Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: برای واریز سود سهام عدالت ، افراد باید دارای کد بورسی باشند و صرفا داشتن کد بورسی سرپرست خانوار کفایت نمی کند.

حسین امیر رحیمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ۴میلیون سهامدار عدالت درخراسان رضوی وجود دارد. وی تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و سیصد هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند که در مدیریت با روش مستقیم افراد می توانستند در دو مرحله تا سقف ۶۰ درصد از سهام خود را از روش های مختلف نظیر بانک و  کارگزاری به فروش رسانده و وجه آن را در صورت داشتن شرایط اعلام شده دریافت کنند که افرادی که دارای کد بورسی و همچنین شماره تلفن همراه ثبت شده به نام خودشان در سامانه سهام عدالت بودند این وجه را در مدت یک هفته دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی  ادامه داد: از طرفی ممکن است به دلیل اینکه برخی سهام ها در بازه زمانی ارائه سفارش از سوی فروشنده خریدار نداشته و یا اینکه افراد ضوابطی نظیر فروش ۳۰ یا ۶۰ درصد از هر سهم ، نه از مجموع سهام را رعایت نکردند موفق به فروش سهام خود نشدند و یا وجه حاصل از فروش سهام خود را با تاخیر در یافت کردند. امیر رحیمی بیان داشت: آمار دقیقی از اینکه چند سهامدار عدالت استان سهام های خود را به فروش رسانده اند در حال حاضر وجود ندارد زیرا ممکن است برخی سهامداران عدالت استان سهام خود را در خارج از استان و یا سهامدارانی از سایر استان ها سهام خود را در خراسان رضوی به فروش رسانده باشند. وی با اشاره به اینکه سهام عدالت در ۲۲ بهمن سال جاری به طور کامل آزاد سازی و آماده فروش می باشد، افزود: از طرفی با برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی ، سهامداران سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به حقوق و سود سهامشان خواهند رسید که  در اینجا از افراد دارای مدرک لیسانس و سابقه مدیریت ، دعوت می کنم به سایت ستان (www.setan.ir ) مراجعه کرده و برای حضور در این انتخابات ثبت نام کنند تا در یک شرایط رقابتی هیئت مدیره اصلح و متخصص برای شرکت سرمایه گذاری خراسان رضوی انتخاب شود. وی در مورد واریز سود سهام عدالت نیز گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند سود سهام عدالت آنها به شماره حسابی که در سامانه سجام  معرفی کرده اند واریز خواهد شد و افرادی که روش غیر مستقیم را نیز انتخاب کرده اند سود سهام آنها پس از برگزاری انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی  و تعیین هیئت مدیره واریز خواهد شد، البته همان طور که روش مستقیم نیاز به ثبت نام در سامانه سجام و داشتن کد بورسی دارد در روش غیر مستقیم نیز افراد باید این ثبت نام و در یافت کد بورسی را که در حاضر به صورت غیر حضوری و از منزل امکان دریافت آن وجود دارد را  انجام دهند.  امیررحیمی ادامه داد: از طرفی برای واریز سود سهام عدالت ، صرفا گرفتن کد بورسی  برای سرپرست خانوار کافی نیست بلکه برای تمام اعضای خانواده که سهامدار عدالت هستند باید کد بورسی دریافت شود و اگر فردی از اعضای خانواده به سن قانونی نرسیده است سرپرست خانواده می تواند از شماره تلفن و شماره حساب خود برای ثبت نام او در سامانه سجام استفاده کند. وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵شرکت از خراسان رضوی در بازار سرمایه فعال هستند که  از این تعداد ۲۲ مورد  در فرابورس و ۱۳مورد در بورس می باشند که ارزش کل سهام ۱۳شرکت بورسی استان تا تاریخ ۳آذر ماه سال جاری  ۵هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است که حدود ۱.۲۷درصد بازار بورس کشور را تشکیل می دهند و ارزش کل سهام ۲۲شرکت فرابورسی استان  نیز هزار و ۱۳۵میلیارد تومان است که ۳درصد این بازارکشور را شامل می شود. امیر رحیمی ادامه داد: شرکت های خراسانی ۱.۵۸درصد بازار سرمایه کشور را تشکیل می دهند که جای تامل  و درنگ دارد زیرا این سهم واقعی استان از بازار سرمایه نمی باشداز طرفی  در طول سه ماه گذشته ارزش شرکت های بورسی استان ۱۸درصد و فرابورسی ۱۵درصد کاهش یافته است که این موضوع در زمینه بازار بورس کشور ۲۱درصد و فرابورس ۵درصد بوده است از این رو اگرچه ارزش شرکت های بورسی استان در مقایسه با کشور کمتر کاهش پیدا کرده است ولی در مقابل شرکت های فرابورسی استان درمقایسه با میانگین کشوری کاهش بیشتری را تجربه کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت کد بورسی خراسان رضوی واریز سود سهام عدالت انتخاب کرده اند روش غیر مستقیم بازار سرمایه بورسی استان خراسان رضوی سهام خود روش مستقیم کد بورسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟