Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش کمرشکن قیمت مرغ در استان‌های مختلف از جمله کهگیلویه و بویراحمد تبعات منفی بخشنامه ۳ سال پیش وزارت جهادکشاورزی رونمایی کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سال 96 وزارت جهادکشاورزی با ابلاغ یک بخشنامه به استان‌ها، صدور مجوز برای هرگونه مرغداری اعم از گوشتی و تخم گذار را ممنوع اعلام کرد و ابتدای سال 98 با یک اصلاحیه، مجدد ابلاغ کرد در صورتی سرمایه گذار  نیاز به تسهیلات بانکی نداشته باشد و زمین مورد نیاز را نیز خود تامین کند، مشکلی برای صدور مجوز وجود ندارد که این یعنی عدم صدور مجور، زیرا هیچ سرمایه گذاری بدون حمایت‌های جانبی همچون تسهیلات ارزان قیمت و تامین زمین پای کار نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابلاغ این بخشنامه جای سوال دارد، زیرا امکان ندارد تمامی استان‌ها دیگر از حیث داشتن مرغداری به اندازه نیاز منتفع شده باشند و حتی این امکان وجود دارد که برخی استان‌ها به اندازه کافی واحد مرغداری احداث کرده‌اند ولی این بخشنامه نمی‌توانست مشمول تمامی استان‌ها شود، اما امروز با افزایش کمر شکن قیمت مرغ تبعات این تصمیم نادرست وزارت جهادکشاورزی را بر بازار عرضه نمایان می‌کند.

جالب اینجاست برخی واحدهای مرغداری بعد از این بخشنامه وزارت جهادکشاورزی نیمه کاره رها شده و بخشی از سرمایه مردم به هدر رفته است که این موضوع سبب نارضایتی و نگرانی متقاضیان احداث واحدهای مرغداری شده است.

قیمت مرغ در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نظیر سایر مناطق کشور، به صورت عجیبی افزایش یافته و قیمت هر کیلو گوشت مرغ گرم در اوایل آبان‌ماه از کیلویی حدود 18 هزار تومان به کیلویی 25 هزار تومان و در روزهای اخیر به کیلویی بیش از 30 هزار تومان رسیده است.

خرید مرغ به قیمت جان مردم / صف‌های طویلی که برای خرید مرغ منجمد در استان اردبیل بسته می‌شودافزایش قیمت مرغ در اصفهان حباب است؛ بازار مرغ به تعادل می رسدقیمت گوشت مرغ در استان بوشهر به مرز 30هزار تومان رسید

یکی از مرغداران گوشتی در شهر یاسوج به تسنیم، گفت: ما به عنوان تولیدکننده تحت هیچ شرایطی از افزایش قیمت مرغ راضی نیستیم، چرا که افزایش قیمت علاوه بر کاهش تولید و درآمد تولیدکننده، باعث ایجاد مشکل برای مصرف‌کنندگان در چنین شرایط بحرانی می‌شود.

وی دلیل افزایش قیمت مرغ را عدم تامین مناسب نهاده‌های دامی از طرف دولت عنوان کرد و افزود: 10 تا 30 درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز ما توسط دولت تامین می‌شود، و مازاد این مورد را مجبوریم با نرخ چند برابر در بازار آزاد خریداری کنیم.

این تولیدکننده افزود: ذرت هم اکنون در بازار آزاد کیلویی سه هزار تومان و سویا بین 12 تا 16 هزار تومان خرید فروش می‌شود، که با این شرایط تولید مرغ با قیمت مصوب اعلام شده، مقرون به‌صرفه نیست.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع مرغ منجمد با هدف ایجاد تعادل در بازار استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد با قیمت 14 هزار و 700 تومان برای مصرف کننده توزیع می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه  در آبان ماه بیش از 211 تن مرغ منجمد در مناطق مختلف استان توزیع شد، بیان کرد: براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد توزیعی در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام 14 هزار و 700 تومان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع مرغ منجمد در بازار استان حدود 30 تن انواع نهاده‌های دامی شامل ذرت، کنجاله‌ سویا و جو برای فعالان این بخش از جمله واحد‌های مرغداری تامین و توزیع شده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد تا 10 روز آینده شاهد تعدیل قیمت مرغ در بازار باشیم.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت مرغ کهگیلویه و بویراحمد وزارت جهادکشاورزی مرغ منجمد افزایش قیمت بازار استان قیمت مرغ هزار تومان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی در شهرستان بهمئی گفت: مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها خود را متعهد به حمایت از شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان می‌داند. فرزاد بابکان پور با اشاره به ضرورت همراهی نهاد‌های دولتی با شهرداری افزود: با همدیگر شهری آباد و توسعه یافته را بسازیم، زیرا بدون حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف در جامعه موفقیتی حاصل نمی‌شود. وی با بیان اینکه، با اقدامات سازنده شهرداران، برآورده کردن انتظارات و تامین زیرساخت‌های شهر موجب افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود گفت: مساعدت، همراهی و تعامل مثبت با شهرداری‌ها اولویت کاری ما می‌باشد و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد. مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم طبق تصویب هیئت وزیران روستا‌های سرآسیاب یوسفی و ممبی با اتمام مراحل اداری به شهر تبدیل شدند. وی با اشاره به اخذ مجوز تاسیس شهرداری و تبدیل شورای اسلامی روستا به شورای اسلامی شهر افزود: امیدواریم با تاسیس شورای شهر و شهرداری مقدمات توسعه برای شهر‌های ممبی و سرآسیاب یوسفی فراهم شود. مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افتتاح ساختمان‌های شهرداری شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی یکی از کار‌های ماندگاری است که در دوران مدیریت ایشان اتفاق افتاده است. سید عبدالعزیز سیدی بخشدار سرآسیاب یوسفی هم گفت: با راه اندازی این دو شهرداری بسیاری از مشکلات عمران و آبادانی این دو شهر در همین مناطق بررسی و برطرف می شود و دیگر برای رفع مشکلات و معظلات نیاز به حضور در مرکز شهرستان بهمئی و مراجعه به دیگر ادارات و نهاد‌ها نیست. هدایت الله کریمی مقدم شهردار جدید سرآسیاب یوسفی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای خدمت به مردم این شهر بکار خواهد گرفت به اهمیت اختصاص ماشین‌آلات سنگین در شهرداری هر دو شهر از سوی استانداری اشاره کرد و خواستار حمایت و پشتیبانی بی وقفه برای رفع محرومیت از جهره این دیار شد. محمد اکبریان شهردار جدید شهر ممبی هم با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت شهر ممبی دریغ و کوتاهی نخواهد کرد گفت: رفع مشکلات شهری و سرعت خدمات‌رسانی برای تسهیل کار ارباب‌رجوع یکی از اهداف راه اندازی ساختمان جدید شهرداری شهر ممبی است که با تامین تجهیزات و امکانات لازم و نیروی انسانی توانمند بتوانیم درصدد رفع مشکلات مردم اقدام کنیم. 

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات غذایی منجمد
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • اصلاح حادثه خیزترین تقاطع جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد