Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@20:10:51 GMT

تفاوت مغز انسان های اولیه با ما چه بوده است؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۱۴۴

تفاوت مغز انسان های اولیه با ما چه بوده است؟

ساعت24-انسان‌های مدرن مغزهایی دارند که بیش از سه برابر بزرگتر از شامپانزه‌ها و بونوبوها یا شامپانزه کوتوله‌ها هستند و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که طی سه میلیون سال گذشته، متوسط اندازه مغز به تدریج و به طور مداوم افزایش یافته است

تجزیه و تحلیل جدید 94 گونه از فسیل‌های انسان‌تباران نشان می‌دهد که طی سه میلیون سال گذشته، متوسط اندازه مغز به تدریج و به طور مداوم افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق نشان می‌دهد که این روند عمدتا بوسیله تکامل مغزهای بزرگتر در میان جمعیت‌ گونه‌های منحصربفرد ایجاد شده است، اما معرفی گونه‌های تازه و با مغزهای بزرگ‌تر و انقراض گونه‌هایی با مغزهای کوچک تر نیز نقش مهمی دارند.


"آندرو دو" (Andrew Du)پزشک و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: اندازه مغز یکی از واضح ترین ویژگی‌هایی است که بشر را از دیگر موجودات جدا می‌سازد. این امر به پیچیدگی‌های فرهنگی، زبان و همه چیزهای دیگر که ما را منحصر به فرد می‌سازد، مرتبط است. اندازه‌های مغز نخستین انسان تباران همانند سایز مغز شامپانزها بود و از آن زمان تاکنون این اندازه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

زمانیکه اندرو دو دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه "جرج واشنگتن" بود، کار خود را آغاز کرد و استاد راهنما او "برنارد وود" (Bernard Wood)استاد ریشه‌های انسانی دانشگاه جرج واشنگتن و نویسنده ارشد این مطالعه ، به دانشجویان خود یک پروژه ناتمام درباره درک اینکه چگونه اندازه مغز در طول زمان تکامل یافته است، داد.

محققان متوجه شدند زمانی که گونه‌ها در سطح "کلاد"(تک‌شاخه‌ای از درخت تبارزایی) شمارش می‌شوند، میانگین سایز مغز به تدریج طی سه میلیون سال افزایش می‌یابد.

این تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که میزان تکامل مغز در بین نسب انسان تباران بسیار کندتر از آنچه  که امروزه عمل می‌کند، بوده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اندازه مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: به همت هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان شهرکرد و با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان شهرکرد دوره امداد و کمک‌های اولیه ویژه بانوان برگزار شد
سلیمی افزود: دوره امداد و کمک‌های اولیه با تدریس مسلم حیدری و با حضور ۱۵ شرکت کننده در سازمان هلال احمر برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره نحوه برخورد مناسب با حادثه و مصدوم، ارزیابی صحنه حادثه، معاینه و ارزیابی مصدوم، اقدامات درمانی و انتقال مصدوم به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • (ویدئو) تفاوت بین بادکش و حجامت
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • (ویدئو) تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • ویدیو/ تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود