Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی در ادامه سیاست هدف گرفتن شیعیان منطقه «قطیف» (شرق)، بدون هیچ توجیه قانونی به منازل آنها در شهر عوامیه یورش می‌برند.

بر اساس گزارش «العهد»، در طول دو ماه اخیر دهها نفر از جوانان قطیف در یورش نیروهای امنیتی که با حمایت گسترده خودروهای زرهی انجام می‌شود، بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین این موارد مربوط به ۲۳ نوامبر جاری (دوشنبه) است که تعدادی از اهالی منطقه مذکور بدون دلیل مشخص دستگیر شدند.

از جمله بازداشت شدگان هفته جاری «وسیم آل نمر»، «نبیل آل یاسین» و «زکی ابوعبدالله» هستند؛ تعداد دقیق بازداشت شدگان مشخص نیست و به خانواده‌های دستگیر شدگان اجازه تماس داده نشده است.

بر اساس این گزارش، در یازدهم ماه جاری میلادی «خضر العوامی» و شیخ «عباس السعید» نیز پس از یورش به منازلشان در عوامیه بازداشت شدند. این دو نفر از طلبه‌ها و شاگردان «نمر باقر نمر» بودند که در سال ۲۰۱۶ به شهادت رسید.

بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هرچند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کار آمدن «محمد بن سلمان» در ژوئن ۲۰۱۷ به این سو روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در ماه می ۲۰۱۹ (سوم اردیبهشت) دولت سعودی دست به اعدام ۳۷ نفر زد و با خونسردی سر آنها از تنشان جدا کرد. در بین اعدام شدگان شش نفر کودک بودند و ۳۳ نفر از آنها نیز از شیعیان قطیف و احساء به شمار می‌آمدند. کسانی که صرفا به خاطر بیان عقیده و حضور در اعتراضات از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌بردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی بازداشت جوانان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ۳ کشتی صهیونیستی و مرتبط با اشغالگران
  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری
  • حمله پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین+ فیلم
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • آخرین آپدیت امنیتی ویندوز ممکن است VPN را مختل کند
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد