Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:46:24 GMT

خلق پیکره‌های انسانی از تاروپود تکه نقشه‌ها

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۵۲۴۱

خلق پیکره‌های انسانی از تاروپود تکه نقشه‌ها

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی کلوسال (Colossal)، نیکی روزاتو هنرمند تجسمی ساکن واشنگتن با خلق پرتره‌های ظریف مشبک، پیوندهای میان مکان جغرافیایی و هویت را به تصویر می‌کشد. روزاتو برای این کار تکه‌های رنگارنگ مرتبط با بزرگراه‌ها و خیابان‌های فرعی را از نقشه‌ها جدا کرده و سپس از این نوارها برای ساخت مجسمه‌های فیگوراتیو و آثار دو بعدی در حجم و رنگ‌های مختلف استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند خلاق از علائم نقشه‌نگاری برای برجسته‌سازی سازوکار درونی و پیچیده حافظه و حس تعلق استفاده می‌کند. وی می‌گوید: همانطور که در زندگی پیش می‌رویم، جاهایی که در آن ساکن می‌شویم و مردمی که ملاقات می‌کنیم، ما را تغییر داده و به چیزی که امروز هستیم تبدیل می‌کنند. این ایده که جایی که در دوران کودکی از آن بازدید کرده‌امبر انسانی که امروز هستم تاثیرگذار بوده، برایم جالب است.

روزاتو از تاثیری که فوت مادربزرگش در سال ۲۰۱۸ بر ادامه فعالیت هنریش گذاشت، می‌گوید: چند سال گذشته را به تحقیق درباره اصل و نسب خانواده مادریم پرداختم. مادرِ مادربزرگم اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی صدها مایل را به همراه کودک دو ساله‌اش با پای پیاده طی کرد تا از لیتوانی فرار کند و سپس خانواده‌مان را در شهر کوچکی در پنسیلوانیا تشکیل داد. پروژه‌های فعلیم به مسیر زندگی این دو شخصیت می‌پردازند.

در ادامه بخشی از آثار این هنرمند را مشاهده می‌کنید:

برچسب‌ها هنرهای تجسمی مجسمه سازی حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی مجسمه سازی حوزه هنری هنرهای تجسمی مجسمه سازی حوزه هنری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان