Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@03:21:01 GMT

نامزدهای نهایی جایزه «کاستا» معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۹۷۵

نامزدهای نهایی جایزه «کاستا» معرفی شدند

 هیات داوران جایزه «کاستا» فهرست نامزدهای نهایی پنج بخش مختلف این جایزه ادبی را از بین ۷۰۸ کتاب برگزید.

در بخش بهترین رمان، «پیرانزی» از «سوزانا کلارک»، «صحبت‌های صلح‌آمیز» اثر «تیم فینچ»، «کمتر مُرده» اثر «دنیس مینا» و «پری دریایی یک صدف مشکی: یک داستان عاشقانه» اثر «مونیک روفی» به عنوان نامزدهای نهایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخش نخستین رمان نیز «دختر بزرگ، شهر کوچک» به قلم «میشل گلن»، «درخت خانوداه» نوشته «سیرش حسین»، «عشق پس از عشق» اثر «اینگرید پرسوئید» و «تمام آب‌های جهان» به قلم «کارن رانی» به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند.

همچنین «مردی در کت قرمز» اثر «ژولین بارنس»، «زندگی عزیز» اثر «ریچل کلارک»، «بلندتر آواز خواهم خواند» به قلم «لی لورنس» و «شهر ارواح» نوشته «جف یانگ» آثار قرارگرفته در فهرست نامزدهای نهایی بخش بیوگرافی جایزه ادبی کاستا هستند.

«سال هوا» اثر «کارولین برد»، «تاریخدانان» نوشته «ایوان بولند»، «عزیز من از میان شیرها» اثر «ریچل لانگ» و «ارگ» نوشته «مارتا اسپرکلند» هم به عنوان نامزدهای نهایی بخش شعر این رقابت ادبی معرفی شدند.

در شاخه کتاب کودک جایزه کاستا نیز «رَنگل‌استون» نوشته «دارن چارلتون»، «سفر دریایی شاهین کوچک» اثر «ناتاشا فرنت»، «سفر معجزه‌آسا فِرِدی یتس» نوشته «جنی پیرسون» و «گادن اعظم» اثر «مگ روسوف» به عنوان نامزدهای نهایی معرفی شدند.

برندگان شاخه‌های مختلف که هر کدام مبلغ پنج‌هزار پوند دریافت خواهند کرد روز چهارم ژانویه مشخص خواهند شد. برنده اصلی جایزه هم که ۳۰هزار پوند دریافت می‌کند بیست و ششم ژانویه معرفی خواهد شد.

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی مختص آثار انگلیسی‌زبان است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در انگلیس و ایرلند براساس آن شناخته می‌شوند. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1459515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوایز ادبی ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت

ایسنا/سمنان  اسامی۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه ادبی «قاف» در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

  اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد که نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آنها به چشم می‌خورد. 

فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش_فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند. گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم ازسوی گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت. 

در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شده و زینب جهان‌پرور از استان سمنان هم در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارد.

اردوی منتخبیپ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات