Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «حضرت علی‌بن الحسین(ع)» از مساجد بسیار فعال در خدمت‌رسانی به نیازمندان به ویژه در بحران کرونا و برگزاری مجالس باشکوه همچون اعتکاف است که نقش اعضای پایگاه‌های بسیج عزیزه و معراج و کانون شهدای گمنام در این توفیق بسیار پررنگ است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، بلوار نبرد، نرسیده به پل چهارم، بین کوچه های دلگشا و علی بن الحسین) به همت اهالی آن جزو معدود مساجد برقرار در میان مساجد مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

برگزاری مراسم اعتکاف با حضور چند هزار نفر

 

مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) بیش از همه به گفته «صفری»، مدیر دفتر امام جماعت این مسجد (حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتم پوری)، به مجالس مذهبی بزرگش در میان شهروندان تهرانی شهرت یافته است. مراسم اعتکاف این مسجد در برخی از سال ها با حضور چند هزار نفر برگزار شده و مراسم دعای کمیل هفتگی آن نیز که به اندازه کافی مخاطب داشت با تدفین پنج شهید گمنام و برگزاری این مراسم در جوار آرامگاه آنان، بیش از پیش مخاطب پیدا کرده است. معراج شهدای این مسجد بنا بر مشاهده خبرنگار شبستان، همه روزه میزبان کسانی است که برای عرض ارادت به ستارگان هدایت یعنی شهدا خود را از نقاط مختلف مناطق ۱۴ و ۱۵ شهر تهران به این مسجد می رسانند.

 

 

 

 

در همین ابتدای گزارش باید اشاره کنیم که پایگاه های مقاومت بسیج عزیزه (وابسته به حوزه بسیج 318 حضرت سمانه) و معراج (وابسته به حوزه بسیج 317 امام رضا (ع)) و کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام با همراهی هیئت امنا مهم ترین نقش را در برگزاری این چنین جلساتی دارند. این دو پایگاه که از پایگاه های بسیار موفق در سطح ناحیه شهید محلاتی تهران بزرگ هستند با همکاری کانونی ها در دوره شیوع ویروس کرونا نیز زمینه برگزاری مستمر نماز جماعت در حیاط مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) و مجالس در مناسبت های مذهبی و ملی را در تمام فضاهای این مسجد فراهم کرده اند.

 

بی تردید نقش «رمضان علی کاظمی»، خادم 50 و چند ساله مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) نیز در نظم بخشیدن به این مسجد و برگزاری منظم و جذاب برنامه ها بسیار موثر است. وی در این ارتباط به شبستان گفت: به دلیل توصیه ها و پیگیری های مکرر حاج آقا (حجت الاسلام والمسلمین حاتم پوری) با حساسیت بیشتری کارهای این مسجد را انجام می دهد تا نمازگزاران با مشاهده تمیزی این خانه خدا به حضور بیشتر در این مسجد ترغیب شوند.

اما نکته مهم دیگر در همین ارتباط جایگاه علمی آقای حاتم پوری کرمانی است که در میان ائمه جماعات مساجد تهران زبانزد است. وی که سابقا از معاونان و مدیران برجسته مرکز رسیدگی به امور مساجد بود و اکنون به عنوان مشاور در این مرکز به مسجدی ها خدمت می کند، در ابتکاری جالب، نگارش «دانشنامه اخلاقی شیعه» را به سرانجام رسانده است و تاکنون 18 جلد از این دانشنامه معتبر چاپ شده است و به گفته خودش، کار تدوین مجلدات بعدی، در حال انجام است.

 

همین جایگاه علمی سبب شده که مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه بسیار موفق باشد به طوری که دانش آموزان برخی از مدارس محله ابوذر در نماز جماعت و برنامه های این مسجد شرکت می کنند و اهالی این مسجد به ویژه امام جماعت و بسیجیان فعال آن در این مدارس حضور می یابند.

 

دیدار مردمی روسای قوا، سنتی ثابت در مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) است

 

شاید همین وحدت و همدلی میان کارگزاران مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) از خادم گرفته با بچه های کانون و بسیج و برگزاری برنامه هایی با حضور چندین هزار نفر است که موجب شده به گفته صفری، بسیاری از مراجع معظم تقلید در این مسجد سخنرانی کنند یا اهالی این مسجد را به حضور خود بپذیرند. از سوی دیگر بسیاری از مسئولان ارشد کشورمان از جمله روسای قوا و شهرداران تهران در این مسجد دیدار مردمی داشته اند. آخرین مورد سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در اردیبهشت ماه 1398 و همزمان با شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) بود که طی آن گروه هایی از مردم، مشکلات خود را با رئیس دستگاه قضا در میان گذاشتند.

 

از چنین مسجدی توقع می رود که در خدمت رسانی به نیازمندان سرآمد باشد که چنین نیز است. این موضوع را با بنری که در سر در این مسجد نصب کرده اند به خوبی مشاهده می کنیم که از امام خمینی (ره) نقل شده است: «فکر نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.» بر این اساس خیریه مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) به صورت مرتب از نیازمندان دستگیری می کند و انباری این مسجد بسیار وسیع همیشه اقلامی اعم از برنج، گوشت، مرغ، چای، قند، رشته ماکارانی، روغن و مایع ظرف شویی برای دستگیری از خانواده های مستضعف دارد. این روند در دوره شیوع ویروس کرونا گسترش یافته است.

 

از همکاری بسیج و کانون در کمک مومنانه به نیازمندان تا ایجاد دیوار مهربانی

 

 

 

 

به گفته صفری نقش پایگاه های بسیج عزیزه و معراج در عمل به توصیه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه بسیار موثر بوده است. کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام نیز که در سال 1382 در مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) تاسیس شد نیز در شناسایی نیازمندان و توزیع سبدهای کالا و اقلام بهداشتی مشارکت دارد. بسیجیان این خانه خدا در همین راستا به منظور همراهی بیشتر شهروندان منطقه ابوذر در کمک رسانی به نیازمندان دیوار مهربانی را که به تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی مزین است و کنار آن نوشته شده، ما ملت امام حسینیم، را مجاورت این مسجد نصب کرده اند. در کنار این دوار مهربانی همواره ایستگاه سلامت دایر است و اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده با پایین ترین قیمت توزیع می شود. موکب شهدای گمنام نیز در دوره شیوع ویروس کرونا در حیاط این مسجد دایر شده است تا ضمن توزیع اقلام مورد نیاز مردم، کمک های مردمی را نیز جمع آوری کند.

 

حالا که درباره فضای بیرونی مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) سخن گفتیم بد نیست بدانید که یکی از دلایل موفیت این مسجد در برگزاری برنامه ها و اجرای طرح های جالب و خدمت رسانی مستمر به نیازمندان، خودکفایی در حوزه تامین هزینه های مالی است زیرا دور تا دور این مسجد، مغازه ساخته اند که هر ماه مبلغی به عنوان اجاره بها به این مسجد تقدیم می شود. البته با شیوع ویروس کرونا امام جماعت و هیئت امنای مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) به مستاجران در پرداخت اجاره بها مهلت لازم را دادند.

 

وضعیت مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) نمونه ای بسیار موفق و عینی از همدلی تمام ارکان یک مسجد از امام جماعت و کانون فرهنگی هنری تا خادم و بسیجیان است و در سایه همین همدلی ها این خانه خدا به مسجدی برقرار در نشر معارف دینی، ارزش های انقلاب اسلامی و کمک مومنانه شده است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مسجد برقرار شیوع ویروس کرونا شهدای گمنام امام جماعت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران