Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@01:18:52 GMT

هر کیلو پسته ایران به چه قیمتی صادر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۳۱۲۶

ساعت24-هر کیلو پسته ایران در سال جاری به قیمتی برابر با 6.4 دلار صادر شده است که بر پایه قیمت دلار 24 هزار و 750 تومانی بهای هر کیلو پسته صادراتی نزدیک به 158 هزار تومان قیمت داشت.

بررسی وضعیت تجارت خارجی ایران در هشت ماهه اول امسال نشان می‌دهد که در مجموع بالغ بر ۹۷ میلیون تن کالا با ارزش بیش از ۴۴ میلیارد دلار تبادل تجاری بین ایران و سایر کشورها صورت گرفته است، در این بین  بیش از ۷۵ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به بخش صادرات اختصاص داشته است که از نظر وزنی ۱۴ درصد و ارزش ۱۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بررسی وضعیت صادرات پسته در تجارت ایران با این اعلام لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا همراه بود که پسته چهارمین قلم از صادرات غیرنفتی ایران در هشت ماهه اول امسال بوده است.

براین اساس ۶۷۶ میلیون دلار پسته با وزن ۱۱۰ هزار تن در هشت ماهه اول سال جاری صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۳۱ درصد و ارزش ۸۲.۵ درصد افزایش دارد.این در حالی است که در هشت ماهه اول سال گذشته ۴۷ هزار تن پسته به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار از ایران صادر شده بود.

در حالی میانگین ارزش کالاهای صادراتی ایران در هر کیلو حدود ۳۰ سنت است که پسته در هر کیلو ۶.۴ دلار و بالاتر صادر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هشت ماهه اول صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد