Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@14:09:07 GMT

دلایل گرانی مرغ از زبان دبیرستاد تنظیم بازار

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۰۴۸۳

صراط: عباس قبادی، درباره علت نابسامانی قیمت مرغ افزود: گزارشی که همکاران وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار دادند این بود که در مقطع مهر ماه جوجه ریزی به اندازه کافی انجام نشده است که دلایل خاص خود را دارد که باید از وزارت جهاد آن را جویا شوید.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاوری در آن مقطع باید ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می‌شد گفت: این عدد به حدود ۹۰ میلیون قطعه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: نتیجه این گپی که به وجود آمد و جوجه ریزی انجام نشد، وضع فعلی بازار است.

وی افزود: فضای عمومی و روانی که در بازار وجود دارد، به این نابسامانی قیمت دامن می‌زند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: همکاران وزارت جهاد کشاورزی باید درباره برنامه این وزارتخانه درباره تولید گوشت مرغ در ماه‌های آینده توضیح دهند.

وی درباره اینکه چرا این مشکل همه ساله برای کالا‌های مختلف اتفاق می‌افتد و کالایی کمیاب می‌شود افزود: همه این برنامه‌ها به روز، هفته و سال به ستاد تنظیم بازار داده می‌شود، اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز درد دل‌های خود را دارند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس برنامه‌ای که به وزارت جهاد کشاورزی داده شد قرار بود که ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود، اما به علت اینکه واردات نهاده‌های دامی براساس برنامه و به علت مشکل تحریم‌ها، به کشور وارد نشد و در مقطعی که جوجه ریزی انجام شد واردات این نهاده ها، به موقع به کشور انجام نشد و مرغداران اطمینان نکردند که آن میزان جوجه ریزی را انجام دهند.

وی افزود: جوجه یک موجود زنده است و نیاز به غذا دارد و نمی‌تواند معطل نهاده‌ها بماند و باید به روز برای آن برنامه ریزی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: به علت مشکلات تحریم‌ها، در آن مقطع به اندازه کافی ذرت و کنجاله وارد کشور نشد و میزان جوجه ریزی کاهش داشت که نتیجه آن این می‌شود که بعد از ۴۵ روز، ما با کسری تولید مواجه شدیم.

وی افزود: برنامه بعد از مهر ماه و قولی که وزارت جهاد به ستاد تنظیم بازار داده این است که میزان جوجه ریزی را افزایش داده است و امیدواریم این مشکل و وققه‌ای که در تولید داشتیم، برطرف شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار، علت حضور نیافتن وزراء در جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی مجلس را جلسه دولت بیان کرد و گفت: جلسات دولت از قبل با برنامه ریزی برگزار می‌شود و حضور نیافتن دو وزیر در هیات دولت، کار پسندیده‌ای نیست لذا مجلس باید یک ساعتی را تنظیم می‌کرد که خارج از جلسه دولت باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرغ قیمت مرغ ستاد تنظیم بازار گرانی مرغ صراط دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان کرد: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان