Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس مینایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر که نمونه‌های تست آنفلوانزای اولیه انجام شده از پرندگان منطقه مثبت اعلام شده است اظهار کرد: با هدف مقابله با شیوع این ویروس در بین پرندگان هماهنگی‌های لازم با اداره محیط زیست، دامپزشکی و اداره امور آب شهرستان برای انتقال نمونه‌های اجساد مشکوک پرندگان به اداره کل دامپزشکی استان اردبیل انجام شد و در که در نتیجه آزمایش‌های تخصصی بر روی نمونه‌ها از وجود این بیماری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعلام نظر اداره کل دامپزشکی استان اردبیل خاطر نشان کرد: پس از قطعی شدن وجود آنفلوانزای فوق حال پرندگان در شهرستان اصلاندوز تا اطلاع ثانوی هر گونه شکار در محدوده شهرستان ممنوع بوده و مأمورین محیط زیست استان و شهرستان برای اجرای این قانون به صورت شبانه روزی نظارت می‌کنند.

فرماندار شهرستان اصلاندوز با هشدار به اهالی شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: کشاورزان، دامداران و مردم شهرستان از نزدیک شدن به محل تجمع و زیستگاه پرندگان در حاشیه رود ارس، دره رود و سد میل مغان خودداری کرده و از شکار طیور و پرندگان و استفاده از گوشت آن پرهیز کنند.

مینایی با بیان اینکه در شرایط فعلی مردم باید همکاری بیشتری را با مأمورین محیط زیست و دامپزشکی داشته باشند، خاطر نشان کرد: شیوع این ویروس همزمان با ویروس کرونا می‌تواند خطراتی را به وجود آورد که توصیه می‌کنیم مردم از تماس و ارتباط طیور اهلی با پرندگان وحشی مراقبت‌های ویژه ای انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه روستاییان تا حد امکان از نگهداری طیور در منزل و حیاط منازل مسکونی خودداری کنند افزود: به مردم توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از مصرف گوشت پرندگان شکار شده و طیور پرورش داده شده به روش سنتی خودداری کنند.

فرماندار شهرستان اصلاندوز خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های لازم به مردم برای کنترل طیور خانگی، سنتی و صنعتی داده شود تا از بحران احتمالی و خسارت ناشی از این ویروس پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرنده‌هایی از گونه‌های مختلفی همچون اردک سرسبز، خروس کولی، خوتکا، انواع حواصیل، غاز، کشیم، انواع کاکائی، باکلان و آنقوت همچنین اردک سرسبز، باکلان، بوتیمار، خوتکا، اردک ماهی خور سفید از گونه‌های آبزی و یا کنار آبزی هستند که از نواحی سردسیر سیبری در تالاب‌ها و آبگیرهای شمال استان اردبیل فرود می‌آیند.

کد خبر 5080855

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل شهرستان اصلاندوز فرماندار اصلاندوز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پرندگان مهاجر ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران بوشهر کمک مومنانه بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان اصلاندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده به علت سپتی سمی حاد (یک نوع عفونت خون جدی) ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

حمزه ئی با تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

حمزه ئی گفت: همشهریان می‌توانند هر گونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی