Web Analytics Made Easy - Statcounter

«صادق کلهر» روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رد چشمگیر پارااسکی در ایران افزود: من پیش از معلولیت به صورت حرفه‌ای در رشته اسکی فعالیت داشتم اما یک اتفاق روند زندگیم را تغییر داد و مجبور شدم به پارااسکی روی آورم. از سال ۷۶ در این بخش هستم و چند دوره به صورت انفرادی نماینده ایران در پارالمپیک زمستانی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون شمار اسکی بازان معلول از عدد ۳۰ عبور کرده و ما سال ۲۰۱۸ با پنج ورزشکار در پارالمپیک زمستانی شرکت کردیم.

وی با اشاره به تلاش‌های عیسی ساوه شمشکی برای توسعه این رشته در بین معلولان گفت: در کنار رییس انجمن پارااسکی افرادی مانند محمود خسروی وفا و محمدرضا مظلومی هم همکاری لازم داشتند تا امروز شاهد افزایش  شمار ورزشکاران باشیم امیدوارم در پارالمپیک ۲۰۲۲ با ۱۰ ورزشکار به مسابقات رویم. البته امروز اسکی هم در بین معلولان و هم نابینایان رواج دارد و پرچمدار ایران در کره جنوبی خانم الهه قلی فلاح بود که نابینای مطلق است.

عضو تیم ملی پارااسکی ایران با اشاره به رواج اسکی در بین خانواده‌های ساوه شمشکی و کلهر گفت: یکی از دلایل این امر نزدیک بودن محل زندگی افراد به پیست‌های اسکی است؛ اسکی برای ساکنان مناطقی مانند شمشک و دیزین یک نوع تفریح است و بسیاری از مردم این مناطق از بچگی با اسکی آشنا می‌شوند البته در مسیر اسکی‌باز شدن من، پدرم کمک‌های زیادی کرد و من را از لحاظ مادی و معنوی تشویق کرد.

کلهر ادامه داد: در خانواده ما چهار برادر و همسرم اسکی باز هستند و همسرم عضو تیم ملی اسکی است که به همراه سایر ورزشکاران به مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی اعزام شد.

وی با اشاره به توسعه اسکی در استان‌های دیگر گفت: متاسفم اینگونه می‌گویم اما شرایط اسکی به گونه‌ای است که با نرخ ارز کنونی و مشکلات اقتصادی امکان فراگیر کردن آن در کشور وجود ندارد و اگر اینگونه ادامه داشته باشد بدون شک اسکی در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

برچسب‌ها محمدرضا مظلومی الهه قلی فلاح اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا مظلومی الهه قلی فلاح اختصاصی ایرنا محمدرضا مظلومی الهه قلی فلاح اختصاصی ایرنا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آ‌نها در سرا‌های سالمندی، بازدید و ویزیت رایگان توسط متخصص قلب و عروق و ارائۀ میان وعدۀ سالم و مقوی توسط گروه جوانی جمعیت و سلامت خانوادۀ واحد سلامت سالمندان انجام شد.

دکتر محمد قربانی با اشاره به این‌که رسیدگی، مراقبت، حمایت و توان‌بخشی سلامت از جمله فعالیت‌ها در بستۀ خدمتی مراقبت‌های پیش‌کسوتان سنی ۶۰ سال و بالاتر به‌شمار می‌رود، افزود: از آنجا که سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی، واجد شرایط مراقبت ویژه هستند نیاز به مراقبت‌های بهداشتی درمانی تکمیلی دارند.

او گفت:همراهی بخش سلامت بر اساس مصوبۀ شورای عالی سلامت، امنیت غذایی و کارگروه تخصصی سالمندان همراه با شورای رفاه سالمندی با نظارت ادارۀ بهزیستی شهرستان برای ارتقاء سلامت آنها بسیار تأثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی