Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، بارش‌ها در آذر عادی و بیشتر از عادی، دی کمتر از عادی و بهمن در برخی مناطق کمتر از عادی خواهد بود.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس این پیش‌بینی متوسط بارش آذر ماه در بیشتر نواحی کشور، عادی و بیشتر از عادی خواهد بود.

این پیش‌بینی برای دی ماه بیانگر آن است که در این ماه احتمال وقوع بارش در بیشتر مناطق به خصوص شرق و نیمه جنوبی کشور کمتر از عادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی‌ها برای بهمن ماه نیز نشان‌دهنده بارش‌های کمتر از عادی در نیمه شمالی کشور غالب بوده و در برخی مناطق احتمال وقوع بارش عادی و یا بیشتر از عادی است.

پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب برای آذرماه در بیشتر نواحی کشور، عادی و یا بیشتر از عادی است، به طوری که احتمال وقوع چنین وضعیتی بیشتر بین ۳۳ تا ۷۵ درصد (در برخی مناطق بیشتر از ۷۵ درصد) است؛ البته در این ماه احتمال وقوع بارش کمتر از عادی در برخی مناطق شمال غرب کشور وجود دارد.

وقوع بارش‌ها در دی ماه کمتر از عادی با احتمال وقوع بین ۵۰ تا ۷۵ درصد (در برخی مناطق بیشتر از ۷۵ درصد) در بیشتر مناطق واقع در شرق، نیمه جنوبی و مناطقی از شمال و شمال غرب کشور غالب خواهد بود.

همچنین در این ماه، وقوع بارش‌های عادی و یا بیشتر از عادی با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد در برخی مناطق واقع درشمال و برخی از مناطق غرب و مرکز پیش‌بینی می‌شود.

بهمن ماه برای بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور، بارشی کمتر از عادی با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این ماه احتمال وقوع بارش عادی و یا بیشتر از عادی برای برخی از مناطق واقع درنیمه جنوبی، مرکزی، غرب و شمال کشور با احتمال وقوع بین ۳۳ تا ۷۵ درصد وجود دارد.

اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در آذر ماه، در مناطق مجاور با رشته کوه‌های زاگرس و برخی از مناطق شمالی و مرکزی کشور بین (10+) تا (75+ میلی‌متر)، در مناطقی از جنـوب و غرب کشور بین (10-) تا (25 – میلی‌متر) و در سایر مناطق بین (10-) تا (10+ میلی‌متر) پیش‌بینی شده است. اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در دی ماه، در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور بین (10-) تا (10+ میلی‌متر) و در مناطق جنوبی، برخی از مناطق شرق و شمال کشور، بین (10-) تا (75- میلی‌متر و یا کمتر) پیش‌بینی شده است.

اختلاف بارش از میانگین بلندمدت در بهمن ماه، در بیشتر مناطق کشـور (10-) تـا (10+ میلی‌متر) پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در برخی از منـاطق واقـع در غـرب، شـمال، شـرق و جنوب شرق کشور، کمتر از (10- میلی‌متر) و در مناطق مجاور بـا ارتفاعـات رشـته کوه‌های زاگرس، بیشتر از (10+ میلی‌متر) خواهد بود.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) موسسه تحقیقات آب

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران موسسه تحقیقات آب آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو عادی و یا بیشتر از عادی احتمال وقوع بین احتمال وقوع بارش بیشتر مناطق مناطق واقع برخی از مناطق برخی مناطق کمتر از عادی پیش بینی میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان گفت: شهروندان از تردد در رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. - اخبار استانها -

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان اظهار داشت: این سامانه که از اواخر روز چهارشنبه تا جمعه پیش‌بینی شده است موجب بروز باران، رگبار و رعد و برق و حتی تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در بخش‌های قمصر، برزک و نیاسر شهرستان کاشان محسوس‌تر است، افزود: لازم است اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و به جریان افتادن آب در مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه شهروندان از تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند، ابراز داشت: این سامانه بارشی اواخر روز جمعه 14 اردیبهشت از مناطق کاشان و آران و بیدگل خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان وقوع تندباد محلی نیز پپش‌بینی می‌شود، گفت: اوج بارش‌ها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان انتظار می‌رود و می‌تواند با رعد و برق، تندبادهای موقتی و در برخی مناطق با تگرگ همراه باشد.

صدور 2 هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان

ارغوانی با بیان اینکه لازم است سازه‌های موقت در شهرستان کاشان استحکام‌سازی شوند، تصریح کرد: دستگاه‌های خدماتی و امدادی نیز برای احتمال وقوع هرگونه رخداد و رویداد آمادگی داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد