Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی اطلاعات مرکز ملی خشکسالی نشان می‌دهد که از ابتدای مهر ماه تاکنون حدود ۳۲ میلیمتر بارش در کشور داشتیم که در این میان سهم برخی استان‌ها از بارش‌ها بیشتر و سهم برخی دیگر از استان‌ها بسیار کم بوده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی تاکنون به‌ترتیب سه استان گیلان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که از مهر ماه تاکنون در استان گیلان ۱۹۵ میلیمتر بارش داشتیم و این استان به‌عنوان پربارش‌ترین استان کشور طی دو ماه اخیر بوده است، اما بررسی آمار نشان می‌دهد که بارش‌ها در این استان نسبت به میانگین نرمال خود ۲۵ درصد کمتر بوده است. از سویی دیگر بارش‌ها در استان گیلان نسبت به سال گذشته نیز ۳۳ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس بارش‌ها در استان مازندران نیز ۱۷۳.۵ میلیمتر گزارش شده است که این میزان نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته، اما نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: در کدام مناطق کشور طی چند روز باران می‌بارد؟

بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد - که ازجمله استان‌های پربارش کشور است - نیز ۸۹.۵ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۱۲ درصد بیشتر شده است. بارش‌ها طی سال گذشته و در این‌بازه زمانی ۱۳ درصد کمتر بود.

کاهش چشمگیر بارش‌ها در سه استان کشور

از سویی دیگر بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون به ترتیب در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی نسبت به میانگین بلند مدت کاهش چشمگیری یافته است، به‌طوری‌که روز گذشته (۵ آذر) بارش‌ها در هرمزگان ۶۰ درصد، در سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد و در خراسان شمالی ۳۵ درصد کمتر از حد نرمال اعلام شد.

اطلاعات مرکز ملی خشکسالی کشور نشان می‌دهد که استان سیستان و بلوچستان کم‌بارش‌ترین استان کشور طی دو ماه اخیر بوده است. بارش‌ها در این استان ۳.۸ میلیمتر گزارش شده که حدود ۴ درصد کمتر از میانگین بلند مدت بارش است.

بعد از استان سیستان و بلوچستان، استان‌های هرمزگان و یزد رکورددار کم‌بارش‌ترین استان‌ها طی سال آبی جاری بودند.

درحالی بارش‌ها در ۱۸ استان کشور کمتر از حد نرمال بوده است که بر اساس پیش‌بینی مدل‌های اقلیمی کم‌بارشی در ایران طی ماه‌های آینده کماکان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی کشور هواشناسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی کشور هواشناسی سیستان و بلوچستان بارش ترین استان مهر ماه تاکنون استان کشور بارش ها درصد کمتر بلند مدت استان ها کم بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

ایرنا در خبری نوشت:در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902450

دیگر خبرها

  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • بیدروبه، دزفولو حسینیه پربارش‌ترین تقاط خوزستان
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان