Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:42:55 GMT

چهار هزار تن روغن خوراکی در راه مازندران است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۴۱۲۳

چهار هزار تن روغن خوراکی در راه مازندران است

به گزارش ایرنا ، حسینعلی قوانلو  روز چهارشنبه در جلسه ستا تنظم بازار استان گفت : متاسفانه کمبود روغن خوراکی در استان نه تنها ناشی از کاهش میزان توزیع نیست ، بلکه در این مدت دستکم ۲۰ درصد بیشتر از نیاز روزانه استان توزیع شده است.

وی متوسط مصرف روزانه روغن خوراکی در مازندران را حدود ۹۰ تن اعلام کرد و افزود : طی روزهای گذشته با توجه به موجودی های انبار تا ۱۲۰ تن در روز روغن در استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانلو با توضیح این که از ۱۵ آبان تا کنون حدود ۲ هزار تن روغن در قالب سهمیه به مازندران اختصاص یافته است ، گفت : با هماهنگی شرکت تولید کشت و صنعت استان ۵۰۰ تن از روغن تولیدی این شرکت به توزیع روغن استان اضافه شده است.

وی با اعلام این که متوسط مصرف روغن به دلایل مختلف از جمله افزایش تقاضای غیر معمول از سوی خانواده ها از ۹۰ تن در روز به ۱۳۰ تن رسیده است ، افزود : طبق بررسی های صورت گرفته خیلی از خانواده ها مازاد بر میزان مصرف روغن خریداری کردند و تعادل عرضه و تقاضا به هم خورده است.

رییس سازمان صنعت مازندران با تاکید بر این جمله که " کمبود روغن در بازار استان اصلا منطقی نیست " ، گفت : طبق دستور شخص استاندار از امروز نظارت ها بر توزیع روغن در سطح شرکت های پخش و فروشگاه های بزرگ دو چندان می شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار فرمانداران شهرستان های مازندران نیز بر اساس فهرست شرکت های پخش و فروشگاه های بزرگ بر نحوه توزیع  و عرضه روغن باید نظارت کنند ، افزود : توزیع روغن در فروشگاه های محلات شهری و ر روستاهای محروم نیز به صورت دقیق از طریق توافق با فروشگاه های بزرگ برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

قوانلو توضیح داد : از آن جایی که تامین مالی روغن برای فروشگاه های کوچک و در محلات محروم سخت است ، مقرر شد تا فروشگاه های بزرگ با همکاری شرکت های پخش این روغن ها را درهمه مناطق استان توزیع کنند.

فروش روغن در قبال خرید کالا ممنوع است

ریس سازمان صنعت مازندران همچنین هر گونه فروش تحمیلی دیگر اجناس به بهانه عرضه روغن به مصرف کنندگان را خلاف دانست و تاکید کرد : گزارش هایی در این خصوص وجود دارد که بشدت برخورد می شود.

وی افزود : با توجه به حل مشکلات واردات دانه های روغنی وترخیص آن از گمرگات کشور ، مشکل تولید روغن در کشور رفع شده است و در آینده نزدیک روغن در همه فروشگاه ها  به اندازه کافی وجود خواهد داشت.

بر اساس آمار میانگین سرانه مصرف روغن خوراکی در ایران حدود ۱۹ کیلوگرم است و که هفت کیلوگرم بیشتر از میانگین سرانه جهانی است.

طبق آمار حدود ۹۰ درصد از مواد اولیه تولید روغن خوراکی ایران از خارج وارد می شود.

برچسب‌ها روغن سرخ کردنی مازندران ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روغن سرخ کردنی مازندران ستاد تنظیم بازار روغن سرخ کردنی مازندران ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور فروشگاه های بزرگ روغن خوراکی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان

محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: طوفان و تندباد اخیر بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و شبکه برق استان خسارت زد که بیشترین خسارت‌ها با ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به زیرساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم است.

وی افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین و توزیع بهینه برق خصوصا در جزیره قشم بهره‎ می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در جزیره قشم را حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیر‌های فشار متوسط و فشار ضعیف را ۳۵۳ عدد اعلام کرد.

کریمی گفت: ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و طوفان خسارت دید که نیرو‌های عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: شهرستان بندرلنگه و سپس مناطق برق ناحیه یک بندر عباس و بندرخمیر هم در رتبه‌های بعدی میزان خسارت شامل سقوط و خسارت پایه و ترانس قرار دارند که بیشتر آن ترمیم و جایگزین شده است.

کریمی گفت: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل به‌ویژه در قشم و بندرلنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی افزود: نیرو‌های عملیاتی با مشارکت کم‌نظیر مردم در بندرلنگه در شرایطی سخت و زمینی باتلاقی ۳۰ اصله پایه چوبی نصب کردند و بعد از تلاش ۴۸ ساعته شبکه روستای حسینیه این شهرستان برقدار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران