Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:04:37 GMT

رونمایی از دو میدان نفتی جدید در کشور

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۰۶۳۸

رونمایی از دو میدان نفتی جدید در کشور

سید علی معلمی معاون مدیرعامل اکتشاف نفت در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دو میدان نفتی کشف شده در کشور گفت:در خلیج فارس یک دکل در میدان یلدا در حال حفاری  است، همچنین یک میدان نفتی دیگر هم در خوزستان در حال تست و بهره برداری است که امیدواریم در این زمینه به نتیجه مطلوب برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: احتمالا تا دو هفته آینده ماحصل تمام زحماتی را که در طول چند سال گذشته در زمینه اکتشافات کشیدیم، خواهیم دید، در مورد میدان یلدا در عمق سه هزار متری هستیم و احتمالا کمتر از ۱۰۰ متر دیگر نیاز ه حفاری داریم.

معاون مدیرعامل اکتشاف نفت  بیان کرد: کشورهای همسایه در میدان های نفتی مشترک، چاه‌های اکتشافی  بیشتری حفر کرده اند اما درصد چاه‌هایی که ما به موفقیت رسیده ایم نسبت به آن‌ها خیلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید

اقدامات شرکت ملی نفت برای حفظ محیط زیست در پروژه‌های اکتشاف

معلمی تصریح کرد: ما به خاطر مباحث بودجه و محدودیت‌های مالی و فناوری که داریم با حساسیت بیشتری اقدام می‌کنیم، تا ریسک‌ها کمتر شود. 

او افزود:میدان یلدا در ۳۰ کیلومتری شرق میدان پارس جنوبی قرار دارد و اگر نتیجه کار از لحاظ کشف هیدروکربوری مثبت باشد کمک شایانی به میدان پارس جنوبی خواهد شد.

معاون مدیرعامل اکتشاف نفت تصریح کرد:در حال حاضر در مرحله تست هستیم، اکنون شرکت ملی نفت و گاز پارس همکاری خوبی با ما دارد و امیدواریم تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان نتیجه را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اکتشاف نفت چاه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله