Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@20:00:46 GMT

لزوم رعایت عدالت و مساوات در فعالیت‌های مسجدی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۲۳۲۲

لزوم رعایت عدالت و مساوات در فعالیت‌های مسجدی

حجت‌الاسلام فدیعمی یکی از نعمت‌های مهم اسلام را مساوات و عدالت دانست و با بیان اینکه این امر در فعالیت های مسجدی نیز باید با دقت مدنظر قرار گیرد گفت: مسجد علاوه بر محیطی برای عبادت باید سنگری برای تقویت آموزه‌های اسلامی باشد.

«حجت‌الاسلام علی فدیعمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: خداوند پیغمبران را به عنوان هدایتگران بشریت برای تعیین ضرورت‌های زندگی بشریت به همراه کتاب به سوی مردم فرستاد تا در سختی‌ها و دشواری‌ها با مطالعه آن کتاب بتوانند مسیر خود را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت ویس با بیان اینکه کتاب مهمترین ابزار پیامبران برای هدایت بشریت بوده است افزود: یک راهنمای خوب و یک پیشوای آگاه همواره باید کتاب را همراه همیشگی خود بداند.

 

وی با اشاره به آیه «اقراء باسم ربک الذی خلق» تصریح کرد: خواندن یکی از مهمترین دستورات الهی بوده که باید فرهنگ آن در جوامع مختلف نهادینه شود، متاسفانه امروزه در مساجد شاهد هستیم که برخی ائمه جماعات از مطالعه فاصله گرفته‌اند اگر یک امام جماعت خود را از کتاب و مطالعه بی‌نیاز بداند کار او در جامعه با مشکل مواجه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فدیعمی با حدیث ثقلین اشاره کرد و ادامه داد: مسجد به تعبیر امام خمینی (ره) به عنوان سنگر شناخته می‌شود و باید تمام ابعاد اجتماعی را در آن مدنظر قرار داد؛ مسجد علاوه بر محیطی برای عبادت باید سنگری برای تقویت آموزه‌های اسلامی باشد و پررنگ کردن یا کم رنگ کردن فعالیتی در مسجد شایسته نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های مسجدی باید عدالت و مساوات رعایت شود اذعان کرد: یکی از نعمت‌های مهم اسلام مساوات و عدالت است که در فعالیت‌های مسجدی نیز این مساوات باید با دقت مدنظر قرار گیرد، مقام معظم رهبری به عنوان الگوی جامعه ما می‌فرمایند در منزل من هر شب همه مطالعه می‌کنند و این بهترین الگو برای جامعه است.

 

امام جمعه موقت ویس با بیان اینکه انتظارات رهبری در جامعه به کلی صورت نگرفته است یاد آور شد: جامعه نخبگان باید به صورت ویژه این انتظارات را بررسی و در جامعه عمومی نهادینه کنند، امروزه شبکه‌های اجتماعی بدون مدیریت جایگزین مطالعه شده و باید برنامه‌ریزی مدونی برای آن صورت گیرد.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: عدالت و مساوات مساجد فعالیت های مسجدی فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است