Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، شهیندخت مولاوردی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده طی یادداشتی نوشت:

از زمان مکاتبه ام با معاون اول رییس جمهور و ارسال لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و سند پشتیبان آن به دولت نزدیک به ۴سال می گذرد(اسفند۹۵)، لایحه ای که از دولت دهم مطالعات و بررسی های آن آغاز و در دولت یازدهم بی وقفه ادامه پیدا کرد و در چارچوب تفسیر شورای نگهبان از لوایحی که واجد جنبه قضایی هستند، در اردیبهشت۹۶به قوه قضاییه ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهریور ۹۸ با تغییراتی شکلی و ماهوی با پیگیریهای مجدانه معاونت امور زنان به دولت برگشت.
سرانجام بعد از ۴۰جلسه، بررسی آن در کمیسیون های اصلی و فرعی دولت به پایان رسیده است و در آینده نزدیک از سوی دولت به مجلس ارسال خواهد شد. اینک‌ دو خوان دیگر از هفت خوان باقی است: مجلس و شورای نگهبان.

مناسبتهای ملی و جهانی مجالی است برای ارزیابی وضعیت موجود و تاملی بر بایسته ها و الزامات وضع مطلوب، توجه به اولویت های اقدام‌ محلی، ملی و بین المللی و تعیین دقیق سهم هر یک از عواملی که در تداوم وضع موجود نقش دارند؛ از قانون و فرهنگ و عرف گرفته تا نهادهای مدنی و رسانه ها.

امسال که شرایط همه گیری بیماری کرونا مزید بر علت شده است، شعار روز جهانی پایان دادن به خشونت علیه زنان بر محورهای؛ تامین منابع، پیشگیری، پاسخ دهی(به نیازها)و گردآوری داده ها در پرتو بحران کووید۱۹ تمرکز دارد و اینکه در این دوره خاص چه تدابیری سلبی و ایجابی برای کاهش پیامدهای منفی آن بر وضعیت خشونت و بر زندگی زنان باید اتخاذ کرد؟

ارتقای آگاهیهای عمومی برای مشارکت همگانی در کاهش و رفع همه اشکال خشونت، از جمله علیه زنان، جز با فراهم‌سازی زمینه گفت و گو پیرامون بسترهای شکل گیری و پیامدهای انسانی آن، نقد سازنده عملکردها و به اشتراک گذاری تجارب و راهکارهای مفید حاصل نخواهد شد.

در این ‌میان رصد سرنوشت لایحه تامین امنیت زنان، آخرین روندهای این بارزترین اقدام حقوقی و چشم انداز آتی آن تا اطلاع ثانوی در دستور کار جامعه زنان و فعالین مدنی قرار داشته و بر خوان های بعدی آن چشم دوخته است!

به بهانه روز جهانی پایان‌دادن به خشونت علیه زنان

از زمان مکاتبه ام با معاون اول رییس جمهور و ارسال لایحه تامین 

پربیننده ترین اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش شب برفی در انتظار تهران حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی چگونه است؟ درخواست فوری تعطیلی دو هفته‌ای تهران راهکارهای جذب معلم در آموزش و پرورش تصویب شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خشونت علیه زنان شهیندخت مولاوردی خشونت خانگی روز زن خشونت اجتماعی سهام عدالت لایحه تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی