Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:48:37 GMT

مشکل طرح‌های تفصیلی در اجرای آن است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۱۳۴۱

مشکل طرح‌های تفصیلی در اجرای آن است

رحیم توسلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شورای شهر، نهادی است که مشکلات را از سطوح پایین به رده‌های بالای جامعه منعکس می‌کند تا مورد بحث قرار گیرد، افزود: شوراها در خط مقدم مشکلات حضور داشته و از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و به آن واقف هستند.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با یادآوری اینکه طرح جامع تفصیلی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اکثر شهرها با آن دست به گریبان هستند، ادامه داد: این در حالی است که مسئله مهم در این خصوص آن است که نمی‌توان طرح تفصیلی را بدون لحاظ کردن سرانه‌های کاربری استاندارد لحاظ کرد و اگر قرار باشد یکی از کاربری‌ها به لحاظ نوع اقلیم منطقه حذف شود، حتماً باید جایگزینی برای آن تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلیان با تاکید بر اینکه طرح‌های جامع تفصیلی به خودی خود دارای مشکل نیستند، بلکه مشکل اساسی به نوع اجرای طرح‌های جامع تفصیلی بازمی‌گردد، اظهار کرد: همین موضوع باعث به دردسر افتادن شهرداری‌ها نیز شده است؛ چرا که بر روی کاغذ سرانه‌های کاربری در طرح‌های تفصیلی تامین شده اما در اجرا رعایت نمی‌شود، بنابراین انتظارات در این راستا باید منطبق با قوانین باشد.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی ابهر اولین طرح تفصیلی در استان بود که قرار شد شهرداری آن را تهیه کند، بیان کرد: تثبیت مسائل غیرقانونی گذشته در طرح تفصیلی، عمده مشکل طرح‌های تفصیلی استان به شمار می‌رود. از طرفی مصوبه کمیسیون مناطق جدید بافت فرسوده شهر ابهر به شهرداری ابلاغ شده است.

توسلیان در ادامه با بیان اینکه علت ۸۰ درصد افزایش قیمت مسکن، ریشه در تحولات اقتصاد کلان داشته و در این خصوص نمی‌توان معجزه کرد اما می‌توان راهکارهایی اتخاذ کرد، گفت: یکی از این راهکارها طرح اقدام ملی تولید مسکن است.

وی با یادآوری اینکه در موضوع مسکن مهر همه ما شاهد این مهم بودیم که دولت با وجود اجرای انبوه پروژه‌ها در حوزه مسکن، نتوانست قیمت زمین و مسکن را کنترل کند، تاکید کرد: تا زمانی که نقدینگی در بخش زمین و مسکن سرریز شود، همین روند تداوم خواهد داشت و تنها کاری که امروز دولت در این زمینه قادر به انجام آن است، این است که با اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن برای کسانی که قادر به خرید مسکن نیستند، مسکن تهیه کند.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت زمین‌های داخل محدوده استفاده کنیم، هیچ‌گونه مشکلی نداریم؛ چرا که در حال حاضر برای ۷۰۰ هزار نفر زمین داریم و دغدغه اصلی مربوط به بحث قیمت زمین است.

کد خبر 5081134

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی زنجان طرح تفصیلی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران کمک مومنانه بوشهر بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن بیان کرد: در شهرهایی که کماکان مشکل زمین وجود ندارد و زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده، ثبت نام نیز ادامه دارد و مردمی که شرایط دریافت زمین در این طرح را دارند کماکان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به جز در شهر سمنان و شاهرود، باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت زمین ثبت نام کنند، افزود: در دو شهر بزرگ استان هم سامانه به دلیل تأمین زمین برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند مسدود است وگرنه در صورت تأمین زمین باز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: برای تمام کسانی که ثبت نام کرده و پول واریز کرده‌اند در تمام استان زمین پیش بینی شده و اغلب به جز سمنان، این زمین‌ها واگذار شده است و مشکلی در این باره نداریم.

حمیدی با بیان اینکه واگذاری‌های زمین در قالب نهضت ملی مسکن به جز سایت پیام نور سمنان و یک هزار واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شاهرود، مابقی به صورت خودساز هستند، تاکید کرد: دولت زمین را به مردم می‌دهد تا خودشان هر طور می‌خواهند بسازند و در این مسیر از تسهیلات هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم برای دولت آماده سازی زمین‌ها و قطعات و سایت‌ها برای واگذاری به مردم است چرا که مردم باید بلافاصله بعد از دریافت زمین‌ها را بسازند، افزود: در نشست‌های مختلف پیرامون وظایف دستگاه‌های مختلف استان سمنان پیرامون آماده سازی زمین‌ها، تاکید شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها وظیفه آماده سازی زمین‌ها و تسطیح آنها برای واگذاری به مردم در قالب نهضت ملی مسکن را در تمام استان سمنان بر عهده دارند که خوشبختانه همکاری خوبی را نیز تاکنون شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 6094827

دیگر خبرها

  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود