Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه با دستور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و وارد مدار فعالیت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در ارتباط مستقیم تصویری با عسلویه، تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از 8 مخزن متمرکز ذخیره‌‌‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی با بیان اینکه این مخازن با درایت و تلاش متخصصان داخلی در شرکت ماشین‌سازی اراک طراحی، ساخت و نصب شده است اظهار داشت: تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، دارای 640 هزار مترمکعب معادل 4 میلیون بشکه میعانات گازی ظرفیت است.

بیژن زنگنه سرمایه‌گذاری  29.2 میلیون یورویی و 220 میلیارد تومانی در اجرای تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: این 8 مخزن برای ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس‌1 و  تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده است.

وی ظرفیت تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: 8 مخزن یاد شده  که با رعایت استانداردهای بین‌المللی ساخته و نصب شده است به صورت سقف شناور  و با ظرفیت هر یک از مخازن 80هزار مترمکعب است.

بوشهر| روزانه 650میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی به شبکه سراسری منتقل می‌شود بوشهر| سکوی گازی "SPD8" پارس جنوبی در مدار تولید قرار گرفت زنگنه: برداشت ما در پارس جنوبی از همسایه بیشتر است/ چطور از قطر پیشی گرفتیم؟

وزیر نفت تصریح کرد: همچنین 2 مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری با تلاش متخصصان داخلی احداث و افتتاح شد.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد