Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، به دنبال ارسال سئوالات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی درباره چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های شدید کرونایی، پاسخ  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به این سؤالات به شرح زیر است:

آیا  افرادی که یارانه بگیر هستند ولی بسته معیشتی را دریافت نمی‌کنند  و حقوق ثابت و بیمه نیز ندارند مشمول دریافت این بسته می‌شوند؟

خیر، بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که بسته حمایت  معیشتی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند، مشمول دریافت بسته حمایتی یارانه می‌شوند؟

خیر، این بسته به افرادی تعلق می‌گیرد که اولاً درآمد ثابتی نداشته باشند ، دوم متقاضی وام یک میلیون تومانی  کرونایی در ابتدای سال بوده باشند ، سوم اینکه دریافت کننده بسته حمایت معیشتی باشند.

چرا بسته جدید  یارانه معیشتی به تمام یارانه بگیران تعلق نمی‌گیرد؟

وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صرفاً مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است.

اگر کسی وام یک میلیونی را درخواست کند آیا مشمول دریافت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی نیز می‌شود؟

بله ، افراد مشمول بسته جدید معیشتی ، یکصد هزار تومان بابت هر یک از اعضای خانواده در چهار ماه پایانی سال و همچنین  وام یک میلیون تومان را نیز دریافت می‌کنند. این افراد در مجموع 29 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

تا چه زمان امکان تقاضای دریافت وام یک میلیون تومانی بسته یارانه معیشتی وجود دارد؟

از تاریخ چهارم تا یازدهم آذرماه به مدت یک هفته

چرا در برخی از موارد  امکان ارسال کد ملی،  به سرشماره 6369 وجود ندارد؟

تنظیمات برخی از گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که نیازمند اضافه کردن 98+ قبل از  6369 هستند.در واقع در این گوشی‌ها ارسال پیامک به صورت986369 + خواهد بود.

من یک کارگر باربر هستم و حقوق ثابت ندارم آیا مشمول دریافت این بسته جدید حمایتی می‌شوم؟

هر فردی که حقوق ثابت نداشته باشد و در فهرست معیشتی بگیران است و در فهرست اول سال حضور داشته باشد مشمول دریافت این بسته می‌شود.

آیا این بسته معیشتی به اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی که دارای پرداخت بیمه هستند تعلق می‌گیرد؟

اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر  غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته  نمی‌شود .به زبان دیگر، تمامی بیمه شدگان تأمین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.

چگونه می‌توان پیگیری کرد که آیا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک‌های ارسالی را دریافت کرده است؟

همان‌طور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره بسته  جدید حمایت  معیشتی اعلام شد،  به افرادی که مشمول دریافت این بسته هستند  به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

پربیننده ترین ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد درآمدی بر وجوه اقتصادی پرونده ایران-آمریکا پس از ترامپ انحصار وکلا به پایان می‌رسد؟/ مجلس در یک قدمی غیرقانونی خواندن انحصار بخش وکالت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معیشت معیشت خانوار بسته معیشتی حمایت معیشتی ویروس کرونا یارانه کرونا محدودیت کرونایی در تهران سهام عدالت کار و رفاه اجتماعی وام یک میلیون وزارت تعاون بسته جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

وی گفت: تأمین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

کد خبر 6091489 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟