Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:11:15 GMT

۱.۵ راس دام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۲۱۴

۱.۵ راس دام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد

رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام نقش مؤثری در جلوگیری از قاچاق دام دارد، افزود: استان دارای بیش از ۷ میلیون واحد دامی است و سالانه با تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گوشت یکی از قطب‌های تولید این بخش به شمار می‌رود اما همه ساله بخشی از ظرفیت قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با افزایش فزاینده قاچاق دام به همراه گرانی و کمبود گوشت در استان و کشور اجرای طرح پلاک کوبی دام‌ها نیز در دستور کار ویژه نهادهای متولی قرار گرفته و قالب این طرح مهلت پلاک‌کوبی برای دام‌های سنگین ۶ ماه و برای دام‌های سبک ۱۲ ماه از زمان ابلاغ مصوبه مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی با اشاره به استقبال دام صاحبان دام برای اجرای طرح پلاک کوبی اضافه کرد: بالا بودن جمعیت دامی استان به ویژه دام سبک که به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، هزینه بالای آن و نیز عدم آگاهی دامداران موجب عدم رغبت آنان و نیز موجب کندی روند پلاک گذاری شده‌است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت‌های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها انجام گیرد.

یوسفی اختلاف فاحش قیمت دام و گوشت در کشورهای همسایه را مهمترین عامل افزایش قاچاق دام در ماه‌های گذشته ذکر و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از پدیده که اقتصاد استان و منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد باید اختلاف قیمت در کشور مدیریت و نظارت و کنترل در مرزها تشدید شود.

وی در خصوص میزان تولید گوشت قرمز آذربایجان‌غربی افزود: امسال نیز ۲۶.۴ هزار تن گوشت در آذربایجان غربی تولید شد که ۴۴ درصد آن از دام سبک و ۵۶ درصد از دام سنگین بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: هم اکنون ۸۸۶ واحد صنعتی و سه هزار و ۳۹۸ واحد کوچک روستایی در سطح آذربایجان غربی فعال است و از سوی دیگر هم اینک سرانه مصرف آن ۱۲.۵۵ کیلوگرم بوده که با سرانه کشوری یکسان است.

کد خبر 5080984

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پلاک کوبی دام رضا یوسفی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه بارش باران گرگان کمک مومنانه بوشهر بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج آذربایجان غربی پلاک کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: حسب هماهنگی‌های اطلاعاتی و فنی  به عمل آمده دادستانی پیرانشهر با پلیس اطلاعات تعداد ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری به همراه مقداری فشنگ از داخل یک خودرو کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی؛ وی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت و خودروی وی هم در این راستا توقیف شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر