Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته ای که گذشت دو تن از هنرمندان نامدار صاحب سبک و دارای امضای سینمای ایران قربانی ویروس کرونا شدند، بی تردید سینمای ایران مدیون صدای ماندگار چنگیز جلیلوند است و این سینما هرگز کارنامه هنری کامبوزیا پرتوی و بخصوص قلم ماندگار و مانایش را فراموش نمی کند. اگر چه ازدواج رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل خبر شیرینی بود که اوایل هفته در رسانه های مختلف دست به دست شد، اما باید گفت در کنار همه اخبار ناگواری که بخاطر کرونا مدام تکرار می شود خبر درگذشت کامبوزیا پرتوی و چنگیز جلیلوند پربازدیدترین و پرسروصداترین اخبار رسانه های مختلف بود که با واکنش های مختلفی از سوی هنرمندان و کاربران فضای مجازی روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداحافظی هفته؛ چنگیز جلیلوند

بیماری کرونا در طول این ماه ها ضربه های بزرگی بر عرصه هنر وارد کرد. بسیاری از خانواده سینما، تلویزیون و تئاتر عزادار عزیزانشان شدند و در هفته پیش چنگیز جلیلوند صدای طلایی دوبله ایران نیز  به دنبال ابتلا به کووید 19 بستری و بعد از چند روز با تشدید بیماری  جان به جان آفرین تسلیم کرد تا صدایی که نسل های پی در پی با او خاطره داشتند، در یک روز پاییزی خاموش شود.  هرگز فراموش نخواهیم کرد صدای مرحوم جلیلوند را روی بازی بازیگرانی چون زنده یاد فردین و بهروز وثوق و زنده یاد ملک مطیعی  و.. که امروز بخشی از شناسنامه سینمای ایران است.

بی تردید هنرمندان بزرگی همچون مارلون براندو و برت لندکستر تنها با صدای جلیلوند توانستند به قلب ایرانیان سینما دوست راه پیدا کنند. بارها دیدیم و شنیدیم که او همزمان در چند نقش یک فیلم صداپیشه گی می کند، که این نشان از توانمندی این گوینده صداطلایی ایرانی بود که در ساختن تیپ های مختلف صدا روی بازی بازیگران بزرگ سینما یک نابغه محسوب می شد. . درگذشت جلیلوند ضایعه ای جبران ناپذیر در دنیای هنر دوبله است و خبرگزاری برنا این اتفاق غمبار را به خانواده هنر تسلیت عرض می کند.

فقدان هفته؛ کامبوزیا پرتویی

سخت است باور از دست دادن کامبوزیا پرتویی که یکی از بی حاشیه های سینمای ایران در روزهای پرسروصدای هنر هفتم  بود، هنرمندی بی حاشیه که دغدغه همه حواشی دنیای خود را داشت. امضای پرتویی در هر اثری کافی بود تا بیننده و منتقد را به تفکر وادارد. چرا که او در نگارش آثار مختلف سینمایی با دو فاکتور شخصیت پردازی و بسط قصه بی شک تکرارناشدنی است. بسیاری از خانواده سینما از وسواس او در نگارش و ساخته و پرداخته کردن یک فیلمنامه برای ساخت فیلم می گفتند که شاهد این ماجرا کارنامه پروپیمان او در ژانرهای مختلف است. از کار با کودک تا کار برای کودک دغدغه ای بود که پرتویی به آن باور داشت. کامبوزیا پرتویی  کار کودک را با گلنار شروع کرد، فیلمی که با پایان جنگ هشت ساله به سینماها آمد. خودش گفته بود این فیلم را برای بچه های جنگ ساخته است. فیلمی موزیکال که برای اولین بار کودکان و خانوده هایشان را به نشاط آورد. بعد از آن گربه آوازه خان قدم به سینماها گذاشت گربه ای ولگرد که در سطل های زباله به دنبال غذا می گردد، آواز می خواند و روحیه ای جوانمردانه دارد. قصه ای بی پرده از فقر در کف خیابان و عزت نفس در دل، ولی قصه گو آن را با شعر و موسیقی و در فضایی فانتزی به همه گوشزد کرد.

کامبوزیا پرتویی قصه گویی بی نظیر بود با داستان هایی بی شمار او یک بار افسوس خورد که عمر کفاف نمی دهد تا این همه قصه را به تصویر بکشد. اما قصه ترانه ی 15 ساله در سال هایی که دختران فراموش شده گان جامعه بودند قصه ای آشنا اما فراموش شده بود. بعد از آن به سراغ زنان سرپرست رفت و با ساخت کافه ترانزیت یک بار دیگر زبان گروهی از جامعه شد که علیرغم تمامی تلاش ها، صبوری ها و گذشت ها همچنان زیر ذره بین نگاه های بیرحمانه هستند.

پرتویی هنرمندی بود که همه چهره اش را بالبخندی بر لب و نگاهی مهربان به یاد می آورند. رسول صدرعاملی پرتویی را همه آبرو اعتبار سینمای ایرن نامید.  

ناز هفته؛ جلیل سامان

این روزها جلیل سامان در دوراهی ساختن یا نساختن سریال زیرخاکی مانده است. تنها مدت کمی بعد از انتشار خبر ساخت زیرخاکی دو جلیل سامان میز بازی را به هم زد و با انتقاد از سانسور تلویزیون در بازپخش این مجموعه طنز اعلام کرد از ساخت فصل دوم آن انصراف می دهد.

او در صفحه اینستاگرامش نوشت:: «با پوزش از مخاطبین دوست داشتنی سریال زیرخاکی، به علت سانسور بی دلیل در بازپخش، و ساسیت های دوگانه و متناقض تلویزیون از ادامه ساخت انصراف میدهم.»

اما رضا نصیری نیا تهیه کننده سریال «زیرخاکی»  به سرعت و ارد عمل شد و با پیگیری این اتفاق از جلیل سامان دلجویی کرد و گفت مسئولان شبکه تقصیری در سانسور آن ندارند.

او به مخاطبان و جلیل سامان این اطمینان را داد که حواشی بوجود امده را پیگیری می کند و گفت:چرا سریالی که چند ماه پیش از شبکه یک پخش شده برای پخش مجدد دچار ممیزی شده است؟! از این رو با جدیت پیگیر موضوع و متوجه شدم این حذفیات مورد تایید مدیر محترم شبکه نیز نبوده و حاصل اعمال نظر شخصی یکی از همکاران شبکه بوده که در جریان پخش ابتدایی سریال نیز نبوده است.

اما این اتفاق همچنان این سوال را در ذهن بینندگان تلویزیون و برنامه سازان متبادر می کند که این سانسورهای سلیقه ای رسانه ملی تا کجا ادامه دارد و چرا یک شیوه نامه مدونی تهیه نمی شود تا خط قرمزهای تلویزیون و رادیو یک بار برای همیشه همه را خلاص کند. به این ترتیب هنرمندان می فهمند چه بسازند، بیننده های تلویزیون می دانند باید منتظر چه چیزی باشند و سانسورچی ها رسانه ملی هم می دانند چه چیزی را باید قیچی کنند. و یک بار برای همیشه این دوگانه دیدن یا ندیدن، ساختن یا نساختن حل می شود.

شکست کرونای هفته؛ پرویز پورحسینی

هفته گذشته خبر ابتلای پرویز پورحسینی به بیماری کرونا دوستداران تئاتر، سینما و تلویزیون را متاثر کرد. او که در سریال های ماندگاری همچون روزی روزگاری، هزاردستان، امیرکبیر، بچه مهندس و... حضور داشته است با نام های بزرگی همچون پیتر بروک و بهرام بیضایی و علی حاتمی و حمید سمندریان و آربی اوانسیان و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی و امرالله احمدجو همکاری کرده است.

در طول بیماری این هنرمند بزرگ پورنگ پورحسینی وظیفه اطلاع رسانی از پدر را به عهده گرفت و وضعیت سلامتی او را به خبرگزاری ها اعلام کرد. فرزند پرویز پورحسینی با قدردانی از کادر درمانی بیمارستان فیروزگر گفت: تیم پزشکی بیمارستان فیروزگر بسیار خوب عمل می‌کنند و خوشحالم که با دقت به همه بیماران بخش مراقب‌های ویژه رسیدگی می‌شود.

یادآوری هفته؛ حامد بهداد

به دنبال درگذشت چنگیز جلیلوند تصویری از جشن خانه سینما در شبکه های اجتماعی همرسانی شد که در آن حامد بهداد با تجلیل از صدای ماندرگار ایران می گفت:  چند سال است می خواهم برای صدای مارلون براندو به شما جایزه بدهم.

حامد بهداد  در این ویدیو به دوبله بزرگان سینمای جهان و ایران همچون مارلون براندو، برت لندکستر و بهروز وثوق و فردین توسط زنده یاد جلیلوند اشاره می کند و او را صدای طلایی هنر دوبله می خواند. 

تنها خبر خوش هفته؛ مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور

تنها خبر خوش هفته در این روزهای اخبار بد کرونایی ازدواج مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور بود که عاطفه رضوی در صفحه شخصی خود منتشر کرد. 

عشق هفته؛ آیدا کیخایی و محمد یعقوبی

فیلمی از زوج هنرمند تئاتر یعنی آیدا کیخایی و محمد یعقوبی همرسانی شد که در آن محمد یعقوبی مشغل کوتاه کردن موهای همسرش بود. این ویدیو به سرعت در شبکه های مجازی دست به دست شد و به یکی از پربازدیدهای اینستاگرام مبدل شد. کاربران علاوه بر تاکید بر حمایت خانواده ها بخصوص همسران در مبارزه با این بیماری عشق این دو هنرمند را تحسین کردند.

غم هفته؛ ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در صفحه شخصی اش نوشت: اولین نقشی را که در زندگی ایفا کرده ام کامبوزیا پرتویی نوشت. او با انتشار عکسی از اکران فیلم من ترانه 15 سال دارم به کارگردانی رسول صدرعاملی یادآوری کرد که فیلمنامه این فیلم پرسروصدای جشنواره فجر در زمان خودش به قلم کامبوزیا پرتوی نگارش شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حامد بهداد محمد یعقوبی رعنا آزادی ور مهدی پاکدل ترانه علیدوستی جلیل سامان پرویز پورحسینی چنگیز جلیلوند کرونا گلنار آیدا کیخایی کافه ترانزیت کامبوزیا پرتویی کامبوزیا پرتویی چنگیز جلیلوند سینمای ایران جلیل سامان یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان

به گزارش خبرنگار مهر، هنرهای تجسمی یکی از عرصه‌های هنری در کشورمان است که نسبت به دیگر هنرها امکان بروز و واکنش سریع به اتفاق‌ها را دارد اما عموماً نسبت به دیگر هنرها همچون سینما و موسیقی، مهجور واقع می‌شود. در گزارش پیش‌رو درصدد هستیم تا گوشه‌ای از این مهجور بودن را جبران کنیم. هرچند جمعه‌ها روز تعطیل محسوب می‌شود اما در این روز، رویدادها و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی آغاز به کار می‌کنند و هنرمندان تجسمی اعم از نقاشان، مجسمه‌‎سازان، عکاسان، تصویرسازان، گرافیست‌ها، خوشنویسان و … تلاش‌ها و فعالیت‌های اخیر خود را در قالب یک نمایشگاه هنری به منصه ظهور می‌گذارند.

«آدینه» روز نانوشته آغازین بر نمایشگاه‌های هنری است و البته که به دلیل تعطیل بودن اکثر مشاغل، فرصتی مغتنم برای تماشای این آثار هنری توسط اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند. بر این اساس، در سلسله گزارش‌های «هنرهای تجسمی در هفته‌ای که گذشت» نگاهی به اتفاقات هنرهای تجسمی هفته و همچنین برخی نمایشگاه‌ها و رویدادهای هفته خواهیم داشت.

روایتی قرآنی از هنرمندان خوشنویس

اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» عصر جمعه ۳۱ فروردین ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان خوشنویس برجسته ایرانی است که عمر خود را در راه هنر صرف کرده‌اند. «روایت باران» تنها بخشی از آثار این اساتید بزرگ را به نمایش گذاشته، چراکه اگر بنا بود آثار را به شکلی جامع‌تر گردآوری و به نمایش بگذارد، هزاران اثر گردآوری می‌شد و فضای وسیع‌تری برای نمایش آثار نیاز بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند، گفت: وظیفه ما حمایت‌گری، نظارت و تنظیم‌گری است. خوشنویسی مزیت مطلق ما در جهان اسلام و حوزه‌ای باسابقه در کشور محسوب می‌شود که در آن پیشتاز هستیم. این به دلیل وجود آیات و روایاتی است که زبان بین‌المللی ما مسلمانان بوده و همه جا قابل ارایه است. چند سال قبل که به ونیز رفته بودیم، آثار آقای بدرالسما با عنوان «قیامت در قرآن» بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تاکید کردم امسال هم که دوستان به ونیز می‌روند، بخشی را به نمایش چنین آثار ویژه‌ای از ایران به ویژه کارهای دینی و قرآنی اختصاص دهیم.

اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر

مدیرعامل صندوق هنر با اعلام خبر معرفی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر به سازمان تامین اجتماعی از برنامه‌ریزی برای برخورداری هنرمندان فاقد بیمه در حوزه مزایای بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام کرده است. در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود. اطلاعات تکمیلی را اینجا بخوانید.

آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد/ پایان داوری خوشنویسی رضوی

همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» از مجموعه «دولت قرآن» که شامل مرقعات دیده نشده از آثار خوشنویسی یدالله کابلی با موضوع آیات قرآن است، در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد. این مجموعه که تجربه‌ای از خط شکسته در ارایه شکل هنری قرآن مجید است، شامل ۱۵ اثر در ابعاد و اندازه یکسان می شود که در ماه رمضان ۱۳۷۶ تحریر شده و از منحصربه‌فردترین مجموعه‌هایی است که در حوزه آثار قرآنی نوشته شده است.

در بخشی از معرفی این مجموعه آمده است: «از آنجا که خوشنویسی احادیث و آیات قرآنی همواره به جهت اعراب‌گذاری فضایی خاص را در سطربندی و ترکیب طلب کرده خط شکسته به دلیل پیوستگی‌های مدام کمتر توانسته است در این امر حضوری شایان داشته باشد و از دیرباز در عظمت آینه‌داری کلام الهی حتی بزرگان بی‌بدیل این وادی نیز مفرّی نجسته و در این تنگنا سر از این آرزو بر نتافته‌اند و تنها اثر فاخری که در نهایت توفیق و زیبایی در آسمان هنر خط شکسته جلوه‌گری می‌نموده و می‌نماید اثر «فاتحه‌الکتاب» است که حدود دو قرن پیش به دست توانای نابغه یگانه «درویش عبدالمجید طالقانی» رقم تحریر یافته و بر جای مانده است.

همچنین، مهدی بابایی مجرد دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اعلام پایان مرحله اول داوری بخش خوشنویسی جشنواره، گفت: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است. این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و استادان خوشنویسی از سراسر ایران بود.

در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند. این آثار که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

«سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد

نمایشگاهی متشکل از عکس‌های دوران نوجوانی، جوانی و فعالیت‌های شهید آوینی و همچنین پشت صحنه مستندسازی این شهید با عنوان «سفر آخر» عصر یکشنبه دوم اردیبشهت ماه در حوزه هنری افتتاح شد.

در افتتاحیه این نمایشگاه که متشکل از ۵۴ فریم عکس در اندازه‌های مختلف است، اصغر بختیاری، احسان رجبی، مرتضی شعبانی، سیدمحمد جعفری و محمدحسین قدمی که عکس‌هایشان در اندازه‌های مختلفی روی دیوار رفته است، حضور داشتند و با شور و هیجان در حال بیان خاطرات با یکدیگر بودند و گاهی با هم از دیدن یکی از تصاویر افسوس می‌خوردند و گاهی نیز با هم لبخند می‌زدند.

«سفرِ آخر» نمایشگاه عکس‌هایی از این عکاسان است که از آغاز تشکیل گروه «روایت فتح» به همراه شهید مرتضی آوینی بوده و در کنار او و گروهش، عکاسی کرده‌اند. نمایشگاه با استفاده از روایت، به بخش‌های مختلف تقسیم شده است که داستان سفر آخر گروه به مناطق جنگی جنوب در فروردین ۱۳۷۲ از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه به حساب می‌آید.

نمایشگاه «سفر آخر» از دوشنبه ۳ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

برگزاری هفته گرافیک و رفع برخی ابهامات درباره انجمن طراحان گرافیک

در هفته‌ای که گذشت، نشست خبری هفته گرافیک ۱۴۰۳ با حضور بهرام کلهرنیا رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، محمدرضا خاکساری دبیر این دوره هفته گرافیک، سعید باباوند نایب رییس هیأت مدیره و نواب قزلباش خزانه‌دار انجمن، عصر دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار و جزییات برگزاری این هفته تشریح شد.

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به عنوان مرجع برگزارکننده رویدادهای مهم و اثرگذار در حوزه گرافیک ایران همگام با جامعه بین‌المللی گرافیک با محوریت سازمان جهانی ico-D هر ساله اقدام به برگزاری هفته گرافیک می‌کند. هفته گرافیک از ۷ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. مراسم گشایش این رویداد سالانه جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ در تالار شهناز خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران برگزار و بزرگداشت کامران کاتوزیان طراح برجسته و پیشرو در عرصه طراحی گرافیک در ایران نیز به عنوان بخش ویژه‌ای از این رویداد در نظر گرفته شده است.

از سایر برنامه‌های این هفته می‌توان به نمایشگاهی از آثار کامران کاتوزیان و نمایشگاه «در جستجوی نسل نو» اشاره کرد که در روز آغازین این هفته در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. تعداد افراد شرکت‌کننده در نمایشگاه «در جستجوی نسل نو» ۴۲ نفر است که از این تعداد، ۹۸ اثر دریافت شده و مورد بررسی ساعد مشکی، تهمتن امینیان و بهراد جوانبخت قرار گرفته است و به این ترتیب آثار نمایشگاه انتخاب شدند.

همچنین، در روزهای پایانی هفته گرافیک نیز ۲ نشست با عنوان «رو در رو» با ۲ موضوع بسته بندی و دیزاین در نظر گرفته شده است که روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

در این نشست خبری، بهرام کلهرنیا رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک درباره برخی حواشی پیش آمده در مورد برگزار نشدن مجمع عمومی این انجمن و مشکلاتی که موزه گرافیک با آن دست و پنجه نرم می‌کرد توضیحاتی به خبرنگار مهر ارایه کرد. وی درباره موزه گرافیک و مشکلاتی که این موزه با سازمان زیباسازی تهران داشت، گفت: من همیشه دوست دارم به جای مشکلات درباره پیروزی‌ها و دستاوردها صحبت کنم، به همین دلیل از سازمان زیباسازی تهران به دلیل در اختیار گذاشتن ساختمانی تاریخی در باغ اناری (پارک پلیس کنونی) بسیار تشکر می‌کنم. در واقع مشکلی که شما از آن صحبت می‌کنید، مشکل نبوده و به اعتقاد من، بدفهمی وجود داشته است و تصور بر این بوده که آن فضا کارکردهایی چون کافی شاپ و رستوران دارد که این موضوع در مذاکراتی با این سازمان، رفع و حل شد. موزه گرافیک پابرجایی خود را همچنان دارد و ما سنگربان یک موضوع فرهنگی هستیم و وظیفه داریم برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره حاشیه‌های هیأت مدیره قبلی و لغو جلسه مجمع عمومی انجمن گرافیک توضیح داد: ما هم مثل هر تشکل دیگری ممکن است از خود و جایگاه‌مان دریافت بد داشته باشیم. انجمن طراحان گرافیک انجمن بسیار پویایی است و در دوره‌های قبل از اتفاقات و ناخشنودی‌های اتمسفر جهان و روزگار اثر پذیرفتیم و گاهی اوقات مخاطراتی برای ما به وجود آمد. همچنان که ممکن است حضور من نیز به سبب بدفهمی‌های من، مشکلاتی را سبب شود. مشکلات در حال حاضر حل شده است. وزارت کار، ارگانی که ما از آن مجوز گرفتیم، در برابر سرنوشت صنفی ما خوب عمل نکرد و ما مدت زیادی انرژی گذاشتیم تا خودمان را بازتعریف کنیم و مجبور شدیم برای اینکه یک حساب بانکی داشته باشیم روزهای پرشماری را وقت صرف کنیم. نظام اداری پیر و خسته است و ما نیز به دوستان در ارگان‌ها خرده نمی‌گیریم، ما می‌خواهیم ترقی‌خواه و خیرخواه باشیم و از خوبی و پیشتازی بگوییم.

راه‌اندازی وب سایت پاویون ایران در ونیز

در حالی که شصتمین بینال هنر ونیز آغاز به کار کرد، هنوز غرفه ایران در شصتمین بیینال هنر ونیز راه‌اندازی نشده است، سایت پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد تا اطلاعاتی هر روز در سایت قرار داده می‌شود، قاب دسترس باشد. در این سایت، هنرمندان حاضر در غرفه (پاویون) کشورمان به همراه آثارشان معرفی شده‌اند. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز هم در آن قابل مشاهده است.

پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴، اطلاعات و عکس‌های تکمیلی روی این سایت قرار خواهد گرفت.

هنرمندان یهودی غرفه رژیم صهیونیستی در بینال هنر ونیز را نگشودند

متصدیان غرفه رژیم صهیونیستی نیز به کشتار مردم غزه معترض هستند و با امتناع از آغاز به کار غرفه اسراییل می‌گویند؛ هنر می‌تواند صبر کند اما زنان، کودکان و افرادی که در جهنم زندگی می‌کنند، نمی‌توانند.

هنرمندان و متصدیان غرفه اسراییل در دوسالانه ونیز اعلام کرده اند فعالیت این غرفه زمانی آغاز می‌شود که «توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها حاصل شود». آن‌ها در روز پیش‌نمایش افتتاحیه بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین گردهمایی جهانی دنیای هنر اعلام کردند از مردم غزه حمایت می‌کنند.

تابلویی که جلوی غرفه اسراییل در باغ عمومی ونیز که از مکان‌های اصلی برگزاری بینال است نصب شده، نیز نشان دهنده تصمیم تیم اسراییل است. خود غرفه نیز توسط سه پرسنل نظامی ایتالیایی مسلح محافظت می‌شود.

آغاز نمایشگاه‌های هنری در آدینه

نمایشگاه آثار مکرمه قنبری با عنوان «قصه‌های دری‌کنده» در گالری سهراب، نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با عنوان «امروزِ دیروز» در گالری آرتیبیشن، نمایشگاه گروهی «+۲۵ نقاشی و ۳ مجسمه» و نمایشگاه انفرادی آنیتا هاشمی مقدم در طبقه اول و دوم گالری سو، نمایشگاه انفرادی احسان صالحی فرد با عنوان «لیک» در گالری شکوه، از جمله نمایشگاه‌هایی است که عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه افتتاح می‌شوند.

کد خبر 6087400

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !