Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل گفت:  برای سال 99 تعهد اشتغال اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل ایجاد 465 مورد اشتغال بود که از این میزان نزدیک به 50 درصد محقق تحقق یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در مجموع 210 مورد اشتغال در حوزه‌های سه‌گانه این اداره در پنجره واحد اشتغال تائید شده که از این میزان 170 مورد در حوزه صنایع‌دستی و 40 مورد در حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و میراث‌فرهنگی بوده است.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجادشده در حوزه اشتغال برای فعالان این بخش، در کنار تلاش برای جبران خسارت‌های تاسیسات و فعالان گردشگری، تلاش کردیم تا با توجه به محدودیت اشتغال در بخش گردشگری در شرایط کرونایی، اشتغال در حوزه صنایع‌دستی را توسعه و گسترش دهیم.

شایقی گفت: به دنبال سیاست‌های تعیین‌شده خوشبختانه توانستیم شاهد توسعه اشتغال در بخش صنایع‌دستی شهرستان بوده و با وجود رکود در بخش گردشگری، در حوزه صنایع‌دستی رونق اشتغال را فراهم آوریم.

او افزود: تلاش و جدیت بر این است تا در فرصت فاقیمانده از سال با پیگیری‌های لازم شاهد تحقق حداکثری تعهد اشتغال این اداره باشیم.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اشتغال در بخش گردشگری اشتغال در بخش صنایع دستی دستی شهرستان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

سعید نظری گفت: با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ٣٨٥ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و ... فعالیت دارند.

 وی بیان کرد: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت