Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد میزان بارندگی‌‌های کشور از ابتدای مهر تا چهارم آذرماه سال‌جاری به ۳۵.۸ میلی‌متر رسیده است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، متوسط ارتفاع بارندگی‌های کشور در این مدت ۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلی‌متر بوده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲.۹ میلی‌متر، میانگین ۱۱ ساله ۴۴.۴ میلی‌متر و بلند مدت (۵۲ ساله) نیز ۳۲.۶ میلی‌متر بوده است.

میزان بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تا ۴ آذرماه امسال نسبت به میانگین بلندمدت (۵۲ ساله) در حالی افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

بنا بر این گزارش، بيشترين ارتفاع بارندگی‌های امسال با ۸۵.۳ میلی‌متر مربوط به حوضه آبریز دریای خزر بوده و كمترين آن با ۸.۵ میلی‌متر بارندگی مربوط به حوضه آبريز مرزي شرق است.

با تداوم بارش‌های پاییزی در اين مدت همچنين ارتفاع بارندگی‌ها در حوضه‌ آبريز خليج فارس و درياي عمان ۴۸.۲ میلی‌متر، قره‌قوم ۲۳.۶ میلی‌متر و فلات مرکزی ۲۰.۸ ميلي‌متر بوده است.

بر اساس این آمار، میزان بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حالی ۶۹.۲ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین ۱۱ ساله ۲ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۲ ساله ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم 6 حوضه اصلی آبریز منابع آب ایران هستند.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران شرکت مدیریت منابع آب ایران آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نسبت به میانگین منابع آب ایران متر بوده میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در استان، بیشترین بارش در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر گزارش شد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه دشت روم بویراحمد نیز ۱۲۰۰ میلی متر بارش به ثبت رسید، گفت: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسید.

مصلح تصریح کرد: در خصوص سدهای استان نیز، سد کوثر ۱۰۰ درصد پر و سرریز شد، سد چم شیر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

وی افزود: سد شاه قاسم یاسوج نیز با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: میانگین بارش استان ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به گذشته داشته و در سد چم شیر نیز حجم آب سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کد خبر 6087553

دیگر خبرها

  • بهاران پربارش فارس
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور