Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پتروشیمی لردگان به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه 1075 هزار تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک با فرمان رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار شانا، پتروشیمی لردگان که امروز (پنجشنبه، 6 آذرماه) از طریق ویدئوکنفرانس با فرمان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید، با هدف تولید سالانه 1075 هزار تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک ساخته شده و ارزش محصولات این مجتمع 240 میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلنگ پتروشیمی لردگان در سال 85 زمین زده شد، اما به‌دلیل تحریم‌ها و تأمین نشدن منابع مالی مورد نیاز دچار وقفه شد، اما با پیگیری‌های انجام‌شده در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود تحریم‌های شدید، تکمیل و به‌طور کامل به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی و عملیاتی شد، همچنین حدود 60 درصد تجهیزات استفاده‌شده در این مجتمع داخلی هستند.
واحد یوتیلیتی پتروشیمی لردگان پارسال و واحدهای اوره و آمونیاک امسال عملیاتی شدند. این مجتمع به سالانه 320 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای سوخت و 429 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان خوراک نیاز دارد که از خط لوله گاز سراسری تأمین می‌شود.
754 میلیون یورو و 11230 میلیارد ریال در پروژه پتروشیمی لردگان سرمایه‌گذاری‌شده که از محل استقراض از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آورده نقدی و غیرنقدی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، تسهیلات ریالی بانک سپه، اوراق مشارکت و تسهیلات خط اعتباری چین تأمین شده است.
احداث پتروشیمی لردگان به‌طور متوسط زمینه اشتغال 2800 نفر به‌صورت مستقیم و 450 نفر غیرمستقیم را در زمان اجرای پروژه ایجاد کرد و در زمان بهره‌برداری نیز برای 700 نفر به‌طور مستقیم و بیش از 1500 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با 65.94 درصد سهامدار عمده پتروشیمی لردگان است؛ سهامداران حقیقی با 26.5 درصد، مهندسی همپا و شرکت‌های وابسته با 3.03 درصد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 1.15 درصد، صندوق سرمایه‌گذاری.ا.ب.خلیج‌فارس با 2.35 درصد و دیگر سهامداران حقوقی با 1.03 درصد سهم دیگر سهامداران این پروژه هستند.
صاحب لیسانس واحد آمونیاک، شرکت آموینکا کازاله سوئیس و واحد اوره، شرکت استامی کربن هلند، پیمانکار واحدهای فرآیندی و یوتیلیتی نیز کنسرسیوم AVIC/HFEC و مهندسی بخش یوتیلیتی HFEC است.
شرکت کودشیمیایی اوره لردگان در زمینی به مساحت 100 هکتار در منطقه فلارد شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده است. این مجتمع در فهرست طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی و برنامه افتتاح 17 طرح پتروشیمی در سال 99 قرار دارد که امروز افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی لردگان سرمایه گذاری بهره برداری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز

فرهودی در طی بازدید از پروژه‌های آموزشی در شهر تبریز بر اهمیت تسریع بهره برداری از پروژه‌های آموزشی در این کلانشهر تاکید کرد. 

وی در این بازدید‌ها ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فضا‌های آموزشی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلان‌شهر تبریز به لحاظ وسعت بزرگ خود نیازمند توجه ویژه ای است و ما این قول را می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام در سطح این کلانشهر را تمام کرده و تحویل جامعه آموزش و پرورش استان دهیم. 

فرهودی اذعان کرد: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ با کمک و همت خیران محترم و همکاری و هماهنگی شهرداری تبریز نسبت به آغاز پروژه‌های جدید در شهرستان تبریز اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی در طی بازدید‌های خود از پروژه‌های ۱۲ کلاسه حاج کریم مردانی آذر شهرک مرزداران، ۱۲ کلاسه هاجر ناحیه ۲، مدرسه روستای الوار ناحیه ۲ و مدرسه شهید قنبری لاله بازدید کرده و راهکار‌ها و دستورات لازم را در جهت تسریع در بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه ها به پیمانکاران و ناظران پروژه‌ها ابلاغ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد