Web Analytics Made Easy - Statcounter

بن‌عباس از بارندگی‌های شدید از هشتم تا دهم آذرماه در خوزستان خبر داد و گفت: مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز و از رودخانه‌ها و اجسام قابل سقوط دوری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید بن‌عباس» ظهر امروز (پنجشنبه ۶ آذر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر تقویت فعالیت سامانه بارشی، وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی در مناطق شهری از روز شنبه تا اوایل دوشنبه هشتم تا دهم آذرماه اظهار کرد: این سامانه با مخاطراتی چون رگبار و رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه مناطق اثر این سامانه اکثر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و مرکز استان است افزود: فعالیت این سامانه جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را به دنبال دارد.

 

وی اضافه کرد: به همه شهروندان، روستائیان، عشایر، رانندگان و ساکنان در معرض خطر عشایر توصیه می‌شود از هر گونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند.

 

بن‌عباس بر فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی تاکید کرد.

 

وی ابراز کرد: جابجایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشایر و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اسکان در مکان‌های امن تا رفع شرایط اضطراری مهم است و تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ضمن حضور در محل فعالیت، تمهیدات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی را اتخاذ کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: استقرار اکیپ‌های عملیاتی راهداری به همراه ماشین آلات مورد نیاز جهت انجام اقدامات لازم و عبور سریع سیلاب و رواناب، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی کامل شعب هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امداد رسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم جهت پایداری شبکه برق‌رسانی و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

 

وی با تاکید بر لزوم مسدود کردن جاده‌های حادثه خیز در صورت لزوم با هماهنگی فرمانداری‌ها طبق ضوابط و آماده باش کامل نیروها و تجهیزات مورد نیاز جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی عنوان کرد: بررسی تجهیزات اضطراری مانند دیزل ژنراتورها و سایرتجهیزات، بررسی مستمر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب لازم است.

 

بن‌عباس خاطر نشان کرد: تجهیز مراکز ویژه و پیش‌بینی و ذخیره سوخت و تجهیزات مورد نیاز از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: هشدار سطح قرمز مدیریت بحران رودخانه ها مورد نیاز جاده ها بن عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان