Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار طرح محرومیت زدایی به وسیله بسیج سازندگی در سراسر کشور اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۴ شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه تمرکز بسیج ارائه خدمت به محرومان است و بیشتر این طرح‌ها در مناطق محروم اجرا شده است افزود: امسال ۱۰ هزار و ۸۹ طرح بین بسیج سازندگی و دستگاه‌های متصدی تأمین اعتبارات، امضاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح‌های محرومیت زدایی شامل ساخت مسجد، خانه روستایی، مدرسه، شبکه آب رسانی، راه روستایی، احداث پل و ... است.

سردار سلیمانی افزود: اکنون هزار واحد مسکونی در چابهار در سیستان و بلوچستان برای محرومین حاشیه این شهر در حال ساخت است و این گونه طرح‌ها را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم.

وی گفت: از ابتدای شروع کرونا، بسیج با هماهنگی وزارت بهداشت برای مدیریت این ویروس وارد شد و نقش آفرینی تحسین برانگیزی در غربالگری، تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده، ویروس زدایی از اماکن و معابر، خدمت به بیماران کرونایی و کمک به تیم‌های درمان ایفا کرد.

سردار سلیمانی افزود: با توجه به گستردگی بیماری کرونا، طرح تکمیلی مبارزه با این بیماری به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه و تفاهمنامه‌ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت امضاء شده است.

وی گفت: این طرح، "مردم پایه" و "محله محور" است و در آن هر خانه یک پایگاه سلامت و مسجد، قرارگاه حافظان سلامت است.

سردار سلیمانی افزود: در قرارگاه حافظان سلامت، یک پزشک، ۴ پرستار و دستکم ۱۰ بهورز مستقر می‌شوند و ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی گفت: بر اساس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیماریابی و آموزش کنترل ویروس انجام می‌شود.

سردار سلیمانی افزود: با آزمایش‌های سریع و تشخیص علائم بالینی، بیماران با آمبولانس و فقط همراهی بهورزان به بیمارستان‌ها فرستاده می‌شوند و کسانی که علائم خفیف دارند در محل تعیین شده‌ای که امکانات خوبی برای آن فراهم می‌شود قرنطینه می‌شوند.

وی گفت: مدت اجرای این طرح ۴ ماه است و برای آن در استان‌ها قرارگاهی با حضور استاندار، رئیس علوم پزشکی استان و رئیس سپاه استان تشکیل و در شهرستان‌ها نیز قرارگاهی با حضور فرماندار، مسئولان بهداشت و درمان و فرمانده سپاه تشکیل می‌شود.

سردار سلیمانی افزود: با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی انجام می‌شود و بسیجیان به محل مراجعه می‌کنند.

وی گفت: در این طرح تأمین داروی مورد نیاز بیماران، مواد غذایی و دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار پیش بینی شده است.

سردار سلیمانی افزود: دستگاه‌های اکسیژن ساز سیار، تولید داخل است و موقت در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

وی گفت: کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند در محل‌های قرنطینه کوچک در محله‌ها برای پاک شدن آنان از ویروس نگهداری می‌شوند.

سردار سلیمانی افزود: بر اساس هدف گذاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نرخ تصاعدی مبتلایان نزولی و بیماری کنترل می‌شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بسته کمک معیشتی در قالب طرح کمک مؤمنانه در ۴ مرحله توزیع شده است.

سردار سلیمانی افزود: با شناسایی دقیق از خانواده‌های نیازمند که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند این کمک‌ها به وسیله بسیج جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: فرهنگ کمک مؤمنانه نهادینه شده است و این حمایت‌ها تداوم خواهد داشت.

وی افزود: روز ۴ شنبه ۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی توزیع شد که ۱۰۰ هزار بسته مربوط به استان خوزستان بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیون بسته مواد ضد عفونی و بهداشتی به وسیله بسیج توزیع شده است گفت: در طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۰ میلیون ماسک توزیع کرده ایم.

وی از تهیه و توزیع تعدادی زیادی تبلت، کیف و لوازم التحریر برای دانش آموزان خبر داد و افزود: ۱۰ هزار جهیزیه برای کمک به ازدواج جوانان پیش بینی کرده ایم که تاکنون ۴۴ هزار جهیزیه تهیه و توزیع شده و بقیه نیز تا نیمه ماه شعبان با کمک خیرین تأمین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حوزه فرهنگی، بسیج یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های فعال در کشور است و در مراکز استان ها، مراکز آفرینش‌های هنری را ایجاد کرده ایم که نمونه تولیدات آن‌ها از صدا و سیما پخش می‌شود.

سردار سلیمانی با اشاره به برنامه‌های تولیدی بنیاد روایت فتح بسیج افزود: سالانه صد‌ها عنوان کتاب دفاع مقدس با هزاران تیراژ را منتشر می‌کنیم.

وی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی هدف، تمدن سازی و محور تمدن سازی، فرهنگ و هنر است و بسیج در این باره، فعالیت خوبی دارد.

سردار سلیمانی افزود: جوانان بسیجی ظرفیت‌های بسیاری برای محصولات فرهنگی دارند البته در مقابل نیازی که در کشور وجود دارد این فعالیت‌ها کم است.

وی گفت: بسیج، تشکیلات سازمانی نیست و بسیجیان مردم هستند و اگر امروز ملت ایران در مقابل امریکا ایستاده، نشان دهنده بسجیی بودن این ملت است.

سردار سلیمانی افزود: بسیج را نباید از مردم جدا کنیم و درِ بسیج به روی هیچکس بسته نیست.

وی گفت: تفکر بسیج القائی نیست و بسیج به عنوان تشکیلات مردمی صاحب تفکر، اندیشه و راهبرد و روش است.

سردار سلیمانی افزود: برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان که قابلیت اجرایی دارند مجموعه‌ای به عنوان پیشگامان در بسیج تشکیل شده است که نمونه آن حمایت از تولید دستگاه‌های دیالیز در داخل و صادرات آن
به دیگر کشورهاست.

وی گفت: اکنون برنامه مسابقه تلویزیونی میدون با حمایت بسیج دانشجویی تولید می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه از همه طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم افزود: اکنون ۱۰ طرح اساسی برای جهش تولید با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مطرح کرده ایم.

وی گفت: از جمله این طرح‌ها جهش تولید در محصولات راهبردی کشاورزی مانند گندم، جو، کلزا و ... است که بر اساس آن مهندسان بسیجی در کنار کشاورزان به ارتقای بهره وری آنان کمک می‌کنند.

سردار سلیمانی افزود: از سال گذشته نظام احصاء مسائل کشور در بسیج دانشجویی راه اندازی شده است و اکنون با گسترش این برنامه، سامانه‌ای برای طرح مسائل و راه حل آن ایجاد شده است که مردم می‌توانند مسائل و راه حل‌های خود را درباره مشکلات کشور در آن ثبت کنند.

وی گفت: بسیج دریایی کمک مؤثری به نیروی دریایی سپاه در مقابله با صید ترال می‌کند.

سردار سلیمانی افزود: بسیج، تشکیلاتی مردمی دارای بصیرت سیاسی قوی است، اما سیاست زده نیست و زیر چتر گروه و دسته بندی‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۱ میلیون بسیجی داریم که با همه سلایق و نگاه‌ها در بسیج فعالیت می‌کنند گفت: در سراسر کشور برای بالا بردن سواد رسانه‌ای در فضای مجازی ظرفیت خوبی داریم.

سردار سلیمانی افزود: بسیج در تولید و انتشار محتوا و هدایت جوانان و نوجوانان فعال است.

وی محور تحرک بسیج را جوانان خواند و گفت: در طرح کمک‌های مؤمنانه ۸۰ درصد، جوانان فعالند و در گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج ۹۰ درصد جوانان حضور دارند.

سردار سلیمانی افزود: بسیج، بدون جوان معنا ندارد و حتی کسانی که سن بالایی دارند در بسیج روحیه جوانی دارند.

وی درباره پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به بسیجیان گفت: بسیجیان باید دین خود را به این پیام اداء و با تلاش و مجاهدت شبانه روزی تعابیر رهبر انقلاب را عینیت بخشند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته بسیج بسیجیان بسیج سردار سلیمانی وسیله بسیج سازمان بسیج طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی اظهار کرد: مسؤولان هنوز نپذیرفتند که باید کار را به مردم بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به جایگاه رسانه در تحقق شعار سال اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جریان رسانه راه بیندازیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در برابر دشمن بایستیم و دشمن را مغلوب کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در اقتصاد نقشی اساسی دارد، تصریح کرد: در جنگ تمام عیار با جبهه استکبار قرار داریم و در جنگ اقتصادی هر کسی به فراخور توان خود باید هزینه کند که بسیج سازندگی در این عرصه پیشگام است.

زهرایی گفت: در راستای تصویب طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شد و امروز در آغاز هفته جهاد خدمت‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی ۹ تیم جهادی دارد و قدمت آن نیز بسیار بالاست و عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن، پروژه‌های آب‌رسانی و آسفالت «شهرآباد» و ۱۵ روستای اطراف را به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۲ پروژه حوزه مسکن، ۶۲ پروژه آسفالت و اصلاح معابر، ۸۵ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب و کشاورزی و یک هزار و ۵۳۱ پروژه مرمت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.مجموعه‌های کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن ما را در این امر مهم یاری رسانده‌اند که از تمامی این دستگاه‌ها تقدیر می‌کنیم.

زهرایی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ و از محل تبصره ۲ تسهیلات اشتغال‌زایی مجلس، مبلغ ۳.۲ همت برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6095155

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم