگری در سرزندگی و پویایی تولید اضافه کرد: تولید و اشتغال بدون حضور و فعالیت کارگران بی معنا است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه ای به جامعه کارگری صورت گیرد.

به گفته وی روایت پیشرفت و امید آفرینی جامعه و انتشار در سطح اقشار جامعه که با همکاری بسیج کارگری، اداره کار و بسیج رسانه صورت می‌گیرد باید مستمر باشد.

مسوول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بسیج موجب تقویت همبستگی و تعامل بین دستگاه‌ها، نهادها، مسؤولان و مردم در بخش‌های مختلف شده است.

اسکندری با الهام گیری از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه کار و تولید اضافه کرد: دشمن دنبال فروپاشی اقتصادی در کشور است و جلوی این فاجعه با تلاش افسران تولید و اشتغال گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید در رفع مشکلات جامعه نقش مهم و حیاتی دارد، افزود: مردمی سازی اقتصاد و تولید با همت، سرمایه و ابتکار مردم محقق می‌شود.

کد خبر 6092162

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان