Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مشکلات خانه‌نشینی ناشی از همه‌گیری کروناویروس در سراسر جهان، کم‌تحرکی، تنبلی روده، اضافه‌وزن و چاقی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ بیشتر ما می‌دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در کنار کاهش مصرف چربی‌های ناسالم، قند، شکر و نمک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این توصیه‌های تغذیه‌ای عمومی می‌توان به بعضی از مواد غذایی مغذی که تاثیر چشمگیری بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن دارند، اشاره کرد. یکی از این خوراکی‌های پاییزی و زمستانی، پیاز قرمز است که در ادامه بیشتر با فواید آن آشنا خواهیم شد.

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز قرمز حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بدن را در خود جای داده است. ویتامین C فراوان، ویتامین‌های گروه B و پتاسیم جزو ارزشمندترین دارایی‌های پیاز قرمز یا همان پیاز بنفش هستند. این آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند می‌توانند از طریق کاهش التهاب در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون و پیشگیری از افزایش کلسترول خون باعث بهبودی چشمگیر در عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری‌زای مختلف شوند.

از این‌رو، توصیه می‌شود که در این پاییز و زمستان کرونایی، مصرف مقداری پیاز قرمز خام را همراه با وعده‌های غذایی، به‌تن‌هایی یا در قالب سالاد‌های مختلف داشته باشید. اگر نمی‌توانید طعم پیاز خام را تحمل کنید، می‌توانید آن را با مقداری فلفل سیاه، آبغوره، جعفری تازه یا پودر آویشن طعم‌دار کنید. افزودن مقداری روغن زیتون به پیاز قرمز خام هم باعث ملایم‌تر شدن طعم نهایی آن می‌شود.

کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها

یکی از مشکلات خانه‌نشینی ناشی از همه‌گیری کروناویروس در سراسر جهان، کم‌تحرکی، تنبلی روده، اضافه‌وزن و چاقی است. همه این موارد در کنار یکدیگر می‌توانند خطر بروز بعضی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان‌های گوارشی یا سرطان روده را افزایش دهند.

از این‌رو، توصیه می‌شود که در دوران کرونا، علاوه بر داشتن فعالیت فیزیکی در خانه، از مصرف حجم بالای سبزیجات تازه در طول روز غافل نشوید. بهتر است که این روز‌ها یک وعده از سبزیجات را به پیاز قرمز خام اختصاص دهید.

پیاز خام ترکیبی به نام آلیوم را در خود جای داده است که دریافت منظم آن می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌های گوارشی و سرطان روده بزرگ را تا حدود ۲۲ درصد کاهش دهد.

کمک به افزایش تراکم استخوان‌ها

 

بیشتر ما شنیده‌ایم و می‌دانیم که مصرف منظم شیر و لبنیات می‌تواند به افزایش تراکم استخوان‌ها و حفظ سلامت آن‌ها کمک کند. اما بهتر است بدانید که مصرف منظم پیاز خام به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان می‌تواند باعث کاهش شدید استرس اکسیداتیو در بدن شود و همین مساله می‌تواند احتمال کاهش تراکم استخوان‌ها را از بین ببرد. به همین دلیل هم اگر در فصل پاییز یا زمستان به‌خاطر سرمای هوا با درد‌های موضعی در استخوان‌ها مواجه شدید، می‌توانید با افزودن پیاز قرمز به رژیم غذایی روزانه باعث بهبودی در سلامت استخوان‌ها و کاهش درد آن‌ها شوید.

کمک به کاهش عفونت‌های باکتریایی

تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که کوئرستین موجود در پیاز خام به مبارزه با عوامل ویروسی و باکتریایی در بدن کمک می‌کند و باعث ازبین‌بردن آن‌ها می‌شود. بعضی از تحقیقات به‌روشنی اعلام کرده‌اند که مصرف مداوم، متعادل و منظم پیاز خام، راهی مطمئن برای ازبین‌بردن باکتری‌های ای. کولی و استافیلوکوک اورئوس در بدن است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چاقی پیاز ویروس کرونا تنبلی روده استخوان ها پیاز قرمز سرطان ها پیاز خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد

به گزارش همشهری آنلاین، پشت چراغ قرمز و یا ترافیک‌های طولانی دیگر نگاه‌ها به سمت خودروی کناری نیست و بیشتر سرنشینان سرشان توی گوشی همراه است، اما همیشه اوضاع به همین آرامی پیش نمی‌رود و گاهی زمانی که نگاهت به جای جاده به صفحه گوشی همراهت است، یک عابر شتابان جلوی ماشین سبز می‌شود و آن وقت است که کنترل خودرو مشکل می‌شود.

آنطور که پلیس راهور گفته، بیشتر تصادفات به‌خاطر بی‌توجهی به جلوست و استفاده از هر چیزی که باعث حواس‌پرتی راننده شود ممنوع است. حالا آن چیز می‌خواهد خوردن و آشامیدن باشد یا استعمال دخانیات و استفاده از تلفن همراه. اما در این بین تلفن‌های همراه سهم بیشتری در حواس‌پرتی راننده‌ها دارند.

طبق آمار پلیس، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده از تلفن همراه و مکالمه با آن حین رانندگی است؛ چیزی در حدود ۴۶درصد و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. همچنین ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷درصد در بروز تصادفات نقش دارد. مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روانگردان‌ها ۱۳ درصد و مصرف موادمخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات مؤثرند.

تحقیقات نشان داده که خطر تصادف موقع استفاده از تلفن همراه، ۴ برابر خطر تصادف در حالت عادی است. این خطر با افزایش سن راننده بیشتر هم می‌شود و متأسفانه به میزان تجربه راننده در کنترل وسیله نقلیه هم ارتباطی ندارد. خطر تصادف در فاصله کوتاهی پس از برقراری تماس (مثلا ۵ دقیقه اول) به‌مراتب بیشتر است، این در حالی است که پس از گذشت ۱۵ دقیقه از پایان مکالمه به یک چهارم می‌رسد. علاوه بر این، خطر تصادف در هنگام مکالمه در بزرگراه‌ها به‌مراتب بیشتر از جاده‌های شهری و سرعت کم است.

بیشتر بخوانید: مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید خودروها ایمن می‌شوند؟ تهرانی‌ها در این ساعات رانندگی نکنند چون...

جالب است بدانید که در سایر کشورهای دنیا محدودیت‌های مختلفی در مورد استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال می‌شود. در این کشورها رانندگان حتی موقع ایستادن پشت چراغ قرمز هم حق استفاده از تلفن همراه را ندارند. با وجود اینکه در ایران هم صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی به‌کلی ممنوع است ولی به‌دلیل مشکلات موجود در نحوه اعمال قانون و نیز مزایای استفاده از تلفن همراه، کنترل دقیقی بر آن وجود ندارد.

آمارها نشان می‌دهد نیمی از رانندگان حداقل یک‌بار در وضعی قرار گرفته‌اند که کنترل وسیله نقلیه خود را از دست داده‌اند و مرتکب اشتباهاتی مثل عبور از چراغ قرمز، تغییر مسیر بدون توجه به دیگران، انحراف به سمت حاشیه جاده و سرعت بیشتر یا کمتر از حد مجاز شده‌اند که تلفن همراه به‌عنوان یکی از پدیده‌هایی که به‌ویژه در یک دهه اخیر به نحو گسترده‌ای وارد زندگی مردم شده است، سهم زیادی در این تخلفات داشته است. در ترافیک یا در فاصله چندثانیه‌ای که رانندگان پشت چراغ قرمز متوقف هستند، آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی می‌شوند که حتی کشیدن ترمز دستی را موقع توقف فراموش و با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

در نهایت اینکه باید با آموزش‌های لازم و فرهنگسازی‌ در زمینه خطرات استفاده از این وسیله و همچنین تدابیر سختگیرانه‌تر توسط دستگاه‌های متولی، جلوی این حرکت خطرساز را گرفت، چرا که گاهی نخستین اشتباه در رانندگی آخرین اشتباه خواهد بود.

کد خبر 848110 برچسب‌ها خبر مهم خودرو موبایل تصادف

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس