Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران برف در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه عملیاتی، راهداری بر اساس تکلیف قانون 14 مدیریت بحران، برنامه راهبردی را تعریف کرده و در شرایط بحرانی اجرایی خواهد کرد.

وی در تشریح ابعادی برنامه اعلام شده سازمان راهداری در بحران برف، افزود: وظیفه اصلی و عملیاتی راهداری بازگشایی معابر مواصلاتی و شریان‌های حیاتی استان است که در شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب یکی از معاونین اداره کل راهداری مسؤولیت بازگشایی معابر را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تزریق اعتبار مکفی در شهرستان‌ها به جهت آماده کردن تجهیزات و امکانات در شرایط بحرانی خبر داد و گفت: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری که سال گذشته در اجرای مأموریت‌ها دچار خسارت شده بودند اکنون در وضعیت اورهال بوده و علاوه بر آن تجهیزات موردنیاز دیگر نیز خریداری شده است.

مرادی از آمادگی منظم و کامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان به جهت بروز بحران برف خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر تمامی برنامه‌های حوزه مدیریت بحران و بررسی و نقاط ضعف مرتبط با آن مرتفع شده‌اند.

وی به مأموریت دستگاه راهداری استان طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طی روز گذشته جاده ماسال به خلخال و همچنین محور مواصلاتی دیلمان به سیاهکل در پی بارش برف دچار انسداد موقتی شدند که با حضور به‌موقع راهداران مسیرها بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار به راهداری جهت به کاری گیری از ظرفیت بخش خصوصی افزود: استاندار گیلان با تزریق اعتباری به راهداری از آن دستگاه خواسته تا با به‌کارگیری از بخش خصوصی در جهت برف‌روبی و سایر عملیات راهداری بهره بگیرند.

مرادی با اشاره به تدوین برنامه‌ای منسجم به جهت هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در شرایط بحرانی، بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به تجهیز ماشین‌آلات خود به زنجیر چرخ و سایر امکانات جهت خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی نظیر برف هستند و علاوه بر آن در نقاط پرمخاطره موظف هستند از الآن سطح آمادگی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم بین دو پلیس‌راه گیلان و مازندران نیز به جهت کنترل تردد بین دو استان انجام‌شده، تصریح کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد در بین دو استان، پلیس‌راه گیلان با همکاران خود در استان قزوین هماهنگی‌های لازم را به جهت کنترل تردد و پیشگیری از بحرانی شدن وضعیت سفر نظیر سال گذشته که مسافران در راه مانده بودند انجام داده و در این مقوله نیز احساس می‌شود در امسال مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین با اشاره به سایر هماهنگی‌های بین بخشی در جهت کنترل بحران در وضعیت بارش سنگین برف، گفت: از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدارس حاشیه راه‌ها و همچنین از ظرفیت پایگاه‌های هلال‌احمر در جهت خدمت به مردم در شرایط بحرانی کسب آمادگی کرده‌ایم.

مرادی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌ها برای آمادگی در بحران برف استفاده شده، تصریح کرد: در تمامی گلوگاه‌های حساس برف‌گیر و تصادف خیز پیش‌بینی بر حضور مضاعف جرثقیل و امداد خودروها در کنار گروه آفرود و هلال‌احمر تأکید شده تا کمترین مشکل را مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم در جهت کاهش مخاطرات انسانی نیز در این اداره کل در شرایط بحرانی دیده‌شده، افزود: با اعلام هشدارها زنان باردار در مناطق صعب‌العبور به مناطق پایین‌دست با همکاری مراکز بهداشت انجام‌شده و الحمدالله وضعیت اورژانس گیلان نیز نسبت به گذشته بهتر شده و امیدواریم نسبت به گذشته با مخاطرات کمتری مواجه شویم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران گیلان امیر مرادی بارش باران در گیلان شرایط بحرانی مدیریت بحران بحران برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم

مهدی خسروی بنجار ضمن اشاره به اعلام آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان، بیان کرد: عملیات بازگشت زائران حج عمره در ساعت ۱۳و۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه   با ۲۵۶ عمره گذار و چهار خدمه در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.

وی تعداد کاروانهای این پرواز را سه کاروان شامل دو کاروان از سیستان و بلوچستان و یک کاروان از خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: عمره گذاران پس از بازگشت از حج عمره و غربالگری سلامتشان توسط پرسنل مرکز بهداشت، انجام امور گمرکی و گذرنامه و تحویل بار می‌توانند فرودگاه راه ترک کنند.

خسروی از استقبال کنندگان درخواست کرد با توجه به همزمانی این پرواز با سایر پروازهای رفت و برگشت داخلی، از حضور و تجمع در داخل فرودگاه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی امکانات و تجهیزات و خدمات لازم زیرساختی، امنیتی و مراقبتی، پذیرایی و غیره برای خدمات دهی بهتر به عمره گذاران و استقبال کننده‌هایشان درنظر گرفته شده و راه خروج مجزایی نیز ویژه آنها پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه