Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عناصر وابسته به ترکیه در 24 ساعت گذشته هدف سه انفجار و یک کمین خونین قرار گرفته و دهها تن کشته و زخمی شده‌اند.

 یک انفجار در شهر الباب، انفجاری دیگر در شهر عفرین و انفجار یک پل در بزرگراه »ام-۴» در استان ادلب و کمین موفق عناصر کُرد سوریه در شمال رقه، سهم تروریست‌های وابسته به ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته در شمال سوریه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) یک خودروی بمب‌‌گذاری شده در شهر الباب در شرق استان حلب که تحت کنترل نیروهای همسو با ترکیه است، منفجر شد و پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جای گذاشت.

از زمان اشغال شهر الباب از سوی ترکیه و عناصر همسو با این کشور در بهمن ۱۳۹۵، این شهر بارها شاهد انفجار خودرو و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده بوده است که آخرین آن در ۱۵ مهر گذشته ۱۴ کشته و ۵۰ زخمی بر جا گذاشت.

اما انفجار دوم در شهر عفرین و ساعاتی پس از انفجار الباب رخ داد. این شهر نیز در اشغال عناصر همسو با ترکیه است. به گفته منابع محلی، خودروی بمب‌گذاری شده در بازار «الهال» در نزدیکی یک منطقه صنعتی منفجر شد و سه کشته و ۱۶ زخمی بر جا گذاشت. شهر عفرین نیز در پی عملیات «شاخه زیتون» ترکیه پس از دو ماه و چهار روز درگیری در اسفند سال ۱۳۹۶ به دست عناصر همسو با آنکارا افتاد.

انفجار سوم نیز بامداد امروز (چهارشنبه) در حومه استان ادلب و در محل حضور عناصر وابسته به ترکیه رخ داد که هنوز از آمار تلفات، خبری در دست نیست. منابع محلی گفته‌اند که افراد ناشناس پل «محمبل» در نزدیکی «جسر الشغور» معروف به پل چوبی را منفجر کرده و توانستند گذرگاه «ام-۴» را مسدود کنند. در همین حال نیروهای ارتش ترکیه نیز اعلام آماده‌باش داده و در طول این بزرگراه در غرب استان ادلب مستقر شده‌اند.

اما از سوی دیگر شبه‌نظامیان کرد سوریه در شمال استان رقه و در نزدیکی شهرک «عین عیسی» توانستند در یک کمین موفق، ۲۱ تن از عناصر ارتش آزاد (همسو با ترکیه) را از پا در آورند. به نوشته وبسایت دیدبان حقوق بشر سوریه، عناصر ارتش آزاد در یک میدان مین نیروهای کُرد گرفتار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد کشته شدگان افزایش یابد.

به گفته منابع کُرد، عناصر وابسته به ترکیه شب گذشته وارد روستای «معلق» شده و بدون مقاومت توانستند کنترل روستا را در دست بگیرند، غافل از اینکه در کمین شبه‌نظامیان کرد قرار دارند.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) نیز گفته است که درگیری‌های شدیدی در اطراف شهرک «عین عیسی» رخ داده و به گفته دیدبان سوریه نیز پس از این کمین، پهپادهای ترکیه شروع به پرواز در منطقه و بمباران برخی مواضع نیروهای کرد کردند.

ارتش ترکیه روز دوشنبه و سه‌شنبه با وارد کردن تجهیزات نظامی و تانک و سلاح بسیار، اقدام به برپایی پنج مقر به اصطلاح‌ دیده‌بانی در منطقه «جبل الزاویه» در ادلب کرد. صبح روز دوشنبه پنج کاروان نظامی با عبور از گذرگاه «لوسین» تعداد زیادی تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مراکز دیده‌بانی «دیر سنبل»، «الرویحه»، «قوقفین احسم» و «بلیون» در جبل الزاویه کردند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عناصر وابسته به ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه

تین نیوز

چندی پیش در چارچوب یک نشست علمی در حوزه هواپیمایی سفری داشتم به ترکیه‌، میزبان فرودگاه بزرگ استانبول بود و مهمانان از کشورهای تراز اول دنیا در عالم هوانوردی، فارغ از جایگاهی که فرودگاه جدید استانبول طی سال های اخیر در عرصه بین المللی و منطقه ای کسب نموده و رکورد زمانی قابل توجهی که برای ساخت و رسیدن به این جایگاه مطرح است‌، فارغ از شبکه گسترده پروازی و تعداد شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه و درآمدهای حیرت آور این فرودگاه برای اقتصاد ترکیه‌، آنچه نظر مرا بیشتر جلب کرد دو نکته بود‌، بخش خصوصی قدرتمندی که ساخت و اداره این فرودگاه را برعهده گرفته بود و نیروی انسانی جوان و با انگیزه ای بود که اهداف مدبرانه مدیران عالی شرکت را با جسارت دنبال می کرد.

طی روزهایی که در این همایش حضور داشتم درخشش این نیروهای جوان در سایه حضور باوقار مدیران عالی را شاهد بودم که چگونه امیدوار و سرزنده کارها را به پیش برده و مشق مدیریت می کردند.

لابلای جلسات رسمی هم با مدیران ارشد و هم با نیروهای جوان گپ و گفت هایی داشتم که برایم بعضا از سخنرانی ها مدعوین و کارگاه های آموزشی پرفایده تر بود.

دیشب داشتم به فرصت هایی که در بازار هوانوردی عراق وجود دارد‌، فکر می کردم و دوباره به یاد فرودگاه بزرگ استانبول افتادم. در قیاس برای بهره گرفتن از موقعیت ها‌، با خودم فکر کردم که شرکت های دولتی که علی الاسلام السلام‌، اما بنا است کدام شرکت بخش خصوصی ما در عرصه رقابت و کدام نیروی انسانی باانگیزه مان پابه پای رقبا‌، فرصت ها را شکار کند و به توسعه اقتصادی کشور‌، شاید هم به نفوذ سیاسی و ژئواستراتژیک کمک کند.

یاد مالزیایی ها‌، هندی ها‌، کره جنوبی‌، چینی ها هم در ضلع شرقی که افتادم‌، تصمیم گرفتم به مدد قرص مسکنی‌، پای در بستر بگذارم و بیش از این شاخص های ساده و پیچیده را کنار هم قرار ندهم. آری سال هاست که به تضعیف بخش خصوصی کمر همت بسته ایم و نیروهای خوب مان را در نهایت سرخوردگی و تحقیر نگه می داریم.

عرصه هوانوردی‌، فرودگاهی و هواپیمایی عراق فرصتی است که‌، آرام آرام که چه عرض بکنم‌، خیلی سریع از لیست فرصت هایمان خارج می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود