Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:24:07 GMT

روزهای کرونایی بروسلی ایران در اردکان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۱۵۶۰

روزهای کرونایی بروسلی ایران در اردکان

ایسنا/یزد یک مربی رزمی‌کار اردکانی که با توجه به خلاقیت و سبک ابداعی‌اش به «بروسلی ایران» شهرت دارد، در ایام کرونایی که تقریبا ورزش‌های جمعی و گروهی را به تعطیلی واداشته، در خانه ورزش می‌کند و رزمی‌کاران علاقه‌مند را به صورت مجازی و از راه دور آموزش می‌دهد.

در روزهای اوج گیری کرونا که بر اساس پروتکل های بهداشتی تمامی مراکز فرهنگی ورزشی همچون خیلی از مراکز عمومی تعطیل شده‌اند، قهرمان رزمی‌کار اردکانی در خانه و به صورت مجازی علاقه مند به ورزش مهیج کاراته و مردم را به ورزش در خانه دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهدی واحدیان اردکانی» که در این اردکان به «بروسلی» شهرت دارد، عاشق دیدن فیلم‌های این رزمی‌کار نامی جهان است و همه فکر و ذکرش این است که روزی بتواند قهرمان قهرمانان در کشورش شود، البته او می‌گوید: من بروسلی ایرانی‌ام نه چینی!

این قهرمان کاراته‌کای اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان می‌کند: از سال ۱۳۸۳ به ورزش مهیج کاراته روی آوردم و سپس با توجه به علاقه و سبک خاصی که داشتم، این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم تا این که توانستم در سال ۱۳۸۵ قهرمان کشور در مسابقات کشوری ارومیه شوم.

واحدیان استقبال آن زمان مردم استان یزد و شهرستان اردکان از وی را تشویقی سازنده برای ادامه دادن به حرفه‌اش می‌داند و تصریح می‌کند: لطف خدا همیشه شامل حالم بوده اما بهترین لطف خدا احترام مردم و توجه خاصه جوانان ورزشکار به سبک من و زیرکی هنرجویان رزمی‌ام که راه من را ادامه می‌دهند، است.

وی که تا قبل از شیوع ویروس کرونا مربی پنج باشگاه ورزشی در شهرستان میبد و اردکان بوده و هر ساله در مسابقات و جشن‌های مناسبتی زیادی در کشور و استان یزد اجرای برنامه داشته است، می‌گوید: نماینده سبک ورزش رزمی پارکورفایتینگ در اردکان و میبد هستم و نیز نماینده سبک کیوکشین در اردکان را با افتخار دارم اما در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی نمی‌توانم به صورت حضوری هنرجو بپذیرم.

این ورزشکار اردکانی با اشاره به روزهای سخت کنونی در اوج کرونا، تاکید می‌کند: متاسفانه بیماری کرونا نه تنها مستقیم باعث از بین رفتن جان خیلی از عزیزان شده بلکه زمینه ورزش و برنامه‌های دورهمی مردم را قطع کرده که این عامل خود باعث بیماری‌های گوناگون از جمله عوارض عصبی، اضافه وزن و چاقی نیز شده است.

وی اضافه می‌کند: در همین راستا نیز علاوه بر پرداختن به ورزش رزمی در منزل، به صورت مجازی و تلفنی نیز جویای احوال هنرجویان رزمی‌کارم هستم و همیشه برای ایجاد بستر ورزش در این روزهای سخت، تلاش می‌کنم.

وی که قریب به ۱۵ سال است در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران و یزد در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کند، تصریح می‌کند: تنها دارنده و صاحب سبک «سونامی» در کشور هستم که تلاش‌هایم برای به ثبت رساندن این سبک ابداعی، هنوز بی نتیجه مانده است.

بروسلی اردکان یکی از افتخاراتش را اجرای حرکات رزمی مقابل مقام معظم رهبری می‌داند و می‌گوید: دوران تحصیل را به خوبی تا کاردانی حسابداری ادامه داده‌ام ولی علاقه به ورزش تنها عاملی است که باعث شده تحصیل علم را همچنان ادامه بدهم.

وی رمز موفقیتش را فکر کردن به شخصیت بزرگی مثل بروسلی ذکر می‌کند و با گلایه از همکاری نکردن برخی مسئولان استان و شهرستان اردکان برای ساخت فیلم رزمی‌اش، ابراز امیدواری می‌کند که مسئولان بیشتر قدردان فعالان فرهنگی و ورزشی در تمام رشته‌ها باشند.

«مهدی واحدیان اردکانی» که روزهای سختی را به دور از هنرجویانش سپری می‌کند، با داشتن کمربند مشکی‌ دان۳ کاراته و مدرک مربی‌گیری دفاع شخصی پارکور سلاح‌های سرد علاوه بر مسئولیت تربیت بدنی حوزه 2 مقاومت جندالله شهرستان اردکان، کلی مقام کشوری و استانی را در کارنامه درخشان ورزشی خود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اردکان کروناویروس ورزش رزمی بروس لی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

به گزارش "ورزش سه"، نماینده اردکان همچنان شانس خود برای صعود به لیگ برتر را دنبال می‌کند و امیدوار است در فاصله شش هفته مانده به لیگ آزادگان موفق به کسب جواز صعود شود. با این حال آنها مدعی هستند طی هفته‌های اخیر مشکلات بزرگی را بابت اشتباهات داوری متحمل شده‌اند و امتیازات زیادی را از این بابت از دست دادند.

این باشگاه با انتشار چهار تصویر مشکوک طی هفته‌های اخیر و خصوصا در نیم فصل دوم که تصمیمات داوری علیه این تیم بوده، خواستار توجه و پیگیری بیشتر کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد و شرایط تیم‌ها شده است.

پنالتی از دست رفته در دقایق پایانی دیدار مقابل داماش که داور علیرغم برخورد توپ به دست مدافع حریف اعتقادی به پنالتی نداشت، در کنار برخورد کاملا مشکوک در محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان که با اعتقاد داور مبنی بر پنالتی همراه نبود، دو دیداری بود که به ادعای این باشگاه 4 امتیاز بیشتر برای آنها در جدول منظور کند.

برخورد توپ به دست مدافع داماش که با ادعای چادرملو مبنی بر پنالتی از سوی داور اما رد شده است.

این تیم با انتشار تصاویر مربوط به دیدار مقابل نفت و گاز گچساران نیز بابت نادیده گرفته شدن یک پنالتی تیمش معترض است و البته دیگر ادعاهای آنها مبنی بر نادیده گرفتن پنالتی به سود رقبای‌شان نیز در هفته‌های پایانی نیز از سوی کمیته داوران نیز قابل پیگیری است.

در حال حاضر خیبر خرم آباد در صدر جدول به همراه سه مدعی اصلی دیگر یعنی چادرملو اردکان، فجرسپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان از جمله مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند و باید دید در هفته‌های حساس و سرنوشت ساز باقی مانده کدام تیم‌ها قادر خواهند بود به دو سهمیه دست یابند و کمیته داوران و فدراسیون نیز برای پایان دادن به این اعتراضات و اشتباهات داوری چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد.

در دیدار مقابل نفت و گاز نیز این برخورد دروازه بان با مهاجم این تیم نیز به زعم داور پنالتی نبود و اعتراض نماینده اردکان را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • سیل در مسیر چَک‌چَک اردکان
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز