Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:47:11 GMT

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۳۶۷

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ورود این سامانه، لازم است تا توسط دستگاههای مسوول تمهیدات لازم نسبت به، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده ای در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و  رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.

اشتاد با بیان اینکه این سامانه به تدریج مرکز و شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد، افزود: این سامانه روز شنبه و یکشنبه تضعیف شده و دوشنبه آذربایجان‌غربی را ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین منفی یک و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندوآب نیز  با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی آذربایجان غربی ارومیه سازمان هواشناسی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۸ اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) این وضعیت در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. دوشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد .

ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • هواشناسی شنبه ۸ اردیبهشت؛ ورود سامانه بارشی جدید
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان