Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انفجار یک مین در یک جاده منتهی به موگادیشو پایتخت سومالی باعث کشته شدن دستکم پنج نیروی پلیس این کشور و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

شاهدان عینی گفتند که این نیروهای پلیس مسئول حراست از مهندسان ترکیه‌ای بودند که در حال ساخت جاده مواصلاتی بین دو شهر موگادیشو و شهر افجوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «الصومال الجدید»، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما چنین عملیات‌هایی را اغلب گروه تروریستی الشباب انجام می‌دهد.

حمله عناصر الشباب به یک خانه در جنوب سومالی

عناصر گروه تروریستی الشباب سه‌شنبه شب (دیشب) با حمله به خانه یک شهروند در جنوب غربی سومالی هفت عضو یک خانواده را به قتل رساندند.

«طاهر احمد علی» مسئول امنیتی شهر واجد در اقلیم بکول (جنوب غربی) سومالی امروز چهارشنبه گفت که افراد مسلح الشباب شب گذشته یک خانه در شهر واجد را هدف حمله قرار دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، این مسئول امنیتی سومالیایی گفت که یک سرباز ارتش سومالی با خانواده خود ساکن این خانه بود که عناصر الشباب آن را هدف شلیک گلوله قرار دادند.

در این حمله سرباز ارتش سومالی و شش عضو خانواده او از جمله سه کودک زیر پنج سال کشته شدند.

در همین ارتباط «عبدالقادر محمد نور» وزیر دادگستری سومالی در حساب فیس‌بوک خود ضمن عرض تسلیت به خویشاوندان قربانیان این حمله، گروه تروریستی الشباب را مسئول این حمله وحشتناک دانست.

الشباب یک گروه تروریستی است که اوایل سال ۲۰۰۴ در سومالی اعلام موجودیت کرد. این گروه دارای گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا‌کنون ده‌ها عملیات‌ تروریستی در سومالی انجام داده که صدها نفر در این عملیات‌ها کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سومالی الشباب انفجار حمله تروریستی گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد