Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کارن کیهانی، کاوه میرحسینی و آرمین صنایعی سه آهنگساز شناخته شده کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «أرضِ مَوات» در ژانر موسیقی کلاسیک معاصر را منتشر کردند.

«درّه – برای ساز فاگوت و نوار مغناظیسی» شامل «نسمه»، «کوه» و «فرار» به آهنگسازی کاوه میرحسینی، «مینا – برای سولوی فاگوت» به آهنگسازی آرمین صنایعی و «این مزرعِ بی بر – برای ساز فاگوت و ساز عود» به آهنگسازی کارن کیهان سه قطعه‌ای هستند که برای این آلبوم انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است: «فاگوت» به آلمانی یا «باسون» به انگلیسی سازی است از خانواده‌ی سازهای بادی‌چوبی و عمدتاً در ارکستراسیون‌های بزرگ دیده می‌شود. در آلبوم أرض موات سه آهنگساز ایرانی برای این ساز سه قطعه نوشته‌اند.

«برای آنان که با موسیقی بیگانه‌اند این توضیح ضروری به نظر می‌رسد که موومان اول از قطعه نخست این مجموعه (ترک اول سی دی) گشایشی است بر روایت و ایده اصلی اثر و آنچنان که از نامش پیداست (نسمه؛ به معنای نفس) با استفاده از دمیدن در ساز فاگوت و تولید اصوات غیر موسیقایی سعی در ساخت فضایی پرفرماتیو، مبتنی بر صدای نفس‌های انسانی بوده است که در کوهستانی سرد و تاریک، مشغول دویدن و فرار از دست سیاهی‌هاست.»

الیزه یاکوبرگر نوازنده فاگوت، امیرحسین محمدیان نوازنده فاگوت در قطعه «دره»، یاسمین شاه حسینی نوازنده فاگوت در قطعه «این مزرع بی‌بر»، کارن کیهانی مشاور پروژه، ارژنگ آقاجری مدیر هنری، پویان عبدلی صدابرداری، میکس و مسترینگ دیگر عوامل اجرایی این اثر را تشکیل می‌دهند.

آلبوم «أرض موات» با شماره مجوز ۴۰۰۰-۱۳۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 5081309 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک کارن کیهانی ویروس کرونا تئاتر ایران برنامه تلویزیونی چنگیز جلیلوند فیلم کوتاه درگذشت چهره ها کامبوزیا پرتوی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت سینمای مستند موسیقی ایرانی جشنواره فیلم مقاومت شبکه دو سیما شبکه پنج سیما سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت

آفتاب‌‌نیوز :

وحید شعبانی شامگاه جمعه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در یک عملیات امدادی ، پیکر فرد جان باخته در اثر سقوط در دره منطقه دشت بزرگ از توابع شهرستان دزپارت از محل حادثه خارج شد.

وی گفت: در این عملیات ۲تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی (ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شدند.

شعبانی بیان کرد : نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و بوسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند .

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: این عملیات با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب ۲تیم تخصصی کوهستان انجام شد و این عملیات پس از ٩ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید.

همچنین امروز بر اثر سقوط یک دستگاه ون در دره مسیر شهرستان صیدون یک‌نفر جان باخت و ۹ نفر دیگر مصدوم شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • ببینید | نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!