Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محسن اسدبیگی در خصوص مصرف آنتی‌بیوتیک اظهار کرد: آنتی‌بیوتیک باید زمانی استفاده شود که فرد عفونت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک مضر بوده و سبب مقاومت باکتریایی می‌شود، بیان کرد: این داروها باید بجا و درست با مقدار صحیح و با تجویز پزشک و مشورت با داروساز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک معضلی جهانی است که کشور و استان ما نیز از آن مستثنی نسیت.

وی تاکید کرد: خوددرمانی و مصرف غیرمنطقی این داروها علاوه بر ایجاد مقاومت دارویی چنانچه با نظر پزشک مصرف نشود حتی روی سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا ویروس تاثیری ندارد.

اسدبیگی در پاسخ به این سوال که برخی بیماران کرونایی به صورت خوددرمانی داروی آزیترومایسین مصرف می‌کنند، عنوان کرد: چنانچه این دارو بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه استفاده شود منجر به طولانی شدن دوره درمان بیماری و تشدید عفونت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه عفونت‌های تنفسی در فصول پاییز و زمستان شایع‌تر است، افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک با تجویز پزشک بیشتر خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید براینکه نیاز دارویی هر بیمار متفاوت است، اضافه کرد: خوشبختانه در لرستان کمبود داروهای آنتی‌بیوتیک نداریم.

اسدبیگی گفت: داروهای مربوط به بیماری کرونا ویروس نیز با نظارت مستقیم غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان توزیع می‌شود و استان لرستان به لحاظ درمان کرونا و کنترل آن جزو استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ دسترسی دارو که یکی از شاخص‌های مهم معاونت غذا و داروست وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم، بیان کرد: هم‌اکنون 192 داروخانه در لرستان ، مراکز بهداشتی ومراکز بخش‌ها داروی مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم کامبوزیا پرتوی محسن اسدبیگی آزیترومایسین ویروس کرونا محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم کامبوزیا پرتوی آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مرتضی صانعی طاهری در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با این که هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.

به گزارش راوبط عمومی انجمنه رادیولوژ، وی با تاکید بر اینکه درآینده پزشکانی موفق تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی کارکنند و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیر پذیری رشته های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند. به همین منظور یکی از محورهای اساسی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران نقش هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی است که مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت. در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مباحث دیگر از جمله تصویربرداری سیستم عضلانی/اسکلتی، زنان و بارداری، سر وگردن و همچنین اخلاق پزشکی در رادیولوژی ارایه خواهد شد.

به گفته دکتر صانعی طاهری از هوش مصنوعی می توان در تسریع و افزایش دقت تصویربرداری، کاهش دوز اشعه دریافتی بیماران، پردازش سریعتر و دقیق تر تصاویر، ارتقای کیفیت تصویر برداری قلبی عروقی، تشخیص سریعتر سرطان ها، تصویربرداری سایر ارگان ها و تصویربرداری جنین می توان بهره گرفت .

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی می توان به وقت دهی بیماران، کمک به انتخاب بهترین پروتکل درمانی به منظور تعیین میزان اشعه دریافتی و در روند تصویربرداری بازسازی ها، افزایش کیفیت تصاویر، اندازه گیری ها، مستند سازی، کمک به جمع آوری و استخراج اطلاعات بیماران نام برد.

رییس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: یکی از نمونه های بارز مطالعات هوش مصنوعی در رادیولوژی در دوران پاندمی کووید بود که پزشکان سراسر دنیا با حجم بالای کار و کار طاقت فرسا و شرایط بحرانی تشخیصی روبرو بودند. انجمن رادیولوژی نیز تجربه مدیریت موفقی برای ارایه خدمات تله رادیولوژی و ارائه خدمت به هم میهنان سراسر کشور داشت.

وی گفت: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است. این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903141

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!