Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیبات مفید بسیاری در گیاهان وجود دارد که بررسی ژنوم آن‌ها می‌تواند به ساخت دارو‌های موثرتر در مقابله با بیماری‌های کمک کند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، آنتراکینون‌ها دسته‌ای از ترکیبات طبیعی هستند که بعلت خواص دارویی و کاربرد‌های دیگر مانند رنگ‌های زیست سازگار، ارزشمند هستند. علیرغم توجه زیاد به این ترکیبات، مکانیسم تولید آن‌ها توسط گیاهان همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه بین‌المللی از دانشمندان ژنی را یافته‌اند که مسئول سنتز آنتراکینون در گیاهان است. یافته آن‌ها می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا یک مکانیسم گیاهی برای برداشت این ترکیبات در مقادیر زیاد بسازند.
سو ری از موسسه علوم کارنگی گفت: «سناتورا، گیاهی با ویژگی دارویی آنتراکینونی است که مدت‌هاست در سنت‌های باستانی چین شناخته شده و مزایای ضدمیکروبی و ضدانگلی دارد.»
باوجود کاربرد‌های گسترده، مطالعات ژنومی سناتورا محدود است. با هدایت سانگ‌هوکانگ از انستیتوی ملی علوم کشاورزی کره با همکاری دانشمندان بین‌‌المللی، آرایه‌ای از رویکرد‌های پیچیده ژنتیکی و بیوشیمیایی برای شناسایی اولین آنزیم سازنده آنترانوئید در گیاهان استفاده شد.
کانگ گفت: «اکنون که مراحل اولیه را طی کرده‌ایم، می‌توانیم به سرعت تمام ژن‌های درگیر در سنتز آنتراکینون را توضیح دهیم.»
هنگامی که فرآیند سنتز این ترکیبات مهم توسط گیاهان کاملاً شناخته شود، می‌توان از این دانش برای مهندسی گیاه استفاده کرد تا غلظت بالایی از آنتراکینون‌ها برای استفاده‌های دارویی تولید شود.
ری نتیجه گرفت: «همان تکنیک‌هایی که ما برای کمک به بهبود عملکرد محصولات کشاورزی یا سوخت‌های زیستی استفاده می‌کنیم، می‌توانند برای توسعه روش‌های تولید پایدار دارو‌های گیاهی نیز استفاده شوند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گیاهان دانشمندان گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کارگاه نجاری خودکار به کمک نیروی آب (فیلم) فرایند چالش برانگیز ساخت ظروف تفلون در پاکستان (فیلم) نحوه ساخت انگشتر به روش سنتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش