Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جلال میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا عملکرد مجلس یازدهم را متاثر از برداشت های بعضی از چهره های اصلی آن نسبت به مسائل کشور و دولت عنوان کرد و گفت: استدلال برخی از چهره های مجلس این است که مشکلات موجود کشور صرفا ناشی از عملکرد دولت است. این افراد غیر از این استدلال، فاقد برنامه مشخص برای حل مشکلات کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سابق ایلام با بیان اینکه نمایندگان منتقد دولت توجه چندانی به مسائل اصلی کشور ندارند، افزود: این افراد باید واردات و صادرات کشور، نرخ تورم، اشتغال، کاهش و افزایش تولید ناخالص داخلی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای با کمک گرفتن از متخصصین حوزه اقتصاد و توجه به منابع  و امکانات کشور برای برون رفت از وضعیت فعلی تصمیم گیری کنند.

وی گفت: این در حالی است که این افراد به بدیهیات اولیه  در امور مدیریتی علم اقتصاد توجه ندارند و در سطح موضوع مانده و مشکلات کشور را ناشی از ضعف مدیریت می دانند.

میرزایی گفت: نمایندگان مجلس یازدهم فعلا چون نتوانستند  کاری از پیش ببرند و پاسخگوی مطالبات مردم و شعارهای خود باشند، می خواهند توجه  مردم را از عملکرد مجلس به انتخابات ۱۴۰۰منحرف کنند.

نماینده پیشین مجلس یادآور شد: تحریم های حداکثری آمریکا علیه ایران، حوادث طبیعی و شیوع ویروس کرونا دولت را در شرایط سختی از نظر اقتصادی قرار داده است. در این شرایط نمایندگان اگر به جای پرداختن به حواشی، تعامل بیشتری  با دولت داشته باشند، می توانند تا حدودی از فشار مشکلات  اقتصادی بر مردم بکاهند.

وی افزود: منتقدین دولت کاهش رشد اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بر اقتصاد کشورهای پیشرفته را می بینند و به راحتی  از کنار این موضوعات عبور می کنند. این رفتار نشان می دهد که این افراد با مشکلات کشور برخورد سیاسی می کنند و این فضاسازی برای انتخابات ۱۴۰۰است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: این افراد نگاهشان به ۱۴۰۰ است در حالی که رییس جمهوری  کاندیدای ۱۴۰۰نیست و قصد حمایت از شخص خاصی را ندارد. منتقدان دولت در مجلس بجای اینکه از فرصت نمایندگی برای کمک به بهبود کشور کنند و آرامش  را به بازار برگردانند، با موضع گیری های خود باعث تنش در فضای سیاسی کشور می شوند.

میرزایی با یادآوری اینکه اگر مجلس یازدهم با همین دست فرمان پیش رود و در رویکرد خود تجدید نظر نکند ناکارآمدی خود را تثبیت می کند، تصریح کرد: در راس امور بودن مجلس صرفا با موضع گیری های منفی علیه دولت به دست نمی آید. آن چیزی که در راس امور بودن مجلس را تقویت می کند این است که بحث نظارتی خود را بیشتر کند و قوانین کارآمدی را تصویب کند.

نماینده سابق ایلام گفت: دولتمردان با وجود کمبود منابع، تحریمها و مشکلات عدیده در حال فعالیت هستند. مجلس هم به عنوان یکی از ارکان  قدرت اگر در حوزه ای ضعفی می بیند و اگر به زعم آنان ابهامی در قانون وجود دارد، با رفع ابهام قانون به دولت کمک کنند و این شیوه می تواند به توسعه کشور کمک کند.

نماینده سابق ایلام در پایان گفت: کلی گویی در مورد سوء مدیریت کشور نمی تواند به پیشرفت کشور کمک کند اگر مورد خاص از ناکارآمدی وجود دارد مجلس آن را به مردم اعلام کند تا با تعامل مجلس و دولت بتوان راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی پیدا کرد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مجلس یازدهم جلال میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مجلس یازدهم جلال میرزایی انتخابات ۱۴۰۰ مجلس یازدهم جلال میرزایی اخبار کنکور مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران