Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@17:37:23 GMT

روش خشک کردن آلبالو در خانه

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۰۲۷۲

روش خشک کردن آلبالو در خانه

آلبالو خشکه یکی از همین تنقلات خوشمزه و مفید است که هم به تنهایی و هم در انواع سالاد و غذاها قابل استفاده است. پس چه بهتر که خودمان در منزل آن را خشک کنیم.

امروز طرز خشک کردن آلبالو را به شما آموزش می‌دهیم تا خوراکی سالم‌تر و خوشمزه‌تر از انواع آماده موجود در بازار داشته باشید.

خشک کردن آلبالو در فر

دم آلبالو‌ها را جدا کرده و آن‌ها را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از هسته‌گیر، هسته را بگیرید، اگر این وسیله را ندارید آن‌ها را از وسط نصف کرده و هسته‌شان را جدا کنید.

با استفاده از دستمال کاغذی آلبالوها را خشک کنید.

بعد از آن‌که آلبالو‌ها خشک شدند آن‌ها را روی ظرف مخصوص بچینید طوریکه سمتی که برش زده‌اید به سمت بالا باشد و اصلا با هم برخورد نداشته باشند.
آن‌ها را به مدت 3 ساعت داخل فر یا خشک‌کن بگذارید.(دمای فر حدود 74 درجه سانتیگراد باشد)

بعد از حدود سه ساعت دمای فر را کم کرده و روی 58 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت 16 تا 24 ساعت آن‌ها را خشک کنید.

وقتی آلبالو‌ها کمی چسبنده شده و در صورت فشار دادن رطوبت از آن خارج نشود و از نظر ظاهری شبیه به کشمش شده‌باشند می‌فهمید که آماده هستند.

خشک کردن آلبالو در آفتاب

اگر امکاناتی مثل فر و یا خشک‌کن مخصوص در اختیار ندارید می‌توانید آن‌ها را در آفتاب خشک کنید. فرآیند خشک کردن آلبالو در آفتاب تقریبا به همان صورتی که در بالا گفته شد.

آلبالوهایی که هسته‌شان را گرفتید را در سینی بگذارید و روی آن را با پارچه نازکی بپوشانید. بهتر است سینی‌ها را روی جایی بلندتر قرار دهید تا روی زمین نباشد.

سینی را دو تا چهار روز جلوی آفتاب قرار دهید تا آلبالو‌ها خشک شوند (مدت خشک شدن به گرما و رطوبت هوا بستگی دارد پس آلبالو‌ها را هر از گاهی چک کنید).

در مرحله آخر وقتی آلبالو‌ها کاملا خشک شدند برای از بین بردن هر میکروبی که ممکن است شکل گرفته باشد آن را به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 71 درجه سانتیگراد قرار دهید.

 

منبع: کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلبالو خشکه آلبالو خشکه خانه داری سبک زندگی پارسی خبر تنقلات خشک کردن آلبالو آلبالو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم و اوقات شرعی یک شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اوقات شرعی یک شنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر ۱۹ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:       اذان صبح: ۰۳:۴۹ دقیقه   طلوع آفتاب: ۰۵:۱۹ دقیقه   اذان ظهر: ۱۲:۰۴ دقیقه   غروب آفتاب: ۱۸:۴۹ دقیقه   اذان مغرب: ۱۹:۰۸ دقیقه   نیمه شب: ۲۳:۱۸ دقیقه

دیگر خبرها

  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • تقویم و اوقات شرعی یک شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت در سمنان