Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، بیان کرد که همکاری های اطلاعاتی با همسایگان این کشور، برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی این عناصر، در جریان است.

وی افزود: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدارها و نشست‌های امنیتی متعددی انجام می‌دهد و دستورات لازم را برای تحت پیگرد قرار دادن مجرمان و شناسایی هسته‌های تروریستی در کشور صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاعرجی ادامه داد که فرماندهانی که در کار خود کوتاهی کنند جایگزین می شوند و تغییراتی در دستگاه های اطلاعاتی به وجود می آید.

وی همچنین به بهبود اوضاع امنیتی عراق در سایه همکاری مردم این کشور با دستگاههای امنیتی اشاره کرد.

روز گذشته، «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق اعلام کرد که ۲۰۰۰ داعشی در شمال بابل، بغداد و مناطق آزاد شده از لوث تروریستها وجود دارد. بخش اعظم داعشی ها، محلی هستند و محل سکونت آنها در نزدیکی روستاهای آزاد شده است.

براساس رصدهای دقیق میدانی صورت گرفته، مناطق بیابانی، کوهستانی، صعب العبور و همچنین مناطقی که پس از حمله آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۳ و هجوم داعش در سال ۲۰۱۴ خالی از سکنه شده‌اند محل‌های اصلی تجمع عناصر مخفی تروریست محسوب می‌شوند.

کد خبر 5080471 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق قاسم الاعرجی داعش تروریسم همکاری اطلاعاتی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی عراق فلسطین جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 افغانستان دونالد ترامپ محمد بن سلمان نتانیاهو ویروس کرونا مایک پمپئو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است