Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته فرهنگ اردستان از ۵ تا ۱۱ آذر ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حمیدرضا تأملی در نشست خبری که به مناسبت هفته فرهنگ شهرستان اردستان در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته فرهنگ شهرستان اردستان از تاریخ ۵ الی ۱۱ آذر به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش بینی و اقدامات زیربنایی خوبی در دو سال گذشته انجام شده بود که ادامه یافتن آن در سال جاری و سال آینده می توانست نوید بخش اتفاقات ارزشمندی در حوزه فرهنگی شهرستان باشد، افزود: متاسفانه ویروس کرونا بسیاری از برنامه و فعالیت ها را به سمت رکود کشاند و برای اینکه پرچم هفته فرهنگ حفظ شود با تأکید بر حفظ سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی چند برنامه تنظیم شده است.

فرماندار اردستان با یادآوری دهم آذر، سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز بزرگداشت اردستان گفت: با هماهنگی که انجام شده برای مراسم بزرگداشت ایشان سخنران مجازی رئیس مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت.

تأملی با بیان اینکه مقدمات برگزاری همایش ملی نقش اردستان در تاریخ و ادب فرهنگ ایران انجام شده و قرار است این همایش ملی در اواخر فروردین ماه در اردستان برگزار شود، اظهار کرد: رونمایی از پوستر این همایش ملی در هفته فرهنگ اردستان انجام می شود و پس از آن باید به بهانه همایش ملی نقش اردستان در تاریخ، فرهنگ و ادب ایران یک موج فرهنگی در بخش های مختلف شهرستان با هدف ارتقای دانش فرهنگی مردم منطقه به هر عنوان ایجاد می شود. 

وی با اشاره به اینکه تغییر دادن فرهنگ مردم نیازمند زمان است و یکی از مؤلفه هایی که در این بخش نیاز داریم صبوری مردم و مسئولان است، ادامه داد: یکی از مقاطعی که تأثیر تغییر فرهنگ مردم اردستان را می توانیم مشاهده کنیم انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود. برای تغییر فرهنگی شهرستان نیازمند همراهی و همفکری همه بخش های جامعه هستیم.

فرماندار اردستان افزود: با توجه به ایجاد فرصت و فعالیت های زیادی که در بخش اشتغال شهرستان امسال و سال آینده اتفاق می افتد، قطعا یک مهاجرت معکوس و یا زمینه ورود افراد غیربومی را فراهم می کند و تغییر بافت جمعیتی خود باعث یک تغییر فرهنگی خواهد بود.

تأملی با بیان اینکه مردم اردستان امروز در مقابل یک تصمیم تاریخی هستند گفت: ساکنین فعلی شهرستان یا خودشان باید بی توجهی به حوزه مهارت و اشتغال را کنار بگذارند یا زمینه هایی که در بخش اشتغال ایجاد می شود خود به خود زمینه ورود افراد غیربومی زیادی را به شهرستان فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان هم حوزه ارائه خدمات فنی مشکل کمبود دارد و هم از کیفیت خوبی برخوردار نیست، گفت: بسیاری از کارخانه های شهرستان از مشکل کمبود نیروی فنی ماهر رنج می برند و مجبور هستند از شهرهای دیگر نیرو وارد کنند. البته همه مشکلات مختص نیروی کار نیست و در تلاش هستیم رفتار کارفرما و نیروی کار نیز به یک تعادل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هفته فرهنگي اردستان نیروی کار تغییر فرهنگ مهاجرت هفته فرهنگ همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود

سرگرد حسن وکیلی در گفت وگو با خبرنگار مهر از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته بسیج کارگری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه ها در بخش های فرهنگی،ورزشی،تبیینی توسط حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج کارگری و کارخانجات شهرستان چالوس انجام می شود.

وی ادامه داد: این برنامه ها شامل دیدار با خانواده شهدا ، برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی بانوان کارگری استان مازندران ، همایش تجلیل از کارگران نمونه ، نشست جهاد تبیین با موضوع شعار سال ، همایش پیاده روی بسیجیان ، نشست جهاد تبیین با محوریت شعار سال، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهدای صنعت(شهرک صنعتی مرزن آباد) است

وکیلی تصریح کرد: بسیج کارگری درکنار دیگر اقشار بسیج،مأموریت هایی را به صورت عمومی برعهده دارداما وظیفه تخصصی و ذاتی بسیج کارگری،کمک به رفع موانع تولید است و این مهم وظیفه ما را در سال جاری که به فرمایش مقام معظم رهبری سال “جهش تولید بامشارکت مردم” نام گرفته است سنگین تر می کند.

وی اذعان کرد: برخلاف بسیاری از ایدئولوژی هایی که امروزه در جهان حاکم می باشد، دین اسلام به کارگران با چشم عطوفت و مهربانی و قدردانی می نگرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری شهرستان چالوس تصریح کرد: از ادارات و نهادهای شهرستان چالوس که در اجرای برنامه های پایگاه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری شهرستان چالوس نهایت همکاری را دارند تشکر می کنم.

کد خبر 6092582

دیگر خبرها

  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود