Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:01:09 GMT

گذر فرهنگی؛ هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۱۵۱

گذر فرهنگی؛ هفته‌ای که گذشت

طرح پاییزه کتاب۹۹ که همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز شده بود به مدت هفت روز با مشارکت و استقبال ۸۱۶ کتابفروشی فعال از ۳۱ استان کشور به پایان رسید. تعداد کتابفروشی های این دوره در مقایسه با طرح پاییزه کتاب سال گذشته که به مدت ۱۳روز در ۵۸۵ کتابفروشی برگزار شد رشد ۳۹درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی با اشاره به همنشینی نشان شیرازه و جشنواره چاپ و نشر نیز گفت: با توجه به ادغام موسسات وابسته به معاونت امور فرهنگی و به جهت برخی زمینه های مشترک و هم خانواده بودن جشنواره نشان شیرازه با چاپ، تصمیم گرفته شد جشنواره نشان شیرازه از سوی دفتر چاپ و نشر برگزار شود. 
به گفته وی همچنین با تدوین و تصویب آیین‌نامه جدید، این دو رویداد در قالب یک جشنواره برگزار می ‌شود.

فراخوان چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی با همکاری خانه سینما منتشر شد.

چنگیز جلیلوند، دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزوین در سن ۸۰ سالگی و کامبوزیا پرتوی کارگردان آثار مختلفی از جمله «کامیون» در سن ۶۵ سالگی چهارم آذرماه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشتند.

پیکر این دو هنرمند پنجم آذرماه به دلیل شیوع کرونا با حضور جمع محدودی از دوستان و بستگانشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

همزمان با برگزاری دومین مرحله از هجدهمین دوره تعیین نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات، «پدرام پاک آئین» با ۷۵ درصد آرا، منتخب این دوره از انتخابات شد.

مصطفی جنتی عطایی مترجم و نویسنده نام‌آشنای متون پژوهشی تئاتر بعد از یک دوره سابقه بیماری مزمن در سن ۸۷ سالگی در تهران، دار فانی را وداع گفت.

تست کرونای جلال‌الدین معیریان منفی و حال پرویز پورحسینی مطلوب است.

افتخارات جهانی ایران

فیلم سینمایی «آن شب» سه جایزه اصلی از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ترسناک مولین دو ری اسپانیا را دریافت کرد.

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به عنوان نماینده ایران در جشنواره گلدن روستر حضور یافته و در بخش چشم‌انداز این رویداد اکران می‌شود.

چهار فیلم انیمیشن از سینمای ایران در افتتاحیه نوزدهمین جشنواره فیلم کودک برزیل به نمایش درمی‌آیند. فیلم‌های بامداد، نمکی، شبح ترسو و فهمیدم چه کار کنم از سینمای ایران که از آثار موفق انیمیشن در جشنواره‌های مختلف به شمار می‌رود، در افتتاحیه این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

فیلم کوتاه «یک رابطه ساده» ساخته شاهین حیدری به جشنواره KIDZCINEMA۲۰۲۰ هند و جشنواره MIUVEF ژاپن راه یافت.

فیلم سینمایی «خط فرضی» به نویسندگی و کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا در جدیدترین حضور جهانی خود، در فستیوال توفی لهستان و ۲۰ نوامبر نیز در هشتمین فستیوال اجیال قطر (دوحه) به نمایش درآمد.

انیمیشن «حبسی» جایزه بهترین فیلم جشنواره محیط زیست ایتالیا و فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» جایزه دوم بخش فیلم کوتاه جشنواره «هبدن بریج» انگلیس را دریافت کرد.

فیلم‌ سینمایی «من، زهره» در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی از جشنواره فیلم‌های مستقل سیمفست رومانی شد. 

جایزه قورباغه طلایی جشنواره «کمراایمیج» لهستان در شاخه بهترین مستند کوتاه، به مهدی آزادی برای فیلمبرداری فیلم «یک اسب ییشتر از یک انسان خون دارد» رسید.

فیلم سینمایی «اسکی باز» ساخته فریدون نجفی تا کنون در چند جشنواره‌ بین‌المللی حضور داشته و موفق به کسب جوایز متعدد شده است.

آنسوی مرزها

ویدئو هنرمند ناشناسی که به کمک صدها مرغ زنده یک نقاشی خیابانی خلق می‌کند، در اینترنت پربازدید شد.

سخنگوی توییتر اعلام کرد که بیستم ژانویه(اول بهمن) حساب رسمی ریاست جمهوری امریکا با ۸۸ میلیون دنبال کننده را که در حال حاضر در اختیار «دونالد ترامپ» قرار دارد، به «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب این کشور واگذار می کند.

جایزه بنیان‌گذاران آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی بین‌المللی آمریکا (امی) در سال ۲۰۲۰ به دلیل اطلاع‌رسانی تلویزیونی موثر و مستمر درباره کرونا، به فرماندار نیویورک اعطا می‌شود.

چهار اثر دیده نشده از جان کانستبل نقاش معروف سبک رمانتیک در لابه‌لای نامه‌ها، اشعار و برگ‌های خشک شده یک آلبوم خانوادگی متعلق به اواخر قرن ۱۸ تا ۱۹ میلادی کشف شد و به تایید کارشناسان حراجی ساتبیز رسید.  

عمیق‌ترین استخر جهان مجهز به غارها و ویرانه‌های باستان‌شناسی مصنوعی برای بازدید غواصان، در لهستان افتتاح شد.

نگارخانه ملی انگلیس با ارائه سفر مجازی سی‌دقیقه‌ای به نمایشگاهی از آثار «آرتمیزیا جنتیلسکی» (مشهورترین بانوی نقاش دوران باروک) در ازای ۸ پوند، راهی برای درامدزایی از نمایشگاهی حقیقی در این نگارخانه یافته است.

اگرچه در روزهای شیوع کرونا امکان شرکت حضوری در مزایده‌ها وجود ندارد، برخی حراج‌خانه‌های معروف جهان از این فرصت استفاده کرده و در حوزه فروش آنلاین رکوردهای جدیدی ثبت کرده‌اند.  

با تصمیم هیات داوران جایزه بوکر این جایزه معتبر ادبی امسال به رمان شاگی بین (Shuggie Bain) اثر داگلاس استوارت رسید.

کتاب «سرزمین موعود» از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و رکورد بیشترین میزان فروش در اولین روز انتشار را در بین آثار دیگر سکان‌داران کاخ سفید به دست آورد.

با وجود تداوم شیوع کرونا، متولیان جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در تدارک برگزاری یک رویداد حضوری هستند. این رویداد از ۱۱ تا ۲۱ فوریه (۲۲ بهمن تا ۲ اسفند ۹۹) و در مقایسه با دوره‌های گذشته، به صورت محدود برگزار می‌شود.

محققان ایتالیایی یک طراحی جدید کشف کردند که به آثار «لئوناردو داوینچی» هنرمند و نابغه معروف، شباهت فوق العاده‌ای دارد.

برچسب‌ها خانه سینما کامبوزیا پرتوی پدرام پاک آیین پرویز پورحسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه سینما کامبوزیا پرتوی پدرام پاک آیین پرویز پورحسینی خانه سینما کامبوزیا پرتوی پدرام پاک آیین پرویز پورحسینی اخبار کنکور فیلم سینمایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان گفت: از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

اسماعیلی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری بگماریم.

وی همچنین گفت: قرار شده شش خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این فضای جدید ما با تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود، کار اجرائی را آغاز می‌کنند، بحث آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی را در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را پیگیری می‌کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2