Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی نفت ایران، در مراسمی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بیژن زنگنه، وزیر نفت و مدیران مرتبط با این دو طرح، پنجشنبه (ششم آذرماه ۹۹) دو پروژه احداث تاسیسات فرآورش سیار میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی و احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی به بهره برداری رسمی می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد فرآورش سیار میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی با ظرفیت فرآوری روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت و با در اختیار داشتن ۲ ردیف (train) هر یک با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز طراحی شده و قابلیت توسعه برای فرآورش روزانه ۸۰ هزار بشکه در روز را داراست.

بیشتر بخوانید

قیمت جهانی نفت برنت از ۴۸ دلار گذشت

قرارداد ساخت تاسیسات فرآورش سیار میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی دی ماه سال ۱۳۹۶ منعقد شد و فاز اول آن در اول اسفندماه سال گذشته با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید.

این واحد فرآورشی با اعتبار ۴۶.۹ میلیون دلار در ضلع جنوبی میدان آزادگان جنوبی راه اندازی شده و نفت موردنیاز آن از تعداد ۳۵ حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.

 تاسیسات ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی در مدار بهره‌برداری

پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده است.

در این پروژه، تعداد ۸ مخزن به صورت سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب و ۲ مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است.

این تأسیسات که هم‌اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲۲۰۰ میلیارد ریال توسط پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت میدان نفتی آزادگان جنوبی میعانات گازی میدان مشترک بهره برداری ذخیره سازی پارس جنوبی هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال