Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:57:58 GMT

سفر قریب الوقوع میلر به خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۳۴۷

سفر قریب الوقوع میلر به خاورمیانه

سرپرست کنونی وزارت دفاع آمریکا طی هفته جاری برای دیدار و گفتگو پیرامون طیفی از موضوعات منطقه‌ای به خاورمیانه سفر می‌کند. ناطقان: به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه با انتشار یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که «کریستوفر میلر» سرپرست این وزارتخانه طی هفته جاری برای دیدار با فرماندهان ارتش آمریکا و شرکای این کشور در منطقه خاورمیانه و گفتگو پیرامون طیفی از موضوعات همچون مقابله با «فعالیت‌های بدخواهانه» در این منطقه به خاورمیانه سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






لازم به ذکر است که این نخستین سفر بین المللی کریستوفر میلر در مقام سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده است.

در این اطلاعیه رسمی همچنین آمده است: «سرپرست میلر قرار است با فرماندهان ایالات متحده و رهبران کشور میزبان دیدار و با آنها پیرامون منافع و اولویت‌های امنیتی در حوزه مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز و مبارزه با فعالیت‌های بدخواهانه ای که حاکمیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، گفتگو کند».

البته در این اطلاعیه به معنای دقیق «فعالیت‌های بدخواهانه» اشاره‌ای نشد؛ اما با توجه به لفاظی‌های اخیر مقامات ایالات متحده، مقصود این اطلاعیه به گمان بسیار فعالیت‌های ایران در منطقه بوده است.

گفتنی است که همزمان با آغاز روند انتقال قدرت و اختیارات ریاست جمهوری ایالات متحده به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، دولت «دونالد ترامپ» بر شدت و وسعت دامنه اقدامات خود در حوزه سیاست خارجی افزوده است.

در این میان، گمانه زنی برخی رسانه‌ها حاکی از آن است که ترامپ احتمالاً بر پیشبرد سیاست‌های سختگیرانه خود علیه کشورهایی که به باور واشنگتن دشمن ایالات متحده هستند- از جمله ایران و چین- پافشاری می‌کند. در این میان، پایگاه خبری آکسیوس نیز در گزارشی ادعا کرد که که به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده شده برای هرگونه حمله نظامی احتمالی ایالات متحده به ایران در روزهای مانده به خروج ترامپ از کاخ سفید آمادگی داشته باشد. البته پایگاه خبری آکسیوس تأکید کرد که مبنای این گزارش عبور از دوره‌ای بسیار «حساس» پیش از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در ایالات متحده است و نه اطلاعات دقیق امنیتی.
منبع: مهر برچسب ها: خاورمیانه ، ناطقان ، امریکا ، دفاع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خاورمیانه ناطقان امریکا دفاع ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف