Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیه‌گو آرماندو مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال دنیا در ۶۰ سالگی درگذشت تا مردم دنیا با شنیدن این خبر در بهت فرو بروند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیه‌گو آرماندو مارادونا؛ اسطوره فوتبال آرژانتین، زننده گل قرن و گل دست خدا، قهرمان جام جهانی 1986، ستاره فراموش نشدنی دنیای فوتبال در سن 60 سالگی، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارادونا درگذشت

علیرضا محرمی - "نمی‌توانم باور کنم؛ این اتفاق خیلی ناراحت کننده بود". این شروع صحبت با یکی از دیوانگان فوتبال در آرژانتین پس از مرگ دیه‌گو مارادوناست. خبرنگاری که جام جهانی را تجربه کرده، اما در کنار حرفه خود، دیوانه‌وار عاشق بوکاجونیورز است و سکوهای داغ استادیوم La Bombonera.

به او می‌گویم؛ "در ایران هم طرفداران فوتبال شدیداً ناراحتند‌. البته نه فقط در ایران، این غم تمام دنیا را فراگرفته، شاید باید از خدا بخواهیم دستور VAR بدهد." به واقع شاید اشتباهی شده و قرار نبود جان مارادونا را بگیرد.

لئاندرو می‌خندد؛ قطعاً تصور اینکه خدا برای بازگشت خدای فوتبال دستور "VAR" بدهد خنده‌دار است، اما انگار می‌خواهد از این ماجرا فرار کند و احوالپرسی می‌کند. از حال خودم و قرنطینه این روزها در ایران می‌گویم، اما جمله بعدی‌ام او را دوباره به مارادونا بازمی‌گرداند؛ "الان فقط از این اتفاق برای عاشقان فوتبال و آرژانتین ناراحتم".

حتماً لئاندرو چند باری مارادونا را ملاقات کرده که این بار احساسی می‌شود و می‌گوید؛ "اینجا، در آرژانتین واقعاً همه غمگین هستند. مردم مقابل استادیوم La Bombonera جمع شده‌اند". جمله بعدی را من می‌گویم؛ "مارادونا به واقع یک اسطوره بزرگ است، البته دیگر باید بگوییم اسطوره‌ای بزرگ بود!"

"من را باور کن" این جمله بعدی است که دوست آرژانتینی‌ام می‌گوید و ادامه می‌دهد؛ "اینجا در آرژانتین او خداست، بله او خدای آرژانتین است". نمی‌توان گفت مارادونا برای دنیا خداست، وقتی او را خدای فوتبال می‌نامند و دنیا برای بسیاری یعنی فوتبال؟!

حالا نوبت رسیده به ارسال چند عکس از حال و هوای خیابان‌ها در آرژانتین و توضیحاتی کوتاه روی آنها.

1-اینجا استادیوم آرژانتینوس جونیورس است که چند وقت پیش به استادیوم دیه‌گو مارادونا تغییر نام داد:

2-مردم مقابل استادیوم نِوِلس (استادیوم مارسلو بیئلسا) جمع شده‌اند. اینجا جایی است که مارادونا در دهه 90 آنجا بازی می‌کرد:

3-ممنونیم مارادونا؛ این عکس توضیح بیشتری ندارد، خیابان‌های بوینس آیرس است:

4-اینجا هم خیابان سگورولا است. مردم کنار تابلوی خیابان شاخه گلی به یاد او می‌گذارند، چون مارادونا زمانی که برای بوکاجونیورز بازی می‌کرد، خانه‌اش در این خیابان بود:

5-مقابل استادیوم باشگاه ریورپلاته است که پرچم‌شان را به احترام مارادونا نیمه افراشته کرده‌اند: 

6-و این عکس پایانی؛ هوادارانی که با پیراهن شماره 10 مارادونا و پرچم آرژانتین خود را به استادیوم بوکاجونیورز می‌رسانند:

البته که این پایان قصه فوتبال و مارادونا نیست. اسطوره تکرار نشدنی دنیای فوتبال که با همه جنونش بیرون از زمین فوتبال، میلیون‌ها عاشق داشت و مارادونا برای عاشقان فوتبال همیشه زنده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتبال آرژانتین دیگو مارادونا فوتبال تیم ملی فوتبال آرژانتین دیگو مارادونا دیه گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از سایت هیات فوتبال استان تهران، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم‌های اتحاد ستارگان و آرمان آفرینان از لیگ دوی فوتبال تهران و ضرب و شتم داور مسابقه و عوامل برگزاری، کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران به دستور میرشاد ماجدی به طور ویژه تشکیل جلسه داد و در نهایت این نشست منجر به صدور حکم موقت علیه خاطیان این مسابقه شد. قرار است بعد از بررسی‌های دقیق آرای قطعی انضباطی متخلفان اعلام شود.

متن دستور موقت هیات فوتبال استان تهران به شرح ذیل می‌باشد:

در مسابقه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده سنی دسته دوم جوانان با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه بازی، فیلم و عکس‌های وقایع بازی و سایر ادله و اطلاعات موجود، با توجه به اینکه نامبردگان در ذیل این دستور قضایی از جمله متهمین ارتکاب اقدامات خشونت بار غیر ورزشی و مغایر مبانی اخلاقی موضوع تخلفات انضباطی هستند، بدین وسیله در راستای حفظ انضباط و رعایت سلامت ورزشی، مقابله با رفتار‌های هنجارشکنانه و موهن در جریان برگزاری مسابقات، صیانت از حقوق و جایگاه مقامات رسمی برگزاری مسابقات از جمله تیم داوری و جلوگیری از پیامد‌های ناگوار و جبران ناپذیر، مستند به ماده ۱۰۰ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، دستور موقت احتیاطی مبنی بر توقف فوری و ممانعت از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و همچنین عدم اجازه ورود نامبردگان به ورزشگاه‌ها عجالتاً نسبت به افراد یاد شده تا رسیدگی به اتهامات ایشان و صدور رأی تا اطلاع ثانوی صادر می‌گردد:

۱. آقای میثم سهیل پور (سرمربی تیم اتحاد ستارگان)
۲. آقای میلاد منصوری (سرپرست تیم اتحاد ستارگان)
۳. آقای محمدحسین امیری (بازیکن شماره ۶۶ تیم اتحاد ستارگان)
۴. آقای امیرحسین وحیدی (بازیکن شماره ۲ تیم اتحاد ستارگان)
۵. آقای حسن عبدل علیزاده (سرمربی تیم امید اتحاد ستارگان)

مضافاً به موجب این دستور موقت تیم اتحاد ستارگان مکلف به برگزاری مسابقات آتی خود بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

بدیهی است با تکمیل اطلاعات و انجام تحقیقات مقدماتی، بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در چهارچوب صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاق نسبت به سایر خاطیان نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد و علاوه بر فرآیند رسیدگی به تخلفات انضباطی ارتکابی در خلال این مسابقه و همچنین در حاشیه این بازی، امکان پیگیری، رسیدگی و تعقیب متهمین از طریق مراجع قضایی عمومی و رسمی کشور به قوت خود باقی است.

شایان ذکر می‌باشد در صورت صدور حکم محکومیت، میزان محرومیت ناشی از اجرای دستور موقت در هنگام اجرای رای محاسبه و از آن کسر خواهد شد. رأی صادره بلافاصله قابل اجرا و در عین حال ظرف دو روز قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟