Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استرالیا از آزادی «کایلی مور گیلبرت»، زندانی استرالیایی که به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان در ایران محکوم شده بود، استقبال کرد.

ماریز پین، وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی نهایت خوشحال هستیم و از آزادی کایلی مور گیلبرت در ایران و بازگشت او به خانواده اش احساس راحتی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: دولت استرالیا پیوسته مخالف عللی است که طی آن مور گیلبرت بازداشت و محکوم شده بود.

همچنین کایلی مور گیلبرت نیز امروز پنجشنبه از حامیان خود و نیز تلاش‌های امنیتی صورت گرفته برای آزادی وی تشکر کرد.
کایلی مور گیلبرت پس از ترک ایران اعلام کرد از کار‌های انجام شده برای آزادی وی سپاسگزار است.

او در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه استرالیا منتشر شد، اعلام کرد: از شما و تمامی کسانی که من و کمپین من را برای آزادی ام حمایت کردید، متشکر هستم.

همچنین «اسکات موریسون» وزیر خارجه استرالیا امروز، پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد با کایلی مور گیلبرت پیش از ترک خاک ایران صحبت کرده است.

موریسون همچنین اعلام کرد: من همیشه به معجزه معتقد بودم و من تنها برای این مسأله سپاسگزارم.

نخست وزیر استرالیا در ادامه افزود: به نظر می‌رسد او در مکالماتی که داشتیم، در روحیه خوبی به سر می‌برد؛ اما مسائل بسیاری وجود دارد که باید انجام شود.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، کایلی مور گیلبرت به محض رسیدن به استرالیا، به مدت دو هفته قرنطینه خواهد شد.

گفتنی است مقامات کشورمان اعلام کردند کایلی مور گیلبرت، تبعه استرالیایی- انگلیسی که رسانه‌های غربی از او به عنوان متخصص سیاست خاورمیانه در دانشگاه ملبورن یاد می‌کنند، جاسوسی امنیتی بوده که با هدف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات در پوشش فعالیت‌های پژوهشی و اسلام‌شناسی به ایران آمده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کایلی مور گیلبرت اسکات موریسون وزارت خارجه استرالیا کایلی مور گیلبرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی (فیلم) ادعاهای تلویزیون آلمان درباره اتحاد ایران و روسیه (فیلم) واکنش احساسی شهروند الجزایری هنگام دیدن رئیسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • رکوردشکنی «مست عشق» در روز اول اکران
  • فیلم/ استقبال رسمی از رئیس جمهور ایران در سریلانکا
  • استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم)
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد