Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات مقابله با کرونا از سوی نیروهای بسیجی وارد مرحله جدیدی شده است و بسیجیاین با هماهنگی مراکز بهداشت و درمان در نقطه به نقطه مناطق شهری و روستایی را در راستای مقابله با بحران کرونا حضور دارند.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ بسیج به عنوان یک نیروی مردمی، یک نهاد انقلابی و با ویژگی اعتقادی ولایتمداری و از جان گذشتگی و مقاومت، شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیج مردمی از ابتکارات مهم و اقدام دوراندیش امام بزرگوار بوده است که امروز از سوی خلف صالح اش رهبر حکیم انقلاب اسلامی این نهاد بال و پر گرفته است و ثمره اش جهانی شده است.

 

بسیج اسوه خدمت رسانی، اقتدار و بصیرت است و امروز تفکر بسیجی اسوه ظلم ستیزی در جهان است.

 

 بسیج در برابر تمام توطئه های دشمنان خارجی و داخلی ایستادگی کرده و دشمن را در جنگ نظام، علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی به عقب رانده است.

 

بیش از یک سال از هجوم ناجوانمردانه کرونا ویروس و تاخت و تاز این مهمان ناخوانده در جهان می گذرد، امروز شبکه بهداشت و درمان به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا شناخته می شوند.

 

در کنار این سربازان وطن برای مقابله با دشمنی به نام بیماری کرونا، بسیجیان و جهادگران قرار دارند که مشغول خدمت به مردم و مقابله با بیماری کرونا هستند.

 

مشارکت گسترده بسیجیان در مقابله با بحران کرونا

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا درجامعه فعالیت های محوری بسیج برای مقابله با این بحران و کمک به مردم بویژه محرومان آغاز شده است.

 

سرهنگ « احسان جهانبخش» افزود: دراین راستا با مشارکت گسترده بسیجیان کارگاه های تولید ماسک ایجاد شد و ماسک های تولیدی به صورت رایگان در بین مردم بویژه در مناطق محروم توزیع شد.

 

وی اذعان داشت: ما در مرحله اول تعداد 74 کارگاه  ماسک را راه اندازی کردیم که 70 درصد ماسک های تولیدی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت و مابقی هم  در بین مردم بویژه نیازمندان توزیع شده است.

 

وی بیان کرد: شناسایی محرومان، نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا و تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی از دیگر فعالیت های خودجوش بسیج در راستای کمک به مردم در این بحران بوده است.

 

جهانبخش با اشاره به برگزاری رزمایش کمک های مومنانه، افزود: در لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کمک های مومنانه در دستور کار بسیج قرار گرفت و تاکنون طی چند مرحله کمک های مومنانه بین نیازمندان توزیع شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، بیان کرد: ضدعفونی تمام معابر استان به صورت منظم و محله محور توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی انجام شده است.

 

وی بیان کرد: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و الکل در مرحله نخست مقابله با بحران کرونا در استان توسط بسیج سازندگی و گروه های جهادی انجام شده است.

 

سرهنگ جهانبخش دستگیری از محرومان و اقشار آسیب دیده از کرونا را از مهم ترین برنامه های بسیج سازندگی دانست و افزود: 122 هزار بسته معیشتی در مراحل گذشته تا قبل از رهنمود فعلی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور نیروهای جهادی و انقلابی در عرصه مبارزه با بحران کرونا، در جامعه توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: نزدیک به 300 هزار طعام طبخ گرم و به صورت تحویل به درب منازل، 237 مورد جهیزیه، 10 هزار و 500 مورد لوزام التحریر، 185 هزار مورد بسته های بهداشتی،106 مورد لوازم خانگی، 9 هزار و 255 مورد کارت هدیه بوده است.

 

سرهنگ جهانبخش بیان کرد: نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا از طریق پایگاه های مقاومت بسیج در محلات شناسایی شده اند.

 

وی افزود: بالغ بر 76 هزار افراد متضرر از کرونا توسط پایگاه های مقاومت بسیج شناسایی شده اند که این افراد در بخش های مختلف از حمایت های معیشتی بهره مند شده اند.

 

 برنامه محله محور بسیج برای مقابله با بیماری کرونا و شناسایی و دستگیری از نیازمندان

 

فرمانده بسیج سازندگی استان لرستان خاطرنشان کرد: در مرحله اخیر برنامه های بسیج و گروه های جهادی در راستای مقابله با بحران کرونا، کمیته های  تخصصی رزمایش مومنانه در سپاه استان با دبیری بسیج سازندگی تشکیل می شود.

 

وی افزود: انتظار می رود که دیگر ارگان ها و نهادهایی که در زمینه مقابله با بحران کرونا فعالیت دارند، برای هم افزایی با این دبیرخانه همکاری داشته باشند که بتوانیم خدمتی وسیع تری را به مردم ارائه دهیم.

 

سرهنگ جهانبخش با تاکید بر ضرورت پرهیز از موزای کاری، افزود: اگر عرصه های خدمت رسانی دقیق و نقطه ای مشخص شود و به شبکه بهداشت اعلام شود، نتیجه بهتری حاصل می شود، در طول دوره هم پایش های با هدف رفع نقص و به روزرسانی خدمت انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: موازی کاری و نبود دبیرخانه مرکزی برای تقسیم کار، آسیب جدی در حوزه خدمت رسانی به مردم و مقابله با بحران کرونا است.

 

جهانبخش اظهار کرد: در بحث رزمایش مومنانه و کمک های معیشتی هم اگر نهادهای مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، کمیته امداد و ... همکاری متمرکزی داشته باشند و سامانه واحدی برای  شناسایی افراد نیازمند و حمایت از آن انجام شود، بستر خدمت رسانی بهینه به مردم نیازمند فراهم می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان با بیان اینکه رزماش مومنانه بسیج  در راستای مقابله با بحران کرونا تا پایان سال جاری ادامه دارد، افزود: این هماهنگی ها برای اینکه کسی جا نماند و چتر حمایتی برای همه نیازمندان باشد ضروری است.

 

توزیع ۱۱۲ هزار بسته معیشتی در لرستان

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اظهار داشت: تاکنون ۱۱۲ هزار بسته معیشتی، ۳۰۰ هزار غذای گرم، ۲۳۷ جهیزیه، ۱۸۵ هزار بسته بهداشتی، ۱۰ هزار و ۴۹۰ لوازم التحریر، ۱۰۶ لوازم خانگی و… از سوی سپاه استان توزیع شده است.

 

سردار «مرتضی کشکولی» بیان کرد: بیش از ۵۷ میلیارد تومان در این زمینه سپاه استان خدمات رسانی کرده است.

 

وی افزود: همچنین کمک‌های زیادی در زمینه تجهیزات، ماسک، مواد ضدعفونی و… به علوم پزشکی داشته‌ایم و ۴۹۱ پزشک و پرستار نیز در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌ایم.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی»، گفت: قرارگاه در این زمینه ایجاد شده و قرار است هر خانه یک پایگاه سلامت، بیمار یابی، قرنطینه و غربالگری در این رابطه در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق مختلف

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی سه نقاهتگاه بیماران کرونایی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان برپا کرده است.

 

سرهنگ عبدالوحید ملک آرا افزود: همچنین حدود ۵۰ تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی به مناطق و مراکز مورد نیاز اعزام شده است.

 

وی بیان کرد: این ۵۰ تیم، شامل متخصصین، پزشکان عمومی، پرستاران و پیراپزشکان بوده‌اند.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان اظهار کرد: همچنین مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی از طرف خیرین تهیه و به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش کمک های مومنانه بحران کرونا بسیج مقابله با بحران کرونا سپاه حضرت ابوالفضل بسیج جامعه پزشکی توزیع شده بیماری کرونا بسیج سازندگی استان لرستان خدمت رسانی علوم پزشکی هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز

پس از اعلام هشدار در خصوص بارندگی و احتمال آبگرفتگی، ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز تشکیل جلسه داد و ادارات و دستگاه‌ها را حالت آماده باش قرار داد.

هم اکنون اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب وفاضلاب اهواز  در کنار شهرداری اهواز برای مقابله با هرگونه آبگرفتگی در سطح شهر آمادگی لازم را دارند. پمپ‌های جمع آوری آب‌های سطحی نیز در نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد نصب شده است.

شرکت آب و فاضلاب نیز در روز‌های اخیر ضمن اعمال مراقبت‌های بهره برداری در جهت ظرفیت سازی و بازآماد ۱۴۸ ایستگاه انتقال فاضلاب و بکارگیری ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، تجهیزات، حدود ۵۰۰  نیروی ماهر و عملیاتی، برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی به منظور جمع آوری آب‌های سطحی و هدایت روان آب‌ها را در حالت آماده باش قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس