Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آیین افتتاحیه حضور منسجم نیروهای جهادی در مراکز درمانی همدان، با بیان اینکه حضور در عرصه طلبگی با خدمت گره خورده است، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای لباس خدمت را از تن بیرون کند، باید بگوییم که هویت اصلی خودش را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه حضور در مراکز درمانی هم جنبه خدمت رسانی دارد و هم جنبه تبلیغی، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم که این عمل برآیند بیرونی داشته باشد، نیازمند بازخوانی در انگیزه‌ها هستیم و لازم است که طلاب قبل از ورود در این عرصه در خلوت خودشان، اخلاص این عمل را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، کاری  تاثیر گذار را کاری الهی دانست و گفت: رفتاری با اثر گذاری روانی و اجتماعی همراه است که نشات گرفته از خدمت رسانی به مردم برای رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه در بحث کرونا ۲ دغدغه اصلی وجود دارد، خاطر نشان کرد: نخستین دغدغه، ابتلای مردم به این ویروس منحوس و لزوم قطع زنجیره انتقال است و دومین دغدغه که مهم‌تر هم هست، مساله آمار مرگ و میرها است.

او ادامه داد: برنامه ریزی و ضرورت کاهش ابتلا در جای خود ضروری است و گروه‌های جهادی باید سر منشا ابتلا به این بیماری را ببیند و برای مقابله با آن فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه می‌توان با آموزش، فرهنگ سازی و در اختیار قرار دادن تجهیزات بهداشتی، ورود مردم به بیمارستان‌ها را کاهش داد، عنوان کرد: در قرارگاه شهید سلیمانی می‌توانیم با مدیریت گلوگاه‌ها و حضور محله محور به کمک کادر درمانی بشتابیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی به تشریح اهمیت نقش روحیه در بین بیماران در روند درمان پرداخت و بیان کرد: در شرایط فعلی که هیچ دارویی برای این بیماری در دنیا وجود ندارد، خوب است که توجه جدی به بحث روحی و روانی بیماران داشته باشیم و در این راستا به طور قطع حضور طلاب می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه اخبار و آمار مرگ میرها از نظر روانی دارای اثرات منفی است، اظهار داشت: در ایام فعالیت ستاد مردمی کرونا، کمیته‌ای با عنوان کمیته فرهنگی، مشغول فعالیت بود که وظیفه آن، القا آرامش به کادر درمان، بیماران و جامعه بود و لذا امروز نیز نیازمند وجود چنین کمیته‌ای هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه طب سنتی رقیب طب جدید نیست، ابراز داشت: باید زمینه ای فراهم شود تا داروهایی که توسط طب سنتی مطرح شده و کادر پزشکی نیز آن را تایید کرده و عواقبی ندارد، در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد و نسبت به افرادی که در این خصوص ادعایی دارند نظر مشخصی بیان شود تا اگر استفاده از آن نتیجه بخش است برای درمان این بیماری به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم تقویت کادر درمان و بهداشت، اظهار داشت: در بعضی از موارد به خصوص در توجه به مسائل معنوی در روند درمان ، نقدهایی به ستاد ملی وجود دارد، اما نباید اقدامی برای تضعیف روحیه کادر درمان صورت گیرد.

او به استعفای معاون وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: استعفایی که اتفاق افتاد و تعابیری که مطرح شده بود، اینها را خارج از انصاف می‌دانیم، چرا که فضای امروز جامعه و وزارت بهداشت ، فضایی نیست که به سمت حاشیه کشیده شود و همه باید همت کنند و همدل شوند تا این کار خوب را رقم بزنیم.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراکز درمانی نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند

فرماندار همدان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اعضای شوراهای شهر و روستا گفت: بنا بر فرمایش امیرالمومنین در نهج البلاغه، مردم عماد دین هستند و ستون دین و ستون خیمه سیاست بدون حضور مردم ایستادگی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به حضور مردم در عرصه‌های مختلف یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی بوده و حضرت امام (ره) از زمانی که نهضت را شروع کرد و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و در تمام عرصه‌هایی که توفیقی برای نظام اسلامی بوده توجه به حضور مردم داشتند.

وی حضور مردم را مهم و اثرگذار دانست و افزود: اکنون هم اگر احساس می‌شود که گاه دشمن با سیاه نمایی و ناامیدسازی قصد دارد مردم از میدان اصلی انقلاب کنار بروند، به دلیل آگاهی از نقش مؤثر مردم است.

فرماندار همدان ادامه داد: به همین علت، اگر مردم واقعاً بخواهند از حاکمیت جدا بشوند هزینه و خسارت زیادی برای کشور خواهد بود.

مخفی با اشاره نقش ویژه شوراها در مشارکت‌جویی مردم اضافه کرد: هرچه بررسی کنیم که کجا به سراغ مردم رفتیم تا مردم را در نظام و حکمرانی و کشورداری دخیل کنیم، هیچ جایی به اندازه شوراهای شهر و روستا این امر به منصه ظهور نرسیده است، به همین علت لازم است شوراها تقویت شده و آسیب‌شناسی شوند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم برهه‌هایی در کشور اقتصاد به مشکل تبدیل شده، به دلیل این است که مردم اینجا وارد نشدند، لذا در شعار سال مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت مردم است.

مخفی تصریح کرد: لذا کار شورا را نباید کم اهمیت بگیریم و تجربه بشری هم نشان داده هرجا مردم حضور داشته باشند حکمرانی و اداره جامعه به بهترین وجه و کمترین هزینه انجام می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به آنکه به اندازه کافی قانون در کشور داریم تا گره از کار مردم باز شود، گفت: در این مسیر و در کار شوراها، هرچه قدر بتوانیم از حاشیه کم کنیم و همگرایی و وحدت داشته باشیم با توجه به آیه یدالله مع الجماعه، توجه به قوانین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پیشرفت خواهیم کرد.

کد خبر 750181

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز