Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در چهل و یکمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، نشست بررسی ابعاد حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی و همرزمان ایشان، از سوی مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری در محل سالن ولایت دادگستری استان تهران با حضور جمعی از بسیجیان ، اساتید دانشگاهی، فرماندهان و اعضای شورای حوزه های مقاومت بسیج دادگستری استان و دادسرای عمومی و انقلاب تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به امور بین الملل به تشریح روند تحقیقات و اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی تهران به منظور تعقیب قضایی و صدور کیفرخواست برای عاملان جنایت تروریستی بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ فرودگاه بغداد پرداخته و این اقدام ننگین دولت ایالات متحده نسبت به مقام عالیرتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سفر دیپلماتیک با دعوت نخست وزیر کشور عراق، در کشور ثالث را ناقض قوانین، مقررات و پروتکل‌های متعدد بین المللی و منطقه‌ای برشمرد که برخی از این قانون شکنی‌ها در نوع خود در تاریخ معاصر تاکنون بی سابقه بوده است.

 سیداشرفی با اشاره به تأکید ریاست قوه قضائیه که پیگیری این جنایت را از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه برشمرده اند، چگونگی همکاری دستگاه قضایی با سایر سازمان‌ها و اعطای نیابت به دستگاه‌های قضایی سایر کشور‌ها به منظور تکمیل تحقیقات و شناسایی کامل عاملین جنایت را تبیین نموده و از شناسایی بیش از ۴۰ نفر از مجرمین و اقدامات انجام شده در سطح جهانی و منطقه‌ای برای جلب آنان خبر داده و ابراز امیدواری نمود تا با کنار رفتن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده از سمت فعلی در ماه‌های آینده، شاهد همکاری بهتر دستگاه‌های قضایی سایر کشور‌ها با جمهوری اسلامی ایران در خصوص این پرونده "که در مرحله تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست قرار دارد"، باشیم.

در این نشست صفایی، استاد حوزه حقوق بین الملل نیز با تأیید اقدامات و پیگیری‌های بعمل آمده، آن را روندی متعارف در حوزه حقوق بین الملل به منظور جلوگیری از تکرار این جنایات در قبال مقامات عالی رتبه سیاسی کشور‌ها عنوان و به ثمر نشستن این پیگیری‌ها را نقطه عطفی در اقدامات دستگاه قضایی کشور در حوزه بین الملل دانست.

در ادامه فرماندهان حوزه مقاومت بسیج دادسرا و دادگستری استان و همچنین فرمانده هان پایگاه‌های تابعه ضمن اعلام انزجار از این اقدام تروریستی در به شهادت رساندن سردار دل‌ها، حمایت خود را از پیگیری عاجل و قاطع قضایی ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید

آخرین روایت سردار سلیمانی از تجربه ۲۰ساله خود در تعامل با آیت‌الله خامنه‌ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی دادستان عمومی و انقلاب بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کرمان اظهار کرد: برنامه‌محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثربخشی آنها را نیز مورد تجزیه  و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام اسلامی برداشته شود.

حمیدی از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی، افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

حمیدی در پایان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک